(آرشیو ماه آبان 1395)
ویروس زیکا ممکن است به مغز بزرگسالان نیز آسیب برساند
مطالعات موشی نشان می دهد که سلول های مغزی خاص در بزرگسالان نیز ممکن است به عفونت زیکا آسیب پذیر باشند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 09:45
شناسایی مکانیسمی برای پراکنش سرطان سینه متاستازی به استخوان
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه سلول های متازستازیک سرطان سینه ممکن است از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان برای پراکنش به بافت استخوانی استفاده کنند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 09:15
مشاهده سلول های بنیادی در زمان بازسازی بافت
محققین دانشگاه ییل برای اولین بار توانسته اند سلول های بنیادی را زمانی که در حال بازسازی بافت در یک پستاندار آسیب دیده بود، مشاهده و دستکاری کنند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 09:00
افزایش سرعت پاسخ ایمنی ممکن است کلیدی برای مبارزه با تحلیل رفتن عصبی باشد
مطالعه ای انجام گرفته روی گورخرماهی ممکن است روش مبارزه با آلزایمر را به ما نشان دهد: بیماران مبتلا به آلزایمر یا سایر بیماری های تحلیل برنده عصبی به طور پیشرونده ای نورون هایشان را از دست می دهند و قادر به ساخت نورون های جدید نیز نیستند. با این حال، تعدیل کردن پاسخ ایمنی ممکن است به پاسخ دادن مغز به چنین مشکلاتی و بازسازی و ترمیم بهتر کمک کند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 08:45
ظهور آهسته نوآوری ها برای درمان کم خونی با استفاده از ویرایش ژن
توانایی ویرایش دقیق DNA از طریق تکنولوژی CRISPR یکی از بزرگ ترین پیشرفت ها در زمینه زیست شناسی محسوب می شود. مطالعه ای جدید نشان داده است که ترمیم موتاسیون های ژنتیکی در سلول های خونی انسانی می تواند گام مهمی در درمان بیماری های خونی مانند کم خونی داسی شکل باشد که بسیار شایع و ناتوان کننده هستند و هزینه های درمانی زیادی نیز روی دست بیماران می گذارند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 08:27
سمینار یک روزها سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز در استان کرمان برگزار شد
سمینار یک روزها سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز روز پنج شنبه با همکاری شرکت فناوری بن یاخته های رویان، دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.
شنبه، 22 آبان 1395 - 12:27
مدل جدید برای مطالعه بیماری التهابی روده در نمونه های بیماران
بیماری التهابی روده (IBD) یک بیماری پیچیده است که نیازمند یک عمر مراقبت بوده و خطر ابتلا به سرطان را در فرد افزایش می دهد اما دلایل آن هنوز هم کشف نشده است.
شنبه، 22 آبان 1395 - 12:00
شناسایی هورمونی که بلوغ سلول های چربی را کنترل می کند
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد هورمونی را کشف کرده اند که اولین گام در بلوغ سلول های چربی را کنترل می کند. عملکرد این هورمون توضیح می دهد که چگونه رژیم های غذایی پر چربی، استرس و داروهای استروئیدی خاص موجب چاقی می شود.
شنبه، 22 آبان 1395 - 11:45
مطالعات سلول های بنیادی به درک سرطان کمک می کنند
تیمی بین المللی از محققین به سرپرستی دکتر مارتین پرا در دانشگاه ملبورن مارکر جدیدی را کشف کرده اند که نقش مهمی را در درک ما از چگونگی تکوین سرطان در کبد، پانکراس و مری بازی می کند.
شنبه، 22 آبان 1395 - 11:30
اتهام داده سازی و تقلب در مطالعات سلول های بنیادی به پروفسوری در  دانشگاه سئول
یک محقق سلول های بنیادی در دانشگاه ملی سئول(SNU) به داده سازی در 14 مطالعه ای که در مجلات علمی بین المللی به چاپ رسیده اند متهم شده است.
شنبه، 22 آبان 1395 - 11:15
ممکن است سلول های بنیادی بزودی فلجی را درمان کنند
هانس کیرستد، محققین در دانشگاه کالیفرنیا مطالعه انسانی بالینی کوچکی را با استفاده از سلول های بنیادی جنینی برای درمان بیماران مبتلا به آسیب های طناب نخاعی شروع کرده است.
شنبه، 22 آبان 1395 - 11:00
مطالعات سلول های بنیادی نشان می دهد که سرطان اغلب حاصل یک بد شانسی و تصادف نیست
سرطان معمولا در نتیجه موتاسیون در DNA ایجاد می شود، که به موجب آن رشد کردن و تقسیم شدن سلول ها تغییر می کند. این موتاسیون ها می توانند منجر به از کنترل خارج شدن سلول ها و رشد بیش از حد سلول ها شوند که طی تقسیمات، درصد اشتباهات نیز افزایش پیدا می کند و در نتیجه سرطان اتفاق می افتد.
شنبه، 22 آبان 1395 - 10:23
استفاده از سلول های بنیادی برای آهسته کردن فیبروز پوستی در اسکلرودرما
اسکلرودرما یک بیماری اتوایمن است که با فیبروز پوستی مشخص می شود. پیش آگهی برای بیماران مبتلا به این بیماری معمولا خوش بینانه نیست. با توجه به این که گزینه های درمانی اندکی در دسترس است، آن هایی که از این اختلال رنج می برند ممکن است با سفت و سخت شدن ناتوان کننده پوست مواجه شوند. اسکلرورمان می تواند عروق خونی، ریه ها و اندام های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
پنجشنبه، 20 آبان 1395 - 12:00
مهندسی ریز داروها در سلول های CAR T برای درمان لنفومای سلول های B
اخیرا پیشرفت های زیادی در ایمنی درمانی و استفاده از گیرنده آنتی ژن کایمریک مهندسی شده(CAR) سلول های T صورت گرفته است.
پنجشنبه، 20 آبان 1395 - 11:45
پروتئین Rac1 برای تکوین ریوی ضروری است
محققین در انستیتو تحقیقات Saban هدف درمانی امیدوار کننده ای را معرفی کرده اند که می تواند عملکرد ریوی را در نوزادان بهبود ببخشد. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که این پروتئین که Rac1 نیز نام دارد برای تکوین مناسب ریه پستانداران ضروری است.
پنجشنبه، 20 آبان 1395 - 11:15
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه