(آرشیو ماه اسفند 1396)
اختلال در مهاجرت نورون های بینابینی می تواند منجر به ماکروسفالی شود
تیمی از محققین دانشگاه لیژ بلژیک ارتباط بین مهاجرت نورون های بینابینی مهاری و سلول های بنیادی که نورون های تهییجی را تولید می کنند، کشف کرده اند.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 08:00
شباهت های بین دو نوع سلول بنیادی جنینی و سلول بنیادی پرتوان القایی
از سال 2007 و با کشف سلول های بنیادی پرتوان القایی، محققین همواره در شک و تردید بوده اند که آیا این سلول ها از نظر عملکردی با سلول های بنیادی جنینی جداسازی شده از جنین های اولیه انسانی شبیه هستند یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 13:00
یک گام دیگر به سمت تولید بافت کلیوی دارای عملکرد از سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه های ملبورن استرالیا و لیدن هلند گام مهمی به سمت ساختن کلیه انسانی از سلول های بنیادی برداشته اند و امیدوارند دستاوردشان روزی منجر به درمان بیماری های کلیوی شود.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 12:30
چگونه ریاضیات به مبارزه با سرطان کمک می کند
طبق آمار مربوط به انجمن سرطان آمریکا، نیمی از مردم کانادا در طول زندگی شان به سرطان مبتلا می شوند. زمانی که سرطان در فردی اتفاق می افتد، سلول های مهاجمی ایجاد می شوند که قادرند رشد کنترل نشده ای داشته باشند و به سایر بافت های بدن نیز متاستاز می دهند. یکی از بزرگ ترین چالش های حل نشده در زمینه سرطان، نگرانی از عود مجدد سرطان بعد از شیمی درمانی یا مقاومت به شیمی درمانی است.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 12:00
توسعه روش های جدید جهت آنالیز عملکرد ژن
دانشمندان Centro Nacional de Investigaciones Cardiovasculares روش های جدیدی برای تولید و تجزیه و تحلیل موزاییک های ژنتیکی توسعه داده اند.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 11:57
شناسایی جمعیت جدیدی از سلول های بنیادی که بافت ریوی را بعد از آسیب حاد بازسازی می کنند
محققین دانشگاه پنسیلوانیا، سلول های بنیادی ریوی را شناسایی کرده اند که بخش تبادل گازی ریه را ترمیم می کنند. آن ها این سلول های پیش ساز را از ریه انسان و موش جداسازی و ویژگی یابی کرده و نشان داده اند که آن ها برای ترمیم بافت ریه آسیب دیده بوسیله آنفلوآنزا و بیماری های تنفسی ضروری هستند.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 11:30
پیشرفت های قابل توجه در زمینه درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS)
معمولا از چربی به عنوان بافت بد تعبیر می شود اما اگر این چربی پوشاننده آکسون های عصبی باشد(میلین)، از اهمیت حیاتی فوق العاده ای برخوردار می شود.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 11:00
منشا میکروگلیاهای جدیدی که در مغز و شبکیه ساکن می شوند
قابلیت بازسازی سیستم عصبی مرکزی(CNS) تا حد زیادی به دلیل ویژگی های ذاتی و محیط بیرونی محدود است. تفکر عمومی که وجود دارد این است که زمانی که مغز آسیب می بیند، ترمیم و احیای بافت غیر ممکن است. اما اخیرا مطالعاتی این تفکر را به چالش کشیده است.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 10:29
امیدوار کننده بودن استفاده از آنتی بادی در درمان بیماری کودک حبابی(bubble boy disease)
نتایج اولیه یک مطالعه بالینی که در آن افراد برای آماده سازی برای پیوند سلول های بنیادی خونی، مورد درمان مبتنی بر آنتی بادی قرار گرفته بودند در مقایسه با شیمی درمانی و پرتودرمانی امیدوار کننده تر نشان داده است.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 10:00
رویکرد جدیدی که از PET اسکن برای درمان شخصی سرطان استفاده می کند
محققین یک رویکرد تصویربرداری مبتنی بر توموگرافی گسیل پوزیترون(PET) را برای ارزیابی تومورهای PD-L1 مثبت ایجاد کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 09:30
پروتئین های مرتبط با ALS پیچیده تر از آن چیزی که تصور می شود به سلول های سیستم عصبی مهاجرت می کنند
محققین در دانشگاه Bath، با مطالعه چگونگی ورود پروتئین های کلید مرتیط به بیماری های مغزی به سلول های سیستم عصبی مرکزی، درک بهتری را در مورد این پروتئین ها در بیماری هایی مانند ALS و زوال عقل ارائه داده اند.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 09:00
تکنیک های بهتر در زمینه سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین موجود در خزه ها
کوهنوردان می دانند که خزه هایی که به دور تنه درختان می پیچند به شمال اشاره دارند. طق مطالعه ای جدید بوسیله محققین آلمانی، این گیاهان باستانی ممکن است قطب نمای جدیدی برای پژوهش های سلول های بنیادی باشند و به محققین بگویند که چگونه سلول های بنیادی را برای اهداف پزشکی برنامه ریزی کنند.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 08:30
تلاش  برای بهبود فرایند ترمیم زخم
گذشت زمان همه زخم ها را التیام می بخشد، این تنها یک سخن است و شواهد نشان می دهد که توانایی ما برای بهبود اندام یا بافت های آسیب دیده مانند پوست محدود است و بهبودی به طور کامل صورت نمی گیرد و می تواند منجر به ایجاد اسکار شود. اسکارها در مقایسه با بافت طبیعی شکننده تر هستند ، قابلیت کشسانی کمتری دارند و در آن ها فولیکول های مو، غدد چربی و عرقی شکل نمی گیرد.
ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1396 - 08:00
سلول درمانی های شخصی می تواند تسکینی برای مولتیپل اسکلروزیس(MS) باشد
محققین در مطالعات موشی نشان داده اند که سلول های بازبرنامه ریزی شده به سلول های بنیادی مغزی و پیوند شده به سیستم عصبی مرکزی، می توانند به کاهش التهاب و ترمیم آسیب ناشی از مولتیپل اسکلروزیس(MS) کمک کنند.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 14:00
استفاده از ارگانوئیدها مکانیسم های دخیل در چین خوردن مغز را نشان می دهد
مغز انسان در بدو تولد شبیه یک تخته سنگ صاف و صیقلی است اما بعد از تولد و با گذشت زمان شروع به چین خوردن کرده و منظره ای شبیه مغز گردو بدست می آورد.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 13:30
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه