(آرشیو ماه بهمن 1396)
کم کاری تیروئید می تواند در توانایی باروری زنان تاثیرگذارباشد
مطالعات اخیر حاکی از آن است که کم کاری تیروئید می تواند در قدرت باروری زنان موثر باشد. در این مطالعه دریافتند خانم هایی که مبتلا به ناباروری بدون علت بودند، اگر همسرانشان دچار ناباروری نبودند، سطح هورمون محرک غده ی تیروئید آن ها بالا می باشد.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 10:30
مطالعه ارتباط بین ژن سندروم X شکننده و رشد کنترل نشده بافت
محققان هندی ارتباط میان ژن مسبب سندروم X شکننده و افزایش رشد بافت که در گذشته تا بحال شناسایی نشده بود، دست یافتند. این یافته ها می تواند مکانیسم های کلیدی بیولوژیکی در اختلالات ذهنی و جسمی که بوسیله این بیماری رخ می دهد را توجیه کند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 10:00
چگونه درمان الکتریکی باعث کاهش افسردگی در مدل های حیوانی می شود
محققان جان هاپکینز در مطالعه ای با استفاده از موش های مهندسی ژنتیک شده، برخی از جزئیات مولکولی جدید را کشف کردند که به نظر می رسد توضیح دهد چگونه درمان الکتریکی (ECT) به سرعت باعث کاهش افسردگی شدید در پستانداران از جمله انسان ها می شود. تغییرات مولکولی باعث ارتباط بیشتر بین نورون ها در یک قسمت خاص از مغز می شود که این نواحی از مغز به داروهای ضد افسردگی پاسخ می دهد.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 09:30
تبدیل سلول های پوستی بیماران مبتلا به هانتینگتون به سلول های مغزی می تواند به درک این بیماری کمک کند
محققین دانشگاه واشنگتن سلول های پوست بیماران مبتلا به هانتینگتون را به نوعی از سلول های مغزی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند تبدیل کرده اند. این نورون های مغزی می توانند ابزار موثری برای مطالعه این بیماری مخرب و کشنده باشد.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 09:00
محققان دریافتند که چرا ورزش باعث کند شدن پیشرفت بیماری پارکینسون می شود
در حالی که ورزش شدید بر روی یک تردمیل نشان داده است که پیشرفت بیماری پارکینسون را در بیماران کاهش می دهد با ابن حال دلایل مولکولی آن، یک رمز و راز باقی مانده است. اما اکنون دانشمندان دانشگاه پزشکی انستیتو کلرادو ممکن است بتوانند به این سوال، پاسخ دهند.
یکشنبه، 22 بهمن 1396 - 11:06
کپسول های حاوی بیلی روبین می توانند بقا سلول های پانکراسی پیوند زده شده را افزایش دهند
دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه اوهایو با کپسوله کردن بیلی روبین در اندازه ی ذرات نانو توانستند مدت زمان بقا سلول های جزایر پانکراسی را که در معرض کمبود اکسیژن قرار گرفته اند در مدل های آزمایشگاهی افزایش دهند. این کار برای درمان بیماری دیابت نوع یک هم در انسان و هم در سگ موثر بود.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 12:30
چگونه سلول های بنیادی سرطانی منجر به سرطان سینه سه گانه منفی می شوند
محققین کلینیک کلیولند از یک مسیر جدید سلول های بنیادی پرده برداشته اند که اجازه زنده ماندن تهاجمی ترین شکل سرطان سینه موسوم به سرطان سینه سه گانه منفی را می دهد.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 12:00
پیوند سلول های بنیادی ممکن است برای درمان اسکلروزیس سیستمیک موثر باشد
طبق مطالعه ای که اخیر در مجله International Journal of Rheumatic Diseases به چاپ رسیده است، به نظر می رسد که پیوند سلول های بنیادی بتواند درمان موثری برای اسکلروزیس سیستمیک باشد.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 11:00
بیماری آلزایمر و نقش دوگانه BRCA1 در مرگ عصبی
مطالعه ای جدید ارتباط بین BRCA1 بیش فعال و سیتوزولی(نگهبان اصلی ثبات ژنومی) و مرگ نورونی را در بیماری آلزایمر(AD) نشان داده اند. افزایش BRCA1 با پاسخ نابجای آسیب DNA یا DDR و عملکرد نامناسب پرسنیلین 1(PS1) همراه است. این یافته ها این فرضیه که استرس ژنوتوکسیک با فعال سازی DDR و ناپایدار سازی چک پوینت های چرخه سلولی منجر به مرگ سلولی در آلزایمر می شود را تایید می کند.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 10:30
هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان گلیوما به منظور بهبود بقای بیماران
گلیوبلاستومای مولتی فرم شایع ترین و تهاجمی ترین تومور مغزی است و کمترین نرخ بقا را در بین همه سرطان ها دارد. با وجود جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی، این تومورها معمولا به درمان ها مقاومت نشان می دهند و در نهایت مجددا عود می کنند.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 10:00
تضعیف سلول های سرطانی با استفاده از یک مکانیسم دو مرحله ای
محققین دانشگاه های دلاور و ایلینویز راه جدیدی را برای کشتن سلول های سرطان کبدی و مهار رشد تومور یافته اند. این روش شامل خاموش کردن یک آنزیم کلیدی سلول و سپس اضافه کردن یک داروی قوی است. این رویکرد می تواند سرطان کبدی صعب العلاج را درمان کند.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 09:30
استفاده از سلول های بنیادی برای کشتن باکتری ها و بازسازی پالپ دندان
شیمیزو و همکارانش در دانشگاه روتگر به مطالعه این امر پرداخته اند که چگونه سلول های بنیادی می توانند پالپ دندان را به جای برداشتن طی روت کانال کردن، بازسازی کنند.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 09:00
تولید سلول های مغزی جدید با محدودیت مواجه است
ابتدا تصور می شد که هر فرد با تعداد خاصی سلول مغزی به دنیا می آید و این تعداد در تمام طول زندگی فرد حفظ می شود. چندی بعد محققین دانشگاه سان فرانسیسکو نشان دادند که در پرندگان و موش ها، بخش های خاصی از مغز دارای سلول های بنیادی وجود دارند که در سراسر عمر نورون های جدیدی را می سازند. از آن زمان تاکنون محققین به دنبال یافتن راهی برای بهبود عملکرد مغزی با تحریک تولید نورون های جدید بوده اند.
شنبه، 21 بهمن 1396 - 08:30
بهبود نتایج باروری در کلینیک های ناباروری با درمان باکتری های غیر طبیعی واژن
در زنان تحت درمان با لقاح آزمایشگاهی، میزان باروری وقتی بسیار پایین تر است که عدم تعادل در میزان باکتری های واژینال رخ دهد. آیا با این شرایط ممکن است که این مشکل حل گردد و میزان باروری در زنان افزایش پیدا کند؟
شنبه، 21 بهمن 1396 - 08:00
تکنولوژی جدید برای تسریع بهبود زخم
محققین دانشگاه Uppsala راه جدیدی را برای تسریع بهبود زخم کشف کرده اند. در این رویکرد، محققین از اسید لاکتیک باکتریایی به عنوان یک وکتور برای تولید و انتقال شیموکین ها به جایگاه زخم استفاده کرده اند. آن ها اولین گروهی در دنیا هستند که از چنین رویکردی برای استفاده موضعی استفاده کرده اند و براین باورند که این روش می تواند نیاز به داروهای زیستی را تا حد زیادی مرتفع سازد.
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 11:30
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه