(آرشیو ماه دی 1396)
نتایج امیدوار کننده ژن درمانی آتروفی نخاعی عضلانی نوع یک
فاز یک مطالعه ای بالینی نشان داده است که یک بار تزریق دوز بالای ژن درمانی می تواند زنده مانی بیماران مبتلا به آتروفی نخاعی عضلانی نوع یک(SMA1) را افزایش دهد. این مطالعه بوسیله محققین بیمارستان کودکان Nationwide و با همکاری کمپانی AveXis صورت گرفته است.
چهارشنبه، 06 دی 1396 - 12:30
پر بیننده ترین مقالات medicalxpress در سال 2017- بخش اول
سالی که گذشت، سال بسیار خوبی برای تحقیقات پزشکی بود و به همین دلیل در زیر به برخی از این اخبار که در سایت medicalxpress منتشر شده است اشاره خواهیم کرد.
چهارشنبه، 06 دی 1396 - 12:00
ورود یک ژل پیش گیری کننده باروری برای مردان به کارآزمایی ها
تیمی از محققین در انستیتو ملی سلامت کودکان و تکوین انسانی یک ژل ضد بارداری را تولید کرده اند که از ماه آوریل وارد کارآزمایی های بالینی خواهد شد.
ﺳﻪشنبه، 05 دی 1396 - 09:38
درمان موثرتر لوکمیا با استفاده از دارویی که پیش از این برای افزایش میزان آهن استفاده می شد
شیمی درمانی نوعی از لوکمیا می تواند با استفاده از دارویی که در حال حاضر برای درمان عارضه ای دیگر استفاده می شود، بهبود یابد.
ﺳﻪشنبه، 05 دی 1396 - 09:33
آیا می توان در تیموس های پیر، زمان را به عقب بازگرداند؟
با افزایش سن و پیر شدن، تیموس ما همه رفته رفته تحلیل می رود و با بافت چربی جایگزین می شود. این امر موجب می شود که توانایی تیموس برای رشد و تکوین سلول های T‌نیز کاهش یابد و بدن م مستعد عفونت، اختلالات ایمنی و سرطان شود. محققین نوعی سلول را شناسایی کرده اند که تصور می شود در تحلیل رفتن تیموس ما نقش دارند و می تواند کلیدی برای بازسازی این اندام حیاتی باشند.
ﺳﻪشنبه، 05 دی 1396 - 09:28
 پژوهش ها می توانند منجر به تولید بی خطر ایمپلنت های مشبک شوند
پژوهش روی استفاده از کلاژن برای مهندسی بافت حاکی از تولید ایمپلنت های مشبک جدید برای زنان است.
ﺳﻪشنبه، 05 دی 1396 - 09:14
شناسایی سلول هایی که ممکن است مسئول عود مجدد سرطان پروستات باشند
اگرچه مردان مبتلا به سرطان پروستات معمولا به درمان های استاندارد هورمون درمانی و شیمی درمانی پاسخ می دهند، بسیاری از آن ها ممکن است در نهایت دچار عود مجدد سرطان شوند.
شنبه، 02 دی 1396 - 10:00
یک داروی باز تولید شده می تواند راه گشای پیوندهای بیشتر سلول های بنیادی باشد
یک دارو که برای درمان مشکلات مفصلی و پوستی استفاده می شود ممکن است به بیمارانی که تنها امیدشان برای زنده ماندن دریافت سلول های بنیادی است، کمک کند.
شنبه، 02 دی 1396 - 09:30
تشخیص زودهنگام می تواند جان نوزادان مبتلا به نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) را نجات دهد
مطالعه ای جدید، دیدگاه هایی را در مورد بیماری کشنده و نادر نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) ارائه کرده است که نشان داده است که شناسایی زودهنگام این بیماری می تواند به درمان آن منتهی شود.
شنبه، 02 دی 1396 - 09:00
مینی مغزها ممکن است شبیه مغز طبیعی چین خوردگی پیدا کنند
سلول های درون مغز منقبض می شوند و این در حالی است که سلول هایی که در ظروف آزمایشگاهی متداول رشد می کنند پهن می شوند و به سمت پیرامون دست و پا می کشند.
شنبه، 02 دی 1396 - 08:30
مولکول های چاپرون به مبارزه با بیماری هانتینگتون کمک می کنند
هانتینگتون یک بیماری تخریب کننده عصبی و کشنده است که از نقص در ژن هانتینگتین ایجاد می شود. تا به امروز، درمان موثری برای متوقف کردن این بیماری ایجاد نشده است. خوشبختانه محققین آلمانی در مرکز مکس دلبروک، مکانیسم طبیعی را شناسایی کرده اند که نه تنها ساخت فیبریل های بیماری زای آمیلوئید را در مغز سرکوب می کند بلکه مانع از تجمع آن ها نیز می شود.
شنبه، 02 دی 1396 - 08:00
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه