(آرشیو ماه شهریور 1395)
داربست های نانوفیبری مشخصه های جدیدی از رفتار سلول های بنیادی و سرطانی را نشان می دهند
کشفی جدید در زمینه زیست مواد، ممکن است مرزهای جدیدی را در دستکاری سلول های بنیادی و سلول های سرطانی باز کنند و منجر به تکوین درمان های جدید شود.
شنبه، 27 شهریور 1395 - 08:30
سلول های بنیادی بالغ: نابینایان قادر به دیدن خواهند شد
چندین بیمار که نابینا شده بودند و یا دیدشان به دلیل آسیب شدید چشمی مختل شده بود به لطف پیوند سلول های بنیادی مشتق از خودشان احیا شده است.
شنبه، 27 شهریور 1395 - 08:00
تکنیک جدیدی برای تولید سلول های بنیادی عصبی انسان به منظور مهندسی بافت و مدل سه بعدی مغز
محققین دانشگاه Tufts تکنیک جدیدی را برای تولید سلول های بنیادی عصبی انسانی سریع تمایز یابنده، کشف کرده اند که می تواند برای انواع کاربردهای مهندسی بافت از جمله مدل سازی سه بعدی مغز انسان استفاده شود.
پنجشنبه، 25 شهریور 1395 - 10:00
بهبود فرایند ترمیم با جوان نگه داشتن سلول های بنیادی عضلانی
محققین به دنبال راه های جدید برای مبارزه با بیماری های مختلف مانند آرتریت و استئوآرتریت هستند و در این راستا به دنبال مکانیسم های مولکولی هستند که به موجب آن ها سلول های بنیادی به صورت جوان تر باقی می مانند و در نتیجه می توان از آن ها در درمان این بیماری ها استفاده کرد.
پنجشنبه، 25 شهریور 1395 - 09:00
سندرم شکستگی نیمیخن: مسیرهای مولکولی منجر به میکروسفالی
محققین دوسلدورف موفق شده اند سلول های بنیادی پرتوان القایی را از افراد مبتلا به سندرم شکستگی نیمیخن(NBS) تولید کنند و با تمایز آن ها به نورون های اولیه، مکانیسم های منجر به فنوتیپ عصبی مشاهده شده در این بیماران را شناسایی کنند.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 16:00
شناسایی مقصر اصلی مسئول کلسیفه شدن عروق خونی در بیماری های کلیوی
محققین دخیل بودن نوعی از سلول های بنیادی در کلسیفه شدن عروق خونی در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن را نشان داده اند. این مطالعه می تواند به بلوک کردن معدنی شدن درون عروق خونی و ممانعت از القای آرترواسکلروزیس و سخت شدن شریان ها کمک کند.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 15:44
تولید خون مصنوعی نوع O‌ به لطف سلول های بنیادی جنینی
بعد از خبرهای مختلفی که گهگاه در زمینه تولید خون مصنوعی شنیده شده است، محققین به تازگی اعلام کرده اند که موفق شده اند به لطف سلول های بنیادی خون قابل تزریقی را تولید کنند که ممکن است ظرف سه سال آینده وارد بازار شود.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 15:30
مهار مسیر RANK عود مجدد سرطان سینه را کاهش می دهد
محققین در انستیتو تحقیقات زیست پزشکی Bellvitage نشان داده اند که مهار دارویی و ژنتیکی مسیر سیگنالینگ RANK/RANKL منجر به کاهش معنادار در عود مجدد و متاستاز سرطان سینه در مدل موشی می شود. این یافته ها نشان می دهد که مهار کننده های RANK‌که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به استئوپورز و متاستاز استخوانی استفاده می شوند، پتانسیل درمانی سرطان سینه را نیز دارند.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 15:00
سلول درمانی و ژن درمانی همزمان برای درمان بیماری پروانه ای
پروفسور ایتالیایی در گفتگو با بنیان:
یک پروفسور ایتالیایی از ژن درمانی بیماران مبتلا به اپیدرمولیز بولوزا خبر داد و گفت: با اصلاح ژنتیکی سلول های بنیادی اپیدرمی فاز یک و دو کارآزمای بالینی را انجام داده ایم که نتایج دلگرم کننده ای داشته است.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 12:28
ترمیم عضله از دست رفته قلب با سلول‌های بنیادی/ جایگاه ایران در درمان بیماری‌های قلبی
رئیس هجدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران عنوان کرد
رئیس هجدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران گفت: امروزه به کمک سلول‌های بنیادی می‌توان بخشی از عضله از دست رفته قلب را ترمیم کرد.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 15:01
بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی برگزار می شود
مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد:
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان سلولهای بنیادی در کشور در هفته آینده خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 14:34
درمان های موجود برای سرطان خون، سلول های ایمنی را به اندازه 30سال پیرتر می کند
برخی درمان های سرطان خاص مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کنند و موجب عوارض جانبی مانند خستگی، سرگیجه و ریزش مو می شوند. اما در مطالعه ای جدید محققین دریافته اند که برخی درمان ها می تواند عوارض جانبی بلند مدتی نیز داشته باشند که شامل پیری زودرس سلول های ایمنی مبارزه کننده با بیماری است.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 10:00
یک فاکتور برای تبدیل سلول های بنیادی بالغ به سلول های بنیادی پرتوان کافی است
بر خلاف آن چه محققین در سراسر دنیا تصور می کنند تنها یک فاکتور(نه چهار فاکتور) برای تبدیل کردن سلول های بنیادی بالغ به سلول های بنیادی جنینی کافی است.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 09:30
پیوند سلول های بنیادی جفت انسانی اختلالات دیابتی را در رت ها بهبود می بخشد
در تلاش برای تعیین این امر که آيا سلول درمانی می تواند مشکلی به نام "پای دیابتی" که ناشی از جریان خون ضعیف در افراد دیابتی است را حل کند یا خیر، محققین چینی دریافته اند که پیوند سلول های بنیادی جفت انسانی به مدل های رتی می تواند این مشکل را حل کند.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی یک گام رو به جلو در درمان MS
پیرو تلاش های زیادی که پیش از این در زمینه سلول های بنیادی و طب بازساختی صورت گرفته بود، محققین توانسته اند از مزایای این سلول های بنیادی برای درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS) و یک بیماری نادر و کشنده در مورد کودکان استفاده کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 08:30
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه