(آرشیو ماه مهر 1395)
عوارض منفی استرس روی شانس بارداری
مطالعات نشان داده است که استرس های دائمی زنان، شانس بارداری شدن آن ها را در آینده کاهش می دهد.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 10:00
کشف جزئیات بیشتر در مورد سلول های بنیادی سرطانی سر و گردن
سلول های بنیادی سرطانی مقاوم به درمان، دلیل اصلی عود مجدد بیماری بعد از برداشتن بخش اصلی و حجیم تومورها هستند. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کلرادو تصویر جامع تری از سلول های بنیادی سرطان سر و گردن ارائه کرده اند که شامل شناسایی مسیرهای ژنتیکی است که سلول های بنیادی سرطانی برای رشد و تقسیم نامتقارن استفاده می کنند.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 09:30
شناسایی مکانیسم ترمیمی برای آسیب های شدید قرنیه
در موارد ترومای چشمی شدید مربوط به قرنیه، به دنبال مداخلات پزشکی ترمیم زخم اتفاق می افتد اما این امر با تشکیل بافت اسکار و تار شدن دید و آسیب رسیدن به فرایند بینایی همراه است. مطالعات اخیر نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند شفافیت را به این قرنیه های تیره شده بازگردانند اما مکانیسم این فرایند شناسایی نشده است.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 09:15
دیدگاه های جدید در مورد متاستاز و مقاومت درمانی تومورهای مغزی
تیمی از محققین در انستیتو کارولینسکا و دانشگاه Uppsala کشف کرده اند که آنزیم FBW7 که معمولا نقش محافظت کنندگی دارد، در مغز افراد مبتلا به تومورهای مغزی جهش یافته و غیر فعال می شود که این امر خود موجب متاستاز و مقاومت درمانی این تومورها می شود.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 09:00
پیوند نورون های انسانی برای درمان آسیب نخاعی در موش
دردهای مزمن و عدم کنترل ادرار و مثانه یکی از عواقب آسیب های نخاعی است و بسیاری از بیماران درمان این عوارض را بر درمان فلجی یا بی حسی شان ترجیح می دهد.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 08:40
پیشرفت در سلول درمانی برای بیماری های عصبی
پیوند مستقیم سلول های بنیادی به سیستم عصبی مرکزی(CNS) یک رویکرد جدید و امیدوار کننده باری درمان اثرات عصبی بیماری ذخیره لیزوزومی(LSD) است. بکار بردن سلول درمانی های بکار رفته در مدل های جانوری این بیماری برای درمان بیماری های انسانی با چالش هایی مواجه است.
شنبه، 10 مهر 1395 - 10:30
اختلالات ژنتیکی نادر ممکن است دیدگاه هایی را در مورد بیماری پارکینسون و برخی بیماری های دیگر ارائه دهند
مقاله ای جدید پیشنهاد می کند که نقش آنزیمی مشاهده شده در بیماری اختلال ذخیره لیزوزومی یا بیماری Krabbe ممکن است به مکانیسم های دخیل در برخی بیماری های دیر شروع شونده تحلیل برنده عصبی اشاره داشته باشد.
شنبه، 10 مهر 1395 - 10:00
راهی برای شناسایی داروهای خاص بیماران دیابتی
روشی خلاقانه که از سلول های بنیادی جنینی انسان برای مدل سازی دیابت نوع دو ناشی از موتاسیون های ژنتیکی استفاده می کند، ممکن است محققین را قادر به شناسایی داروهایی بسازد که به درمان این بیماری کمک کنند.
شنبه، 10 مهر 1395 - 09:49
امیدواری در مبارزه با تومورهای مغزی تهاجمی و صعب العلاج
محققین دانشگاه ساوتهمپتون راهی را برای متوقف کردن متاستاز یکی از تهاجمی ترین اشکال تومورهای مغزی کشف کرده اند که ممکن است به بقای بیشتر بیماران منجر شود.
شنبه، 10 مهر 1395 - 08:00
کنترل تصمیمات سرنوشت سلولی
گروهی از محققین از ارتباط بین مسیر پیام رسانی Notch و خاموش سازی ژن به واسطه PRC2 پرده برداری کرده اند. آن ها نشان داده اند که یک تعادل مناسب بین خاموش سازی اپی ژنتیکی و پیام رسانی سلولی برای تصمیمات در زمینه سرنوشت سلول حیاتی است. این مطالعه اطلاعاتی را در مورد منشا برخی از بیماری های خاص در ارتباط با پیام رسانی غیرطبیعی Notch ارائه کرده است.
پنجشنبه، 08 مهر 1395 - 11:00
غربالگری مبتنی بر سلول های بنیادی ممکن است عوارض جانبی داروها روی قلب را نشان دهد
القای سلول های بنیادی مشتق از بیماران برای تبدیل شدن به سلول های قلبی ممکن است به غربالگری داروها کمک کند.
پنجشنبه، 08 مهر 1395 - 10:00
ویرایش ژنی سلول های بنیادی خونی می تواند موتاسیون های منجر به بیماری را تصحیح کند
پیشرفت های اخیر در تکنولوژی ویرایش ژن، که منجر به ترمیم هدفمند موتاسیون های بیماری زا می شود، می تواند در مورد سلول های بنیادی خون ساز نیز استفاده شده و طیف وسیعی از بیماری های وراثتی و اکتسابی را درمان کند.
پنجشنبه، 08 مهر 1395 - 09:30
آنتی بادی های هدایت شده علیه سلول های بنیادی سرطانی می تواند به بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد کمک کند
یک داروی آنتی بادی که مارکر سطح روی سلول های بنیادی سرطان را هدف قرار می دهد می تواند رویکرد درمانی جدید و امیدوار کننده ای را برای درمان لوکمیای میلوئید حاد ارائه کند.
پنجشنبه، 08 مهر 1395 - 08:45
سلول های بنیادی برای ریزش مو
امروزه بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو مواجه هستند که این امر ناشی از عامل ژنتیکی یا محیطی مانند استرس، سیگار، مصرف بیش از حد الکل، عدم استراحت کافی است. تا کنون راه حل های مختلفی برای این مشکل پیشنهاد شده است که هیچ کدام راه حلی دائمی برای این عارضه نبوده اند.
چهارشنبه، 07 مهر 1395 - 08:15
نقش گیرنده دیستروگلیکان در ایجاد نیچ سلول های بنیادی عصبی
محققین در دانشگاه استونی بروک کشف کرده اند که دیستروگلیکان (گیرنده سلول عضلانی) که عملکرد نامناسبش موجب دیستروفی عضلانی می شود، نقش حیاتی نیز در تکوین مغز بازی می کند. این مطالعه نشان می دهدکه چرا برخی کودکان دارای مشکل در این گیرنده، مشکلات عصبی مانند تشنج، ناتوانی های ذهنی، اوتیسم و ... نیز دارند.
ﺳﻪشنبه، 06 مهر 1395 - 11:15