(آرشیو ماه اسفند 1396)
شناسایی یک بارکد ویروسی برای عبور از سد خونی –مغزی در ژن درمانی
ژن درمانی انقلابی در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های عصبی مانند ALS ایجاد کرده است. اما ویروس های کوچکی که قادر به انتقال ژن های درمانی هستند، در دوزهای بالا عوارض جانبی را ایجاد می کنند.
ﺳﻪشنبه، 15 اسفند 1396 - 09:00
کشف سلول های بنیادی اندوتلیالی بالغی که می توانند عروق خونی دارای عملکرد را بسازند
عملکرد مناسب عروق خونی، به دلیل نقشی که در جابجایی مواد غذایی، سلول های خونی حامل اکسیژن و سلول های ایمنی دارند، برای زندگی فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. نقص در عروق خونی می تواند مشکلات تهدید کننده حیاتی را برای فرد ایجاد کند. در این میان محققین سلول های بنیادی را راهکاری برای درمان مشکلات ناشی از بیماری های عروقی می دانند.
ﺳﻪشنبه، 15 اسفند 1396 - 08:30
شباهت هایی در منشا سرطان های کلیه، کبد، معده و پانکراس
اخیرا پژوهشی در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که سلول های بالغ معده گاهی عقب گرد کرده و رفتاری شبه سلول های بنیادی در حال تقسیم نشان می دهند.
ﺳﻪشنبه، 15 اسفند 1396 - 08:00
سلول های بنیادی اندوتلیالی که می توانند عروق خونی کاملا دارای عملکرد را تولید کنند
عملکرد مناسب عروق خونی برای زندگی ضروری است: عروق خونی مسئول انتقال گازهای تنفسی، مواد غذایی و سلول های ایمنی در سراسر بدن هستند. نقص در این عروق می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری های خطرناک شود.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 11:29
پروتئینی که می تواند ویژگی های بازسازی کنندگی سلول های بنیادی را بعد از حمله قلبی بهبود ببخشد
محققین راهی را برای کاهش آسیب قلبی که معمولا بعد از حمله قلبی اتفاق می افتد یافته اند که شامل افزایش طول عمر سلول های بنیادی تزریق شده به قلب است. این مطالعه جدید نشان می دهد که پروتئینی که به جریان خون وارد می شود می تواند ویژگی های ترمیم کنندگی سلول های بنیادی را بهبود ببخشد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 11:00
ایمپلنت های الکتریکی علایم مشهود آسیب نخاعی را در مردان کاهش می دهد
یک درمان آزمایشگاهی که قادر به ارسال سیگنال های الکتریکی از طریق طناب نخاعی است می تواند عوارض جانبی مشهود اما ناتوان کننده طناب نخاعی را بهبود ببخشد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 10:30
محققین چینی اولین گزارش را از مطالعات بالینی مبتنی بر پیوند سلول های بنیادی ریوی اتولوگ ارائه کرده اند
تیمی از محققین دانشگاه Tongji در چین، پیشرفت جالب توجهی در تکنولوژی بازسازی ریه انسان داشته اند. آن ها برای اولین بار در یک مطالعه بالینی مقدماتی، ریه های آسیب دیده بیماران را با استفاده از پیوند سلول های بنیادی ریوی اتولوگ بازسازی کرده اند.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 10:00
یک روش جدید تثبیت خون، طول عمر نمونه های خونی را برای پروفایل کردن CTC افزایش می دهد
روشی جدید برای تثبیت خون در مرکز مهندسی پزشکی بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH-CEM) طراحی شده است که طول عمر نمونه های خونی را برای دسته بندی کردن میکروفلوئیدیک و پروفایل کردن ترانسکریپتوم سلول های توموری نادر موجود در گردش خون(CTCs)، افزایش می دهد. این رویکرد می تواند محدودیت موجود در زمینه استفاده از بیوپسی های مایع برای تشخیص سرطان برطرف سازد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 09:30
شیزوفرنی یک عارضه جانبی تکوین انسانی است
شیزوفرنی ممکن است به عنوان یک عارضه ناخواسته تکوین مغز پیچیده انسان باشد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 09:00
شناسایی 36 ژن جدید که در بیماری های قلبی دخیل هستند
یک چهارم مرگ هایی که سالانه در آمریکا اتفاق می افتد ناشی از بیماری های قلبی است ولی پیچیدگی ژنتیکی بیماری درمان این بیماری ها را سخت می کند.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 08:40
نقش برنامه ریزی های اپی ژنتیکی نابجا در سرطان های کودکی
چندین نوع سلول سرطانی کودکان، ویژگی های سلول های طبیعی نابالغ را نشان می دهند و شواهدی وجود دارد که حاکی از این است که این تومورها ممکن است از سلول های بنیادی ستیغ عصبی ایجاد شده باشند که طی تکوین جنینی متحمل تغییرات غیر طبیعی شده اند. از جمله این سرطان ها، می توان به سارکومای اوینگ(Ewing Sarcoma) اشاره کرد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 08:15
داربست های جدیدی برای رشد عضلات
مهندسین زیست پزشکی استرالیالی ماده ای سه بعدی را تولید کرده اند که شرایط بدنی را برای تبدیل سلول ها به عضلات تقلید می کند.
دوشنبه، 14 اسفند 1396 - 07:45
مدلی برای تعیین کمیت بیس فنول A که از مادر به جنین می رسد
مطالعات مختلف نشان داده اند زمانی که زنان باردار در تماس با بیس فنول A قرار می گیرند، این ماده می تواند از طریق جفت به جنین برسد.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 12:00
چه زمان نورون زایی از مسیر منحرف می شود؟!
نورون زایی فرایند زیستی پیچیده ای است که به موجب آن نورون ها از سلول های بنیادی و پیش ساز عصبی تولید می شوند. این نورون زایی برخلاف باور پیشین مبنی بر نبود نورون زایی بعد از تولد در مغز، در نواحی خاصی از مغز مانند هیپوکامپ و استراتوم صورت می گیرد.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 11:00
حساسیت بیشتر برخی از نوزادان به ویروس زیکا منشا ژنتیکی دارد
میکروسفالی، کلسیفیکاسیون مغزی، تغییرات اسکلتی، نقص های شنوایی و بینایی همگی از جمله آسیب های ناشی از ویروس زیکا در نوزادانی است که از مادران آلوده به این ویروس متولد می شوند. علایم گفته شده تنها در 6 الی 12 درصد موارد مشاهده می شود و محققین حدس می زنند علاوه بر آلودگی ویروسی، فاکتورهای دیگری نیز با مشکلات تکوینی مربوط به سندرم زیکای مادرزادی مرتبط هستند.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 10:40
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه