(آرشیو ماه خرداد 1395)
دوز پیوند مغز استخوان ممکن است اثرات طولانی مدتی روی رفتار سلول های بنیادی خون ساز داشته باشد
برخلاف آسپرین، مغز استخوان دارای یک لیبل و دستورالعمل برای دوز مورد استفاده و نحوه استفاده نیست!. با این حال، مطالعه ای جدید سرنخ هایی را ارائه کرده است که نشان می دهد چگونه دوز مغز استخوان پیوندی ممکن است بیمارانی که متحمل پیوند می شوند را تحت تاثیر قرار دهد.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 08:00
ممانعت از پنهان شدن سلول های سرطان سینه در مغز استخوان
محققین در مرکز Duke کلید مولکولی را شناسایی کرده اند که سلول های سرطان سینه از آن استفاده می کنند تا به مغز استخوان موش تهاجم کنند و در آن جا پنهان شوند، جایی که آن ها می توانند از شیمی درمانی ها یا هورمون درمانی ها در امان بمانند.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 07:30
تبدیل سلول های سیروزی به سلول های کبدی سالم
محققین روشی را ابداع کرده اند که به کمک آن می توانند سلول های کبدی بیمار را ترمیم کنند. آن ها بر این باورند که این روش می تواند موثرتر از پیوند سلول باشد.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 07:00
دوز سلول های بنیادی خون ساز پیوند شده روی رفتارشان تاثیر می گذارد
برخلاف آسپرین یا هر داروی دیگر، مغز استخوان و سلول های بنیادی دستورالعمل خاصی برای مقدار و نحوه مصرف ندارند. در واقع اطلاعات زیادی در مورد این که چگونه دوز مغز استخوان پیوندی ممکن است روی بیماران تاثیر بگذارد در دست نیست.
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 09:30
تست KTE-C19 درمانی برای بیماران مبتلا به لنفومای non-Hodgkin
محققین در مرکز جامع سرطان سیلوستر در دانشگاه میامی یکی روش ایمنی درمانی سلولی جدید را برای درمان بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که به درمان های استاندارد پاسخ نداده اند، ابداع کرده اند.
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 09:00
ارتباط دو طرفه بین سلول های سرطانی ممکن است کلیدی برای متاستاز توموری باشد
به نظر می رسد ارتباط دو طرفه بین سلول های سرطانی کلیدی برای متحرک شدن، کلاستر شدن و پراکندگی آن ها از طریق متاستاز باشد.
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 08:30
ژن Oct4 ممکن است نقش مهمی در مهار حمله های قلبی ایفا کند
محققین دانشگاه ویرجینیا می گویند که بیان ژن Oct4 در سلول های بالغ ممکن است کارایی بالایی در افزایش سلامتی افراد و معکوس کردن برخی اثرات تعیین کننده پیری داشته باشد.
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 08:00
تحریک سلول های بنیادی برای ترمیم دندان ها
تیمی از محققین در هاروارد برای اولین بار توانایی شان در استفاده از نور کم قدرت برای تحریک سلول های بنیادی درون بدن به بازسازی بافت را نشان داده اند.
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 07:30
چگونه سلول های بنیادی گیاهی در برابر آسیب های ژنتیکی محافظت می شوند
محققین در مرکز John Innes در نوریچ بریتانیا نشان داده اند که گیاهان می تواند خودشان را در برابر آسیب های ژنتیکی ناشی از استرس های محیطی محافظت کنند. راس ریشه و ساقه در حال رشد گیاهان یک مکانیسم درونی دارد که اگر یک آسیب به DNA را تشخیص دهد، منجر به این می شود که سلول خودکشی کند و در نتیجه این آسیب به سلول های بعدی به ارث نرسد.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 11:00
پیوندی به کوچکی سلول اما به وسعت زندگی
پیوند کلمه ای است که درمرحله ای از دوران درمان برخی بیماران، به عنوان تنها راه زنده ماندن و زندگی کردن آن ها بیان می شود، درعلم پزشکی نوین ' پیوند سلول ' یکی از راه های خلاصی برخی از بیماران از بیماری های نادر و صعب العلاج است.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 10:43
ممکن است سیس پلاتین منجر به ناشنوایی دائم در افراد مبتلا به سندرم Cockayne شود
داروی شیمی درمانی سیس¬پلاتین ممکن است منجر به کشتن سلول های سرطانی شود اما احتمال ناشنوایی دائم را نیز افزایش می دهد.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 10:19
نقش Hiwi در حفظ سلول های بنیادی و سارکوماژنز
سارکوماها سرطان های بافت پیوندی مانند استخوان، چربی و غضروف خستند که از تکوین نابجای مزانشیمی بوجود می آیند. به نظر می رسد که سلول های بنیادی مزانشیمی منشا سلولی سارکوماها هستند. نقص های ژنتیکی و اپی ژنتیکی در مراحل خاصی از تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی به سلول های مزانشیمی تمایز یافته می تواند منجر به نوعی سارکوما شود.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 09:45
داروی سرطان سینه، موثر علیه لوکمیا
سلول های سرطانی تقسیم سلولی غیر طبیعی دارند و از طرف دیگر ماشین بقایی دارند که منجر به رشد سریع تر آن ها می شود. برای تکوین دائمی، آن ها فاکتورهای رشد و مواد غذایی تولید می کنند و مکانیسم خود ایمنی بدن را بلوک می کنند. علاوه براین، آن ها حامل موتاسیون هایی هستند که موجبات رشد سلولی مداوم آن ها را فراهم می کند.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 09:15
سلول های بنیادی مشتق از جنین های کلون شده برای درمان دیابت
به دنبال اعلام آزمایشگاه هایی در Oregon و کالیفرنیا مبنی بر تولید جنین انسانی با استفاده از کلون کردن سلول های افراد زنده، محققین دانشگاه نیویورک نیز به تازگی اعلام کرده اند که توانسته اند این فرایند را به نحو موثرتری انجام دهند.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای کاهش خطر رد پیوند در بیمار چینی
بیمار 21 ساله ای که به لوکمیا مبتلا بود، چهارشنبه گذشته در بیمارستان شانگهای چین مورد سلول درمانی قرار گرفت. در این فرایند وی 30 میلی لیتر خون بند ناف اهدا شده بوسیله بانک خون بند ناف شانگهای را دریافت کرد. در ادامه وی مورد سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از پدرش قرار خواهد گرفت که مطابقت کاملی از نظر HLA‌با وی ندارد.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 08:21
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه