(آرشیو ماه دی 1396)
مصرف طولانی مدت ایبوپروفن فیزیولوژی بیضه های انسان را تغییر می دهد
تیمی از محققین دانمارکی و فرانسوی دریافته اند که مصرف دوزهای منظم مسکن ایبوپروفن به صورت طولانی مدت، می تواند منجر به اختلالاتی موسوم به هیپوگنادیسم جبرانی در مردان شود. این محققین در مطالعه شان داروی ایبوپروفن را برای داوطلبان استفاده کرده و هورمون ها و تولید اسپرم را در آن ها بررسی کردند.
شنبه، 30 دی 1396 - 08:30
محققین دانشگاه Wollongong در حال ایجاد شغل و تولید مواد از دریا برای درمان های پزشکی هستند.
شنبه، 30 دی 1396 - 08:00
دوز پایین اشعه ایکس به سلول های بنیادی انسانی آسیب نمی رساند
بیوفیزیک دانان نشان داده اند که سلول های بنیادی، به دنبال قرار گرفتن در معرض دوز پایین اشعه ایکس(80 میلی گری(milligray))، سالم باقی مانده، تکثیر می کنند و آسیب DNA که در آن ها تجمع پیدا کرده است به اخلاف حاصل از تقسیم شان منتقل نمی شود.
شنبه، 30 دی 1396 - 07:30
جهش های ژنتیکی فراوان در سالخوردگانی با بیش از صد سال سن(supercentenarian)
موتاسیون های ژنتیکی به دلیل ارتباطشان با بیماری هایی مانند سرطان به فراوانی مورد مطالعه قرار گرفته اند، با این حال، اطلاعات اندکی در مورد موتاسیون هایی که در افراد سالم رخ می دهد وجود دارد.
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 14:00
اعطای بودجه هشت میلیون دلاری آژانس سلول های بنیادی به دو مطالعه در زمینه درمان لوکمیای میلوئید حاد
انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا (CRIM) بودجه ای هشت میلیون دلاری را به دکتر کاتریونا جیمسون و دکتر دان کاوفمن برای مطالعه روی لوکمیای میلوئید حاد اهدا کرده است.
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 14:00
شناسایی نقطه ضعف برخی از انواع گلیوبلاستوما
گلیوبلاستوما شایع ترین و تهاجمی ترین شکل از سرطان های مغزی است که معمولا به درمان های موجود پاسخ نمی دهد و سریعا نیز به داروهای مورد استفاده مقاومت نشان می دهد.
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 13:00
شناسایی منشا سلولی سرطان تهاجمی مثانه
پروفسور فیلیپ بیچی و همکارانش که در زمینه بیوشیمی و زیست شناسی تکوین فعالیت می کنند، مرحله بینابینی را طی پیشرفت سرطان شناسایی کرده اند که طی آن یک سلول بنیادی سرطانی منفرد و اخلاف حاصل از تکثیر آن می توانند خیلی سریع و کامل جایگزین پوشش کامل مثانه شوند.
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 12:20
پیوند سلول های بنیادی می تواند به طور موثری بیماران مبتلا به یک بیماری اتوایمن نادر را درمان کند
یک بیماری اتوایمن نادر که منجر به آسیب های پوستی و ریوی می شود، می تواند به طور موثری به لطف پیوند سلول های بنیادی درمان شود. این رویکرد درمانی اولین درمان جدید را برای بهبود بقای در بیماران مبتلا به اسکلرودرمای شدید طی چهار دهه گذشته ارائه می دهد.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 14:30
کمبود یُد در مواد غذایی به باروری زنان لطمه می زند
تقریبا نیمی از زنان آمریکایی، حداقل یک نقص متوسط در یُد (iodine) موجود در مواد غذایی شان دارند و این نقصان می تواند باروری آن ها را با مشکل روبرو کند.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 14:00
ارتباط ژن/سلول دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونه سالم ماندن میکروبیوم گوارشی ارائه می دهد
سلول های پانت روده مانند یک آنتی بیوتیک داخلی هستند که میکروب های ناخواسته گوارشی که وارد روده کوچک شده اند را حذف می کنند و در نتیجه به حفظ سلامت میکروبیوم ما کمک می کنند.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 13:30
بازبرنامه ریزی سلول های ایمنی ذاتی برای مبارزه با سل
محققین کانادایی در پژوهشی خلاقانه واکسنی موثر را برای مقابله با سل و سایر بیماری های عفونتی مانند آنفلوآنزا تولید کرده اند.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 13:00
تولید سلول هایی که قادرند حس لمس را به افراد ضایعه نخاعی باز گردانند
محققین UCLA برای اولین بار سلول های بنیادی انسانی را برای تبدیل شدن به نورون های بینابینی حسی تحریک کرده اند. این نورون های بینابینی حسی ما قدرت حس لمس را می دهند. آن ها امیدوارند بتوانند از این پروتکل برای ایجاد سلول درمانی هایی حس لمس را در افراد فلج شده احیا کند، استفاده کنند.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 12:30
یک گام رو به جلو در سلول درمانی بیماری های چشمی
محققین در انستیتو ملی چشم(NEI) گزارش کرده اند زواید لوله مانند کوچک موسوم به مژه های اولیه، روی سلول های اپی تلیوم رنگدانه دار شبکیه(RPE) برای بقای گیرنده های نوری شبکیه حیاتی هستند.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 12:15
افراد مبتلا به لوکمیا و پزشکان آن ها درک بسیار متفاوتی از پیش آگهی دارند
مطالعه 100 بیمار مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد(AML) که مورد شیمی درمانی قرار گرفته بوند نشان داد که درک بیماران و پزشکان از خطر درمان و احتمال درمان به میزان بسیار زیادی متفاوت است. به طور کلی، بیماران بیشتر تمایل دارند که هم خطر مرگ ناشی از درمان و هم احتمال درمان با هم تحمین زده شود.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 12:00
در MS کریستال های کلسترول مانع از بازسازی در سیستم عصبی مرکزی می شوند
مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک بیماری التهابی مزمن سیستم عصبی مرکزی است که در آن سلول های ایمنی خود فرد به غلاف میلین پیرامون فیبرهای عصبی حمله می کنند. بازسازی غلاف میلین برای ریکاوری بیماران مبتلا به MS ضروری است اما با افزایش سن توانایی بدن برای این امر کاهش می یابد.
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 11:45
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه