(آرشیو ماه مرداد 1395)
سرعت بخشیدن به غربالگری های دارویی برای سرطان های نادر با استفاده از سلول های بنیادی
محققین جان هاپکینز می گویند سیستمی را طراحی کرده اند‌ که از سلول های بنیادی انسانی تغییر شکل یافته برای سرعت بخشیدن به غربالگری داروهای موجود، علیه سرطان های نادری مانند سرطان مغز استفاده می کند.
جمعه، 22 مرداد 1395 - 13:00
چگونه پاسخ التهابی به داربست سرامیکی، بازسازی استخوانی را افزایش می دهد
در تلاش برای طراحی یک زیست مواد که بازسازی بافت را بهبود ببخشد، محققین دانشگاه درکسل دریافته اند که چگونه التهاب(البته به صورت کنترل شده) برای ترمیم استخوان حیاتی است. یافته های این محققین نشان می دهد که یک نوع داربست سرامیکی با اثر روی رفتار سلول های التهابی اثر بازسازی کنندگی بیشتری در مقایسه با داربست های رایج در مطالعات بالینی دارد.
جمعه، 22 مرداد 1395 - 12:00
امید در درمان بیماری نقص ایمنی ترکیبی شدید
اطلاعات مربوط به مطالعه ای جدید که در هاروارد و انستیتو دانا فاربر صورت گرفته است نشان می دهد که کودکانی که مبتلا به بیماری bubble boy متولد می شوند در صورتی که بلافاصله بعد از تولدشان و در صورت امکان متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شوند، شانس بقای بسیار خوبی خواهند داشت.
جمعه، 22 مرداد 1395 - 11:00
ثبت اختراعی در زمینه سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کبدی
روز گذشته یک کمپانی بیوتکنولوژی در کالیفرنیا، در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا، اختراعی را به ثبت رساند که روشی را برای تولید جمعیت های خالص اندودرم قطعی(definitive endoderm) که سلول های پیش ساز برای تولید سلول های کبدی و پانکراسی هستند ارائه می دهد.
جمعه، 22 مرداد 1395 - 10:18
3مطالعه ای که ممکن است منجر به داروهای بهتری برای سرطان سینه و یا خون سازی شود
محققین زیست پزشکی نشان داده اند که گروهی از پروتئین ها به خاموش و روشن شدن ژن های کلیدی طی تولید سلول های خونی کمک می کنند و امیدوارند که این یافته بتواند به تکوین داروهای سرطانی جدید و بهبود یافته کمک کند.
جمعه، 22 مرداد 1395 - 10:00
شناسایی رویکردی جدید برای درمان سرطان پوست
محققین در گروه مولکولی و مرکز سلول های بنیادی دانشگاه کالیفرنیا ، راهی موثر را برای مبارزه با ملانومای متاستازیک شناسایی کرده اند.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 11:26
جداسازی سلول های بنیادی در ژاپن و استفاده از آن در ایتالیا
طی یک جراحی خارق العاده در پیزا، کودکی پنج ساله و مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد متحمل پیوند سلول های بنیادی مغز استخوانی شد که در ژاپن استخراج شده بودند.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 11:00
سه چهارم زنانی که از درمان های کمک باروری استفاده می کنند ظرف مدت پنج سال بچه دار می شوند
سه چهارم زنانی که از درمان های کمک باروری استفاده می کنند، ظرف مدت پنج سال بعد بچه دار می شوند که این می تواند در نتیجه درمان یا ناشی از یک بارداری طبیعی باشد.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 10:30
بهبود شرایط بیماران بعد از استفاده از سلول درمانی برای زانوها
دکتر دنیس لاکس یک متخصص طب بازساختی در فلوریدا گزارش کرده است که بیماری که به دلیل مشکلات زانو، متحمل سلول درمانی شده بود اینک شرایط بهتری دارد.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 10:00
نورون های جدید ایجاد شده با ورزش بر فراموشی اطلاعات تاثیری ندارد
نتایج محققین نشان داده است که ورزش کردن در ساخت سلول های عصبی جدید وافزایش حافظه نقش دارد
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 09:30
دارویی جدید که می تواند به درمان دیابت نوع دو و از دست رفتن استخوان کمک کند
علاوه بر ماهیت بیماری زا، دیابت نوع دو را می توان شرایطی نامید که می تواند به شکستگی های استخوانی منجر شود و به نوعی خطر شکستگی های استخوانی را تا دو برابر افزایش می دهد. از آن بدتر، برخی داروهایی که به عنوان ضد دیابت استفاده می شوند نیز این خطر را افزایش می دهند و این عارضه جانبی گزینه های درمانی را محدود می کند.
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 09:00
ردیابی منشا سلول های بنیادی خون ساز
سلول های بنیادی خون ساز قادر به تمایز به همه انواع سلول های خونی هستند اما تکوین آن ها و این که چگونه سرنوشت آن ها تعیین می شود به صورت یک معما باقی مانده است.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 12:00
رشد سلول های بنیادی مغز انسانی در رت ها
محققین آمریکایی توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی مغزی خود فرد بیمار، پیشرفت مهمی را ایجاد درمان های جدید برای آسیب های مغزی ناشی از صرع یا پارکینسون داشته باشند.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 11:00
شناسایی زیر مجموعه ای از سلول های بنیادی که در درمان قلب های آسیب دیده خطر را به حداقل می رسانند
محققین از یک مدل سازی ریاضی برای شبیه سازی انتقال سلول های بنیادی مزانشیمی به قلب آسیب دیده استفاده کرده اند و دریافتند که استفاده از زیر مجموعه ای از این سلول های بنیادی، خطرهای مربوط به این درمان را به حداقل می رساند.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 10:30
شناسایی یک آنزیم مدیفه کننده ژنوم مرتبط با سندروم رت(Rett syndrome)
افراد مبتلا به سندروم رت که یک اختلال مربوط به تکوین سیستم عصبی است، ویژگی هایی شبیه افراد مبتلا به اوتیسم را نشان می دهند. اینک محققین MIT پروتئینی را شناسایی کرده اند نقش مهمی را در این اختلال ایفا می کند و اختلال در آن می تواند منجر به مشکلات شناختی و اجتماعی شود.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 10:00
صفحه 5 از 13ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه