(آرشیو ماه اسفند 1396)
ایمپلنتی برای شبکیه برای درمان نابینایی بسیار موثر است
محققین EPFL نوع جدیدی از ایمپلنت شبکیه را برای کسانی که به دلیل از دست دادن سلول های گیرنده نوری موجود در شبکیه شان نابینا شده اند، تولید کرده اند. این ایمپلنت میدان دید بیماران را تا حدی احیا کرده و می تواند کیفیت زندگی بیماران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 13:00
استفاده از پروتئین های رنگ شده فلورسنس برای ردیابی منشا سلول های قلبی
محققین UCLA از پروتئین های رنگ شده فلورسنس برای ردیابی این چگونه کاردیومیوسیت ها در جنین موش تولید می شوند استفاده کرده اند. این یافته می تواند منجر به ارائه روش هایی برای بازسازی بافت قلبی در انسان های بالغ شود.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 12:30
ذره شبه ویروسی که منجر به ایجاد واکسنی جدید برای سرطان می شود
محققین در دانشگاه ایالتی میشیگان ذره شبه ویروسی به نام Qβ را مهندسی کرده اند که می تواند پاسخ های ایمنی ضد سرطانی را در بدن ایجاد کند و به طور بالقوه ای به عنوان یک واکسن جدید برای درمان سرطان استفاده شود.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 12:00
ایجاد یک تکنولوژی جدید مبتنی بر پروتئین برای سلول های بنیادی
یک کمپانی بین المللی سلول های بنیادی به نام Lifeline Cell Technology به تازگی اعلام کرده است که محققین وابسته به این کمپانی، تکنولوژی را برای مدیفه کردن سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین مهندسی شده موسوم به فاکتورهای رونویسی قابل انتقال(transducible transcription factor) یا TTFها ارائه کرده اند.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 11:00
کشف جدیدی که می تواند کاربرد بالینی درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی را تسریع کند
تیمی از محققین دانشگاه کلرادو رویکرد موثری را برای بازبرنامه ریزی سلول های پوستی بیماران به سلول های بنیادی یافته اند که می تواند امیدواری ها را برای کاربرد بالینی و درمان بالقوه بیماری های حیاتی افزایش دهد.
دوشنبه، 21 اسفند 1396 - 10:30
هماهنگی بین مغز و اندام های حرکتی چگونه شکل می گیرد
پاها و دست ها عملکردهای بسیار متفاوتی را انجام می دهند. پاهای ما مسئول حرکات تکراری مانند راه رفتن و دویدن هستند اما این دست ها و پاها می توانند عملکردهای تخصص یافته تری مانند برداشتن خودکار و نوشتن، برداشتن قاشق و چنگال، نواختن ویولن و ... را نیز انجام دهند. تنظیم عصبی بوسیله مناطق نخاعی که به پاها یا دست ها مرتبط می شوند، به خوبی شناخته نشده است.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 13:00
مطالعات کبدی دیدگاه های جدیدی را در مورد بیماری های صعب العلاج ارائه می دهد
فرایند کلیدی سلولی که می تواند منجر به آسیب به مجاری صفراوی شود و به توضیح برخی از بیماری های کبدی کمک کند بوسیله محققین شناسایی شده است.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 12:30
استفاده از تگ های رنگی کد دار برای کشف نحوه تکوین سلول های قلبی
محققین UCLA از پروتئین های رنگی فلورسنس برای ردیابی نحوه تولید کاردیومیوسیت ها در جنین های موش استفاده کرده اند. اطلاعات بدست آمده از این روش می تواند منجر به روش هایی برای بازسازی بافت قلبی در انسان شود. هدف نهایی این مطالعه بازسازی کاردیومیوسیت ها بعد از یک آسیب مانند حمله قلبی بوده است.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 12:00
استراتژی جدیدی برای هدف قرار دادن فاکتور رونویسی STAT5 برای مبارزه با لوکمیا
لوکمیای میلوئید حاد(AML) یکی از شایع ترین انواع سرطان خون و مغز استخوان در بالغین است. این بیماری خیلی سریع پیشرفت می کند و تنها 26 درصد بیماران بیش از پنج سال زنده می مانند که یکی از دلایل این امر مقاوم شدن بیماران به درمان های موجود است.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 11:00
قالب غضروفی مهندسی شده برای ترمیم استخوان های شکسته
تیمی از محققین UConn Health یک سیستم هیدروژلی هیبرید جدید را برای کمک به برطرف کردن برخی از چالش های موجود در ترمیم استخوان در هنگام بروز یک آسیب، طراحی کرده اند.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 10:30
ارتباط بین جوان ماندن مغز با یک پروتئین موجود در خون
فقدان یک آنزیم که فعالیت ژنی را برای پیشبرد بازسازی مغز تعدیل می کند، ممکن است تا جدید مسئول کاهش شناختی و حافظه مربوط به افزایش سن باشد. مطالعات دانشگاه سان فرانسیسکو در مدل های موشی نشان داده است که احیای این آنزیم به سطح جوانی می تواند حافظن را در موش های بالغ سالم بهبود ببخشد. در صورت قابل کاربرد بودن این رویکرد در انسان، می توان به ایجاد درمان های جدید برای افزایش عملکرد مغزی امیدوار بود.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 10:00
مولتیپل اسکلروزیس(MS): سلول های پوست می تواند به ترمیم آسیب عصبی کمک کند
مطالعات جانوری(موشی) نشان داده است که استفاده از سلول های بازبرنامه ریزی شده بیماران می تواند مسیری را برای درمان شخصی بیماری های التهابی مزمن از جمله MS ارائه دهد.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 09:30
استفاده از جانوران مزرعه برای ساخت اندام های انسانی
محققین تخم لقاح یافته خوک را گرفته، ژن یا ژن های مسئول تکوین قلب جانور را برداشته و سپس سلول های بنیادی انسانی بیماری که نیازمند قلب بود را به جنین خوک تزریق کرده و آن را درون رحم خوک گذاشتند. بعد از 9 ماه انتظار، خوکی بوجود خواهد آمد که دارای قلبی با سلول های انسانی است. این خوک می تواند کشته شده و قلب آن به بیماری که سلول های بنیادی از وی گرفته شده بود پیوند شود.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 09:00
موتاسیون ها توضیح می دهند که چرا برخی از افراد به عفونت های مغزی ویروسی آسیب پذیرتر هستند
برای کودکانی که سابقه سلامتی دارند، ابتلا به عفونت های مغزی بسیار نادر است. اما از هر 10 هزار نفر یک نفر در اثر قرار گرفتن در معرض ویروس های شایعی مانند هرپس سیمپلکس (تب خال) یا آنفلوآنزا می تواند منجر به بیماری کشنده ای مانند انسفالیت شود.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 08:30
به دنبال سرنخی برای نحوه انتقال ویروس زیکا در زنان باردار
ویروس زیکا که از طریق نیش یک پشه منتقل می شود، اولین بار در سال 2015 در آمریکای جنوبی گزارش شد و رفته رفته آماری از آلودگی به این ویروس در مناطقی مانند کارائیب و فلوریدای جنوبی نیز گزارش شد. از آن زمان تاکنون آلودگی به این ویروس منجر به نقص های تولد شدید در نوزادان شده است.
یکشنبه، 20 اسفند 1396 - 08:00
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه