(آرشیو ماه بهمن 1396)
ریز مولکولی که می تواند جایگزینی برای جراحی های سخت آرتریت باشد
آیا زمان آن فرا نرسیده است که بیماران مبتلا به آرتریت به جای جراحی های طاقت فرسای تعویض مفصل، تنها از یک تزریق استفاده کنند؟
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 11:00
تخمدان های مهندسی شده آزمایشگاهی برتر از داروهای هورمونی در مدل حیوانی
تحقیقات جدید در موش های صحرایی پیشنهاد می دهد که امکان استفاده از تخمدان های مصنوعی دستکاری زیستی شده در آزمایشگاه می تواند یک جایگزین درمانی سالم تر و طبیعی تر باشد و جایگزینی را در استفاده از داروهای شیمیایی برای زنان فراهم کند. یک تیم از موسسه ویک فارست جهت رژیم پزشكی دریافتند كه تخمدان های دستکاری شده نسبت به درمان با داروهای هورمونی در بهبود سلامت استخوان و رحم و تركیبات بدن موثرتر هستند.
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 10:30
هدف قراردادن سلول های T در واکسن سرطان
براساس گزارش محققان واکسن سرطان نیاز به هدف قرار دادن سلول هایTدارد تا بتواند با سرطان مبارزه نماید.
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 10:00
پرسشنامه جدید می تواند سرعت تشخیص و درمان SCID را در نوزادان افزایش دهد
بدن کودکان متولد شده با سندروم نقص ایمنی اکتسابی شدید (SCID) در مقابل عفونت های باکتریایی و ویروسی فاقد ایمنی است، این موضوع می تواند برای هر فردی خطرناک باشد این بیماری اگر درمان نشود باعث مرگ بیمار در سال های اولیه پس از تولد می شود.
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 09:45
التهاب حاد نقش مهمی را در انتقال داروها در درمان دیستروفی عضلانی ایفا می کند
مدل های مطالعاتی آزمایشی که توسط سیستم بهداشت ملی ساخته شده اند حاکی از این موضوع می باشند که ماکروفاژها( نوعی از گلبول های سفید خون موجود در فرآیند التهاب) به سرعت داروهای دیستروفی عضلانی دوشن را از خون برداشته و باعث تحریک پایدار آن برای تولید فیبرهای عضلانی حتی پس از گذشت مدت زمانی از ناپدید شدن آن در گردش خون می شوند.
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 09:15
یک روش کامپیوتری جدید برای شناسایی اهداف دارویی مقاوم به شیمی درمانی
در سرطان، یکی از مهم ترین ویژگی ها متیلاسیون داکسی سیتوزین برای ایجاد 5- متیل سیتوزین(5mC) است. متیلاسیون DNA فرایندی است که به موجب آن گروه های متیل به مولکول DNA متصل می شوند.
چهارشنبه، 18 بهمن 1396 - 09:30
مطالعه ای جدید که بیماران نیازمند پیوند قرنیه را امیدوارتر کرده است
مطالعه ای جدید بوسیله جاناتان لاس و همکارانش در دانشگاه Case Western reserve نشان داده است است که بافت اهدایی قرنیه را می توان به طور بی خطر و مطمئن برای 11 روز قبل از پیوند به منظور تصحیح مشکلات قرنیه بیمار ذخیره کرد. این مدت زمان چهار روز بیشتر از مدت زمانی است که تا قبل از این در آمریکا به آن استناد می شد.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 11:00
شناسایی هدفی جدید برای کاهش خطر GVHD
پیوند سلول های بنیادی می تواند درمانی برای سرطان های خونی لوکمیا و لنفوما باشد اما بروز بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) می تواند عوارض جانبی تهدید کننده ای را برای فرد ایجاد کند. در این عارضه سلول های ایمنی اهدا کننده به بافت طبیعی گیرنده حمله می کنند. محققین مرکز سرطان مافیت به دنبال راهی برای کاهش خطرات GVHD هستند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 10:30
ارتباط سمی بین ALS و زوال عقل پیشانی گیجگاهی
زوال عقل پیشانی گیجگاهی(FTD) و ALS دو بیمار مخرب عصبی با یک ارتباط سمی هستند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 10:00
پروتئین های مسیر پیام رسانی هج هاگ سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند
سرطان کولون سومین سرطان شایع و چهارمین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است. تومورهای کولون حاوی انواع مختلفی از سلول ها هستند که نقش های مختلفی را در رشد تومور بازی می کننند. تکوین و متاستاز سرطان معمولا ناشی از جمعیتی از سلول های سرطانی موسوم به سلول های بنیادی سرطانی است که قابلیت خودنوزایی بالایی دارند و به درمان ها مقاومت نشان می دهند و دلیل عود مجدد سرطان نیز می باشند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 09:00
تولید سلول  های اندوتلیالی از سلول های بنیادی می تواند اطلاعاتی را در مورد بیماری های عروقی ارائه دهد
در تلاش برای رشد سلول های اندوتلیالی عروقی در آزمایشگاه، محققین زیست شناسی بازساختی در انستیتو Morgridge، مدل بالقوه جدیدی را برای مطالعه مشخصه های اصلی بیماری های عروقی ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 08:30
ارائه پانلی ایزوژن از مشتقات عصبی سلول های iPS بوسیله AMSBIO
AMSBIO‌به عنوان یک تامین کننده محصولات زیستی به تازگی اعلام کرده است که طیف جدیدی از سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) و پیش سازهای رده عصبی مشتق از iPSCها را تولید کرده است.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 08:00
چگونه داربست های فلزی فرایند بهبود استخوان را تقویت می کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه سازه های بهینه سازی شده از نظر مکانیکی تحت عنوان داربست های شبکه ای تیتانیومی می توانند بازسازی استخوان را بهینه سازند.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 14:00
شیمی درمانی ترکیبی می تواند به طور قابل توجهی به درمان گلیوبلاستوما کمک کند
گلیوبلاستومای مغزی، سرطانی کشنده با پیش آگهی ضعیف است که اغلب بیماران ظرف مدت کمتر از یک سال می میرند. تیمی از محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) دریافته اند که اضافه کردن داروی شیمی درمانی هیدروکسی اوره به پروتکل های شیمی درمانی فعلی می تواند بقای مدل های جانوری گلیوبلاستوما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 13:30
چرا مجاری هوایی طی حملات آسمی بسته می شوند؟
محققین دانشگاه هوستون توضیح جدیدی برای دلایل بسته شدن مجاری هوایی طی حملات آسمی ارائه کرده اند. یافته آن ها می تواند منجر به ایجاد کلاس جدیدی از داروها شود که با داروهای استروئیدی مورد استفاده برای آسم متفاوت باشند.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 13:00
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه