(آرشیو ماه بهمن 1396)
پیوند سلول های بنیادی برای اسکلرودرمای شدید، بقا و کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد
یافته های مطالعه ای بالینی نشان می دهد که یک رژیم درمانی که شامل پیوند سلول های بنیادی خون ساز خود فرد است می تواند بقا و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اسکلرودرمای شدید را بهبود ببخشد.
چهارشنبه، 04 بهمن 1396 - 08:00
دومین سمپوزیوم کرایوبیولوژی و بیوبانک در پژوهشگاه رویان برگزار می شود
دومین سمپوزیوم کرایوبیولوژی و بیوبانک 25 بهمن‌ماه 96 در پژوهشگاه رویان برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 13:12
بارکدگذاری سلولی به درک رفتار سلول های بنیادی کمک می کند
با تگ کردن یا نشان دار کردن سلول های مغز استخوان موش با یک لیبل یا نشان ژنتیکی(بارکد)، محققین توانسته اند درخت فامیلی سلول های خونی منفرد را از زمانی که آن ها در نیچ یا محیط خودشان شکل می گیرند، ردیابی کرده و توصیف کنند. این محققین کشف کرده اند که این سلول ها بعد از پیوند، در مقایسه با سایر سلول ها با روش متفاوتی به ترمیم و بازسازی می پردازند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 12:00
ادغام ژنی فعالیت سلولی را به سمت سرعت بیشتر سوق داده و منجر به برخی از سرطان ها می شود
ادغام دو ژن مجاور هم می تواند با تحریک فعالیت میتوکندریایی و افزایش مقدار سوخت دردسترس برای رشد سلولی، منجر به سرطان شود. محققین دانشگاه کلمبیا براین باور هستند که هدف قرار دادن این مسیر سرطانی اخیرا شناسایی شده می تواند رشد تومور را هم در سلول های سرطانی انسانی و هم در موش مبتلا به سرطان مغز مهار کند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 11:30
تولید ترکیبی جدید برای هدف قرار دادن سلول های ملانومایی
تیمی بین المللی از محققین، ترکیب جدیدی را تولید کرده اند که می تواند با هدف قرار دادن پروتئین های مدیفه کننده اپی ژنتیکی، رشد سلول های ملانومایی را با موفقیت مهار کند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 10:30
توقف موفقیت آمیز واکنش های اتوایمن در مراحل اولیه اتوایمنی جزایر پانکراسی
محققین آلمانی در هلمولتز زنتروم مونیخ مکانیسمی را کشف کرده اند که واکنش های اتوایمن را در مراحل اولیه اتوایمنی جزایر پانکراسی و قبل از پیشرفت و تبدیل شدن به دیابت نوع یک تقویت می کند. بلوک کردن مولکول دخیل در این فرایند می تواند به طور قابل توجهی فعالیت سیستم ایمنی را بکاهد.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 10:00
یک نانو داروی جدید پیشرفت سرطان پانکراس را در موش مهار می کند
بین یک انکوژن(ژن سرطان زا) و بیان یک میکروRNAی سرکوب کننده سرطان ارتباط معکوسی وجود دارد که می توان از آن به نفع افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس استفاده کرد.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1396 - 00:30
سلول های CAR T مشتق از سلول های بنیادی خون ساز قادر به پیوندهای باثبات هستند
سلول های T گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR T cells) مشتق از سلول های بنیادی/پیش ساز خون ساز (HSPC) قادر به پیوندهای طولانی مدت در مدل های ایدز هستند.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 11:30
سلول های ایمنی نقش کلیدی را در متاستاز اولیه سرطان سینه بازی می کنند
محققین مونت سینای دریافته اند که سلول های ایمنی طبیعی موسوم به ماکروفاژها که در بافت سینه سالم و در اطراف مجاری شیری ساکن هستند، نقش اصلی را در کمک به سلول های سرطانی برای ترک سینه و متاستاز به سایر بافت های بدن بازی می کنند. در واقع این سلول ها قبل از شکل گیری تومور به ایجاد متاستاز کمک می کنند.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 11:00
تکنولوژی های پیشرفته MRI نیاز به بیوپسی را از بین می برند
تومورهای شایع کلیوی بسیار کوچک هستند(کمتر از 1.5‌اینچ). این تومورها معمولی در سی تی اسکن هایی که دلایل مختلف انجام می گیرند به شکل تصادفی تشخیص داده می شوند. اما سوال هایی که وجود دارد این است: آیا این تومورها بدخیم هستند و باید بوسیله جراحی برداشته شوند یا این که خوش خیم بوده و می توان آن ها را به حال خود گذاشت.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 10:00
تارهای عنکبوت الهام بخش ایمپلنت های قابل برداشتی هستند که ممکن است دیابت نوع یک را کنترل کنند
برای بیش از یک میلیون آمریکایی که با دیابت نوع یک زندگی می کنند، تزریق روزانه انسولین حکم مرگ و زندگی دار دارد. در حالی که تصور می شود درمانی برای این بیماری وجود نداشته باشد، محققین دانشگاه کورنل دستگاهی را تولید کرده اند که می تواند انقلابی در مدیریت این بیماری ایجاد کند.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 09:00
روشی برای شناسایی اهداف توموری، زمانی که عامل ژنتیکی سرطان مشخص نیست
اپاندیموما، نوعی تومور مغزی است که به شیمی درمانی مقاوم است. در حالی که توالی یابی های ژنومی اهداف مولکولی را ارائه کرده اند و منجر به درمان های دقیق سرطانی برای بسیاری از سرطان شده اند، اما اهداف موثری برای اپاندیموما شناخته نشده است.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 08:24
6موفقیت در تولید سلول های اندوتلیالی پوشاننده عروق در مقیاس وسیع
در تلاش برای بهبود راه های تولید و رشد سلول های اندتلیالی شریانی در آزمایشگاه، تیمی از محققین زیست شناسی بازساختی در انستیتو Morgridge در دانشگاه ویسکونزین مادیسون، مدل جدید و قوی را برای مطالعه مشخصه های بیماری های عروقی ارائه کرده اند.
دوشنبه، 02 بهمن 1396 - 08:00
سلول درمانی بدون پیوند سلول های بنیادی!
با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که بر سر راه پیوند سلول های بنیادی وجود دارد، محققین همواره به دنبال یافتن راهی هستند که از محصولات این سلول ها برای اهداف درمانی و تحقیقاتی استفاده کنند.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 11:00
ژن هایی که به ترمیم طناب نخاعی در لامپری کمک می کنند در انسان نیز وجود دارند
بسیاری از ژن های دخیل در ترمیم طبیعی طناب نخاعی آسیب دیده لامپری در ترمیم سیستم عصبی محیطی پستانداران نیز دخیل هستند.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 10:30
صفحه 10 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه