(آرشیو ماه تیر 1395)
چگونه سلول های بنیادی از جریان خون خارج می شوند
محققین دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی کشف کرده اند که سلول های بنیادی درمانی با روشی متفاوت از آن چه پیش از این تصور می شد از جریان خون خارج می شوند. این فرایند که محققین آن را آنژیوپلوزیز می نامند می تواند در بهبود دانسته های ما نه تنها در زمینه سلول درمانی درون سیاهرگی بلکه سرطان های متاستازی نقش داشته باشد.
پنجشنبه، 24 تیر 1395 - 11:30
محققین ارتباط بین سلول های حرکتی و عضلانی مشتق از سلول های بنیادی را ارزیابی کردند
محققین درتلاشند تابا شناسایی ارتباط بین سلول های حرکتی و عضلانی مشتق از سلول های بنیادی علت نواقص سیستم عصبی که سبب اختلالات عصبی می شود را با به کار بردن سیستمی جدیددر شرایط آزمایشگاهی نشان دهند.
پنجشنبه، 24 تیر 1395 - 11:00
سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان فلج مغزی
محققین کالج پزشکی جورجیا اولین مطالعه مورد تایید FDA را برای تعیین این که‌ آیا سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف می توانند کیفیت زندگی کودکان مبتلا به فلج مغزی را بهبود ببخشند یا خیر، انجام داده اند.
پنجشنبه، 24 تیر 1395 - 10:45
مدیریت درد با استفاده از سلول های بنیادی به جای مسکن ها
در حالی که مسکن ها نقش مهمی در سلامتی دارند اما معمولا استفاده بیش از اندازه از آن ها منجر به اعتیاد می شود. کسانی که بخواهند به دلیل عدم تمایل به اعتیاد از این مسکن ها استفاده نکنند ناچار به تحمل این دردهای طاقت فرسا خواهند بود.
پنجشنبه، 24 تیر 1395 - 10:00
مدل سازی کبد چرب غیر الکلی با استفاده از سلول های شبه هپاتوسیتی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی
محققین در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی دوسلدروف یک سیستم مدل آزمایشگاهی را برای بررسی بیماری کبد چرب غیر الکلی(NAFLD) ایجاد کرده اند.
پنجشنبه، 24 تیر 1395 - 09:30
تبدیل سلول های پوستی به سلول های مغزی با استفاده از تکنیک ژنتیکی جدید
محققین توانتستند با استفاده از تکنیک بازبرنامه ریزی ،از سلول های پوستی ، سلول های مغزی بسازند
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 14:15
پیشنهاد پروژه ای با هدف ساخت DNAی انسانی
محققین هاروارد چند روز پیش پروژه ای را با هدف تولید طرح های DNAی انسانی پیشنهاد کرده اند.، هر چند چنین چشم اندازی از دیدگاه برخی صاحب نظران نگران کننده به نظر می رسد.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 13:30
IncRNA خاصی که تکوین عصبی را تنظیم می کند
در مقایسه با سایر پستانداران، انسان وسیع ترین قشر مغزی را دارا است و صفحه ای از سلول های مغزی چندین بار به داخل تا می خورند تا به طور مناسبی در جمجمه جای گیرند. این قشر مغزی عملکردهای بسیار زیادی را انجام می دهد. اما محققین هنوز به این که چه مکانیسم های مسئول این تکوین تکاملی هستند اشراف پیدا نکرده اند.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 13:00
کنترل تقسیم سلول ها ی  Tدربهبود ایمونوتراپی سرطان موثراست
محققین مرکزسرطان Johns Hopkins یک راه جدیدی برای افزایش ایمونو تراپی سرطان و تمایز بهتر سلول های بنیادی شناسایی کردند
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 12:15
ترکیب سلول های بنیادی و تکنولوژی ایمپلنت های پرینت شده سه بعدی برای درمان ضایعات لگنی
پزشکان و محققین در ساوتهامپتون توانسته اند اولین جراحی لگن با استفاده از ایمپلنت پرینت شده سه بعدی و گرافت سلول های بنیادی استخوانی را به پایان برسانند.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 12:00
تبدیل سلول های عامل فیبروز کبدی به سلول های سالم کبدی
تیمی از محققین در UC سان فرانسیسکو با استفاده از مطالعات موشی نشان داده اند که احتمال تولید سلول های کبدی سالم جدید درون خود اندام اندام وجود دارد و این امر نیاز به پیوند کبدی را مرتفع می سازد. این امر با استفاده از تبدیل سلول هایی که عامل بیماری های کبدی هستند به سلول های سالم، امکان پذیر است.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 11:45
روش جدید پیوند سلول های بنیادی، ممکن است علایمMS را برای مدتی طولانی متوقف کند
مطالعه در دانشگاه اتاوا نشان می دهد که استفاده از شیمی درمانی و به دنبال آن پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ(aHSCT) می تواند به طور کامل مانع از عود مجدد MS و ایجاد آسیب های مغزی در آن ها شود و نیاز آن ها به استفاده از داروهای استاندارد را مرتفع می سازد.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 11:30
استفاده از Liver on a chip نیاز به تست های جانوری را برطرف می سازد
تست کردن داورها روی جانور می تواند هزینه بر، گران قیمت و غیر موثر باشد. در تلاش برای یافتن جایگزینی برای این جانوارن، یک کمپانی دارویی در بریتانیا یک Liver on a chip را طراحی کرده است که پیشرفت مهمی در به حداقل رساندن و یا عدم استفاده از آزمایش های جانوری محسوب می شود.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 11:14
سلول های بنیادی و درمان مغز استخوان
کمپانی Pluristem Therapeutics به عنوان یک پیشگام در تولید محصولات سلول درمانی مبتنی بر جفت، به تازگی اعلام کرده است که ثبت اختراعی در زمینه یک روش تکثیر سلولی و استفاده از محیط های شرطی سلول ها برای درمان داشته است.
چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 00:03
درمان نسبی به هم چسبیدگی انگشتان دست بیماران EB در رویان
دکتر امیرباجوری- پژوهشگر گروه پوست مرکز سلول درمانی رویان
سال 1391 مطالعات بالینی جهت درمان زخم دست بیماران EB یا همان اپیدرمولایزیس بلوزا در پژوهشگاه رویان با همکاری بیمارستان حضرت فاطمه و مرکز تحقیقات سوختگی شروع شده است. در این مطالعه، انگشتان دست بیماران تحت عمل جراحی باز شده و سپس توسط پرده آمنیوتیک به همراه سلولهای فیبروبلاست خود بیمار یا فرد دیگری پوشانده می شود.
ﺳﻪشنبه، 22 تیر 1395 - 14:09
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه