(آرشیو ماه اسفند 1396)
پروتئینی که می تواند به ریکاور سیستم ایمنی بعد از درمان های سرطانی کمک کند
یکی از عوارض جانبی شناخته شده درمان های متداول سرطان مانند شیمی درمانی، آسیب شدیدی است که به سیستم ایمنی وارد می شود. شیمی درمانی تیموس را به عنوان یک اندام حیاتی ایمنی و مسئول تولید سلول های T تحت تاثیر قرار می دهد. این آسیب بیماران را مستعد عفونت می کند.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 10:15
کشف مکانیسمی که به موجب آن ویروس HIV در سلول های آلوده مخفی می شود
محققین دانشگاه سان فرانسیسکو مکانیسم های جدیدی را کشف کرده اند که به موجب آن HIV در سلول های آلوده مخفی می شود، در یک مرحله خفته باقی می ماند و از دست سیستم ایمنی فرار می کند و مانع از اثر داروهای ضد ویروسی روی آن می شود.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 09:45
دستگاهی که قادر به تشخیص قدرت سلولی است می تواند به شناسایی داروها برای آسم، فشار خون و دیستروفی عضلانی کمک کند
مهندسین، پزشکان و محققین دانشگاه UCLA و دانشگاه روتگر، ابزاری را تولید کرده اند که قدرت فیزیکی سلول های منفرد را 100 برابر سریع تر از تکنولوژی های فعلی اندازه می گیرند. این دستگاه جدید داروهای جدید را به صورت سریع تر و آسان تری برای بیماری های مرتبط با قدرت سلولی تست می کند.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 09:15
برخی ویروس ها هورمون های شبه انسولینی را تولید می کنند که می توانند سلول های انسانی را تحریک کنند
هر سلولی در بدن به هورمون انسولین پاسخ می دهد، اگر این پاسخ دهی مختل شود، فرد دچار دیابت می شود. در مطالعه ای جالب، محققین در مرکز دیابت Joslin چهار ویروس را شناسایی کرده اند که قادر به تولید هورمون های شبه انسولینی هستند و در سلول های بدن انسان نیز فعال هستند. این کشف می تواند به شناسایی مکانیسم هایی که منجر به دیابت یا سرطان می شوند بیانجامد.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 08:45
یک پروتئین بسیار جهش یافته در سرطان پوست نقش مهمی را در خودنوزایی سلول های پوستی بازی می کند
تقریبا هر یک بار در ماه، پوست ما به طور کامل خودنوزایی می کند. اگر این فرایند بسیار هماهنگ دچار مشکل شود می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری های پوستی از سرطان پوست گرفته تا پسوریازیس شود.
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 08:15
حمایت مالی NIH از محققین برای کشف درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای ترمیم قلب
وقوع بیماری های قلبی در حال افزایش است و استراتژی درمانی جدید مورد نیاز است. رویکردهای مبتنی بر سلول های بنیادی با پتانسیل بازسازی عضلانی بافت ایسکمی شده می توانند امیدوار کننده باشند.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 11:00
محققین کشف کرده اند که سرطان عضله، در واقع سرطان عضله نیست!!
انکولوژیست های بیمارستان تحقیقاتی کودکان St. Jude نوعی سلول را کشف کرده اند که به رابدومیوسارکوما تبدیل می شوند که شایع ترین سرطان بافت نرم در کودکان است.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 10:30
دلایل راه بندان سلولی در اغلب اشکال بیماری ALS و زوال عقل پیشانی گیجگاهی
به نظر می رسد که راه بندان های سلولی در اغلب اشکال اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) روی نورون ها اثر می گذارند.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 10:00
بهبود انتقال DNA در ژن درمانی
بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون، فیبروز کیستیک و بسیاری دیگر از بیماری های انسانی ارثی کشنده از طریق ژنتیکی قابل انتقال هستند. بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی نیز می توانند ناشی از نقص های ژنتیکی باشند. ژن درمانی می تواند یک درمان امیدوار کننده برای این بیماری ها باشد.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 09:30
شناسایی جمعیت جدیدی از سلول های بنیادی که بافت ریوی را بعد از آسیب حاد بازسازی می کنند
محققین دانشگاه پنسیلوانیا، سلول های بنیادی ریوی را شناسایی کرده اند که بخش تبادل گازی ریه را ترمیم می کنند. آن ها این سلول های پیش ساز را از ریه انسان و موش جداسازی و ویژگی یابی کرده و نشان داده اند که آن ها برای ترمیم بافت ریه آسیب دیده بوسیله آنفلوآنزا و بیماری های تنفسی ضروری هستند.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 09:00
مطالعات سلول های بنیادی به رویکردی جدید برای بیماری آلزایمر اشاره دارد
بهبود نقل و انتقال پروتئین های سلولی در سلول های مغزی امکان ایجاد درمان های جدید برای آلزایمر یا مهار این بیماری را فراهم می کند.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 08:30
فعال کردن پتانسیل تکثیر شوندگی کاردیومیوسیت ها برای بازسازی قلب
برخی از موجودات توانایی قابل توجهی برای بازسازی بافت دارند. اگر گورخرماهی و سمند دچار آسیب قلبی شوند، سلول های آن ها قادر به تقسیم و ترمیم موفقیت‌آمیز اندام آسیب دیده هستند.
شنبه، 12 اسفند 1396 - 08:00
اخبار نوید بخش برای بیماران پیوند مغز استخوان
لوکمیا را می توان سرطان خونی کشنده ای محسوب کرد که سالانه بیش از 60 هزار نفر را در آمریکا مبتلا می کند. برای برخی از اشکال این سرطان، تنها شانس درمان استفاده از دوز بالای شیمی درمانی و پرتو درمانی است که منجر به از بین رفتن سلول های بنیادی خون ساز آن ها می شود، به همین دلیل آن ها بعد از شیمی درمانی و پرتو درمانی نیازمند پیوند سلول های بنیادی خون ساز از یک اهدا کننده سالم هستند.
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 13:45
برداشتن آهن به عنوان یک درمان موثر برای سرطان
محققین در دانشگاه اوکایاما روش امیدوار کننده ای را برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی ارائه کرده اند. این سلول های بنیادی سرطانی عامل اصلی رشد تومور و عود مجدد سرطان هستند. روش مذکور شامل استفاده از مولکول هایی است که آهن را به دام می اندازند. وجود آهن بیش از حد را یکی از دلایل بالقوه سرطان می دانند.
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 13:24
هورمونی که می تواند بارداری اولیه را حمایت کند
وجود یک هورمون به لانه گزینه سلول های اولیه جنین شکل گرفته کمک می کند. طی فرایند لانه گزینی جنین تازه شکل گرفته به دیواره رحم می چسبد.
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 13:15
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه