(آرشیو ماه دی 1396)
تولید ساختارهای کلیوی پیشرفته با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان
در کلیه های جنینی، سه نوع سلول پیش ساز با یکدیگر برهمکنش می کنند تا ساختارهای سه بعدی کلیوی را شکل دهند: سلول های پیش ساز نفرونی، جوانه های حالبی و سلول های پیش ساز بینابینی.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 08:30
تولید پوست های دارای مو از سلول های بنیادی موشی
محققین دانشگاه ایندیانا اولین بافت پوست رشد یافته در آزمایشگاه با فولیکول های موی کامل را کشت کرده اند. این مدل پوستی با استفاده از سلول های بنیادی موشی ایجاد شده است و در مقایسه با مدل های موجود، موهای طبیعی را بیشتر تقلید می کند و ممکن است برای تست داروها، درک رشد مو و کاهش تست های جانوری مفید باشد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 08:00
دانشمند مؤمن و جهادگر؛ دکتر کاظمی آشتیانی، فرزند صالح انقلاب

در آستانه‌ی سالروز درگذشت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی (۱۴ دی‌ماه)، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این «دانشمند مؤمن و جهادگر» را منتشر کرده است.
شنبه، 16 دی 1396 - 10:01
داروی دیابتی SR1664 سلول های سرطانی را به شیمی درمانی حساس می کند
محققین در انستیتو سرطان دانا-فاربر نشان داده اند که که داروهای دیابتی آزمایشگاهی می توانند سلول های سرطانی را به داروهای شیمی درمانی متداول آسیب پذیر کنند. ترکیب این داروها با یکدیگر می تواند نتایج درمان های سرطانی را بهبود ببخشد.
شنبه، 16 دی 1396 - 10:00
سلول های بنیادی پیوند شده مغز استخوان می توانند سربالا شنا کنند
زمانی که بیمار سرطانی متحمل پیوند مغز استخوان می شود، زمان جنبه ای حیاتی پیدا می کند. در این رویکرد درمانی، سلول های بنیادی سالم، که منجر به از سر گیری تولید سلول های خونی و سلول های سیستم ایمنی می شوند، در اسرع وقت نیاز به وارد شدن به جریان خون موجود در استخوان ها دارند. به همین منظور باید نقاطی را کشف کرد که عروق خونی و استخوان در تماس بسیار نزدیک با یکدیگر باشند.
شنبه، 16 دی 1396 - 09:30
استفاده از organ-on-chip برای مدل سازی بیماری های قلبی
برای مطالعه بیماری ها یا تست درمان های دارویی بالقوه، محققین معمولا سلول های کشت شده را روی ظروف آزمایشگاهی کشت می دهند یا از جانوران آزمایشگاهی استفاده می کنند، اما در سال های اخیر، محققین از رویکردی متفاوت موسوم به organ-on-chip استفاده می کنند که عملکرد اندام های انسانی را به خوبی تقلید می کنند و ابزارهای ارزان تر و موثرتری را برای اهداف گفته شده فراهم می آورند.
شنبه، 16 دی 1396 - 09:00
تارهای عنکبوت الهام بخش ایمپلنت های قابل برداشتی هستند که ممکن است دیابت نوع یک را کنترل کنند
برای بیش از یک میلیون آمریکایی که با دیابت نوع یک زندگی می کنند، تزریق روزانه انسولین حکم مرگ و زندگی دار دارد. در حالی که تصور می شود درمانی برای این بیماری وجود نداشته باشد، محققین دانشگاه کورنل دستگاهی را تولید کرده اند که می تواند انقلابی در مدیریت این بیماری ایجاد کند.
شنبه، 16 دی 1396 - 08:30
سلول های بنیادی مزانشیمی CD271+ مغز استخوان راه حلی برای کودکان مبتلا به صرع مقاوم به دارو
نیاز مبرمی به ایجاد درمان ها و داروهای موثر و با سمیت کم برای کودکانی است که از صرع مقاوم به دارو رنج می برند.
شنبه، 16 دی 1396 - 08:00
شناسایی یک سوئیچ کلیدی برای برنامه ریزی ایمنی درمانی سرطان
طی عفونت یا رشد تومور، نوعی از سلول های سفید خونی تخصص یافته به نام سلول های CD8+T به سرعت درون طحال و گره های لنفی تکثی می شوند و توانایی کشتن سلول های بیمار را بدست می آورند. در ادامه برخی از این سلول های T کشنده به جایی مهاجرت می کنند که باکتری ها یا سرطان را بکشند. اما این سلول های T‌کشنده چگونه یاد می گیرند که باید به کدام بافت ها یا تومورهای جامد مهاجرت کنند؟
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1396 - 09:00
یک داروی دیابتی به میزان قابل توجهی حافظه را در موش های آلزایمری احیا می کند
یک داروی تولید شده برای درمان دیابت می تواند برای درمان آلزایمر نیز استفاده شود. این دارو می تواند به سه طریق حافظه از دست رفته را در موش های آلزایمری احیا کند.
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1396 - 08:30
وزیکول های مشتق از سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک مانع از فیبروز کلیوی می شوند
تزریق سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک(AFSC) می تواند پیشرفت فیبروز کلیوی را در جانوران مدل سندرم آلپورت به تاخیر بیاندازد.
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1396 - 08:00
کشفی که می تواند به بازبرنامه ریزی سلولی سرعت دهد
محققین CRM کشفی کلیدی داشته اند که می تواند کارایی و سرعت تبدیل سلول ها از نوعی به نوع دیگر(بازبرنامه ریزی) را تقویت کند.
دوشنبه، 11 دی 1396 - 10:30
ژن درمانی، ایمنی را در نوزادان مبتلا به بیماری" بچه حبابی(bubble boy)" بهبود می بخشد
شواهد اولیه حاکی از این است که ژن درمانی می تواند به میزان زیادی کودکان مبتلا به یک اختلال ایمنی مخرب به نام نقص ایمنی ترکیبی شدید وابسته به X یا XSCIDرا تحت مراقبت قرار دهد. نتایج اولیه این مطالعه چندی پیش در 59 مین نشست انجمن خون شناسی آمریکا ارائه شده است.
دوشنبه، 11 دی 1396 - 10:00
نتایج تست ها بعد از پیوند سلول های بنیادی برای مولتیپل میلوما می تواند پزشکان و بیماران را سر درگم کند
مولتیپل میلوما در واقع سرطان پلاسما سل ها است که به طور طبیعی آرایه ای از آنتی بادی ها را برای محافظت از بدن ما در برابر عفونت ها تولید می کنند.
دوشنبه، 11 دی 1396 - 09:30
چگونه دیابت منجر به رتینوپاتی می شود؟
دکتر انگرید فلمینگ و همکارانش در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم هایی که به موجب آن ها دیابت منجر به رتینوپاتی و در نهایت کوری می شود، ارائه کرده اند.
دوشنبه، 11 دی 1396 - 09:00
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه