(آرشیو ماه مرداد 1395)
چرا و چگونه هک کردن سیستم عصبی می تواند درمان پزشکی مهمی در آینده به ویژه در زمینه چشم باشد؟
سیستم عصبی که به بدن ما فرمان می دهد و آن را کنترل می کند، سازماندهی زیبا و خارق العاده ای دارد ولی گاها این هماهنگی مختل می شود و در این میان نقص در DNA ی ما نیز می تواند منجر به طیفی از اختلالات این سیستم شود و فرایندهایی مانند پیری، تصادفات و رژیم غذایی ضعیف نیز این امر را تشدید می کند.
شنبه، 16 مرداد 1395 - 09:00
نقش دو پروتئین در حفاظت سلول های بنیادی پوست
پوست ما در حال نوزایی و بهبود زخم ها است و به لطف گروه کوچکی از سلول های بنیادی موهایی پوشاننده اش را نیز بازسازی می کند. اینک محققین دو پروتئین را شناسایی کرده اند که برای حفظ سلول های بنیادی پوست حیاتی هستند و بدون این پروتئین ها، سلول های بنیادی از بین می روند.
شنبه، 16 مرداد 1395 - 08:30
بازگشایی راه هایی جدید برای مبارزه با ALS
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد شواهدی را بدست آورده اند که پیوند مغز استخوان ممکن است روزی برای بیمارانی که از ALS رنج می برند سودمند باشد.
شنبه، 16 مرداد 1395 - 08:00
عوارض جانبی مربوط به داروهای سرکوب کننده ایمنی مورد استفاده در سلول درمانی ها(بینایی)
محققین در مطالعه جدید به بررسی عوارض جانبی داروهای سرکوب کننده ایمنی پرداخته اند.
شنبه، 16 مرداد 1395 - 07:30
استفاده از IVF، خطر سرطان سینه را افزایش نمی دهد
مطالعه ای بوسیله محققین هلندی نشان داده است که بین زنان هلندی که بین سال های 1980 تا 1995 متحمل IVF شده اند و آن هایی که این عمل را انجام نداده اند، تفاوتی از نظر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد.
شنبه، 16 مرداد 1395 - 07:00
سلول های بنیادی چربی تازه و خالص به نحو بهتر و سریع تری استخوان سازی می کنند
محققین دانشگاه UCLA گروهی از سلول ها را از چربی جداسازی و خالص سازی کرده و از آن ها برای رشد استخوان استفاده کردند. نتایج نشان داد که با استفاده از روش آن ها استخوان زایی به صورت سریع تر و با کیفیت تر از رشد استخوان با روش های موجود صورت گرفت.
پنجشنبه، 14 مرداد 1395 - 09:30
کولون با استفاده از  نوعی سلول های نگهبان فداکار از خود در برابر باکتری ها محافظت می کند
در کولون سلول های نگهبانی وجود دارد که باکتری ها را در مجاورت شان تشخیص می دهند و به پوششی از سلول های دفاعی سیگنال می دهند تا آبشاری از موکوس ها را ترشح کرده و بدین طریق این مهاجمین را به عقب برانند. به عنوان آخرین عمل، دست به یک از خودگذشتگی نیز می زنند و مرتکب خودکشی شده و خودشان را به درون لومن روده آزاد می کنند.
پنجشنبه، 14 مرداد 1395 - 09:00
سلول های قلبی جدید از سلول های پیشین بوجود می آیند
یک سیستم تصویربرداری پیچیده(MIMS)، تقسیم سلولی را در قلب پستانداران بالغ نشان داده است و این امر منجر به کشف هیجان انگیزی شده است. محققین مشاهده کرده اند که سلول های عضلانی جدید قلب بیشتر از این که سلول های بنیادی بوجود آیند از سلول های عضلانی موجود بوجود می آیند.
پنجشنبه، 14 مرداد 1395 - 08:30
استفاده از ژن درمانی و سلول درمانی برای نجات اندام های حرکتی
مسدود شدن عروق خونی، شرایطی است که معمولا در سن پیری یا دیابت اتفاق می افتد و می تواند منجر به کاهش جریان خون و کاهش اکسیژن و در نهایت مرگ سلول ها و بافت ها شود. چنین انسدادی می تواند منجر به قطع عضو و از دست رفتن اندام های حرکتی شود.
پنجشنبه، 14 مرداد 1395 - 08:00
نقص عملکرد مسیرهای پیام رسانی سبب سرکوب بلوغ سلول های خونی مقابله کننده با بیماری سپسیس می شود
محققین نشان دادند که هنگام ورود هرعفونتی به بدن ،سیستم پیام رسانی بدن با افزایش تولید سلول های خونی مبارزه کننده با عفونت سبب دفع آن خطر عفونی می شود ولی دیده شده درصورت نقص درعملکرد ملکول های مسیر پیام رسانی، سیستم مبارزه بدن نیز از کارمی افتد ومنجر به ایجاد بیماری سپسیس یا عفونت خون می شود.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 11:00
استقبال از قوانین جدید در زمینه سلول های بنیادی بوسیله برنده جایزه نوبل
در حال حاضر مطالعات سلول های بنیادی امیدواری هایی را برای درمان برخی بیماری ها ایجاد کرده است و به همین منظور دولت آمریکا و شخص اوباما قوانینی را مبنی بر اجازه از سرگیری زمینه ای امیدوار کننده در این زمینه و استفاده از سلول های بنیادی جنینی برای MS‌را صادر کرده است. این امر با استقبال دکتر Rita Levi Montalcini مواجه شده است که برنده نوبل پزشکی 1986 است.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 10:00
شناسایی یک سوئیچ ژنتیکی برای افزایش منبع سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف
محققین هلندی به سرپرستی دکتر جرالد د هان سوئیچ ژنتیکی را برای افزایش منبع سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف کشف کرده اند که به طور بالقوه ای تعداد این سلول ها را برای مبارزه با سرطان در افرادی که نیازمند پیوند هستند، افزایش می دهد.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 09:30
استفاده از سلول های بنیادی برای رشد قلب
در تلاشی آزمایشگاهی محققین توانسته اند سلول های قلبی دارای ضربان را در آزمایشگاه بسازند. با استفاده از یکسری شوینده ها، آن ها سلول های قلبی رت را از ماتریکس قلبی جداسازی کردند و سپس این ماتریکس سلول زدایی شده را مجددا به عنوان بستری برای سلول های قلبی تازه استفاده کردند.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 09:00
نجات جان بیمار مبتلا به لنفوما با استفاده از سلول های بنیادی بالغ
خانم کیم یک شهروند آمریکایی است که در سال 2004 مبتلا به نوعی لنفومای نادر تشخیص داده شد و با این که بیماران شانس بقای وی را اندک می دانستند، استفاده از سلول درمانی و سلول های بنیادی بالغ برای وی بسیار موفقیت آمیز بوده است.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 08:45
استفاده از پیوند سلول های مغزی برای درمان بیماری پارکینسون
در روشی خلاقانه محققین سلول های دوپامین را به مغز بیماران مبتلا پارکینسون پیوند کردند و مشاهده کردند که این پیوند زندگی آن ها را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید.
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 - 08:30
صفحه 8 از 13ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه