(آرشیو ماه اسفند 1396)
درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای سکته، بافت مغزی را ترمیم می کنند
محققین در مرکز طب بازساختی دانشگاه جورجیا درمان جدیدی را برای سکته طراحی کرده اند که آسیب مغزی را کاهش می دهد و تمایل طبیعی مغز به بهبودی را در مدل های جانوری افزایش می دهد.
دوشنبه، 07 اسفند 1396 - 10:37
درمانی جدید برای داشتن عضلات قوی تر در سن پیری
همان طور که سن ما افزایش پیدا می کند، عملکرد عضلانی ما نیز کاهش پیدا می کند. مطالعه ای جدید در انستیتو کارولینسکا نشان داده است که شمار زیادی از موتاسیون های غیر قابل انتظار در سلول های بنیادی عضلات، بازسازی سلولی را مختل می کند. این کشف ممکن است منجر به داروی جدیدی برای ساخت عضلات قوی تر حتی در زمان پیری شود.
دوشنبه، 07 اسفند 1396 - 10:00
درمان برای نارسایی قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی می تواند عملکرد عضلانی را نیز در موش بهبود ببخشد
تزریق سلول های پیش ساز قلبی به معکوس شدن بیماری کشنده قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن کمک کند و منجر به بهبود قدرت عضلاتی و قابلیت حرکتی شود.
دوشنبه، 07 اسفند 1396 - 09:45
مینی تومورهای رشد یافته در آزمایشگاه می توانند به درمان شخصی سرطان ها کمک کنند
تست داروهای سرطانی روی مشابه های مینیاتوری تومورهای انسانی می تواند به پزشکان کمک کند که درمان جدیدی را برای انواع مختلف سرطان طراحی کنند.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 11:00
در جست و جوی منشا شیزوفرنی
شیزوفرنی ممکن است به دلیل تغییرات عصبی تکوینی، از جمله ناتوانی مغز در تولید سیستم عروقی مناسب باشد.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 10:30
آیا کلسترول بالا منجر به سرطان می شود؟
پژوهشی جدید در دانشگاه کالیفرنیا مکانیسم مولکولی پیش از این ناشناخته ای را معرفی کرده است که به موجب آن کلسترول منجر به پیشبرد رشد تومور در روده می شود.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 10:00
داروی آلزایمری برای ترمیم مغز در جوندگان تیمار شده با نوشیدنی های الکلی
دارویی که برای آهسته کردن روند کاهشی شناخت در بیماری آلزایمر استفاده می شود می تواند سرنخ هایی را ارائه کند که چگونه چنین داروهایی می توانند روزی تغییرات مغزی که روی حافظه و یادگیری نوجوانان و جوانان الکلی اثر می گذارند را معکوس کند.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 09:30
شناسایی شبکه ژنی که تشکیل نورون های حرکتی را طی تکوین جنینی تنظیم می کنند
محققین UCLA شبکه ژنی را شناسایی کرده اند تکوین نورون های حرکتی نخاعی را جنین جوجه و موش در حال رشد تنظیم می کند. این مطالعه به یک سوال قدیمی در مورد این که چرا نورون های حرکتی در مقایسه با سایر نورون ها سریع تر شکل می گیرند، پاسخ داده است.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 09:00
استفاده از CRISPR برای درمان سلول های دیستروفی عضلانی دوشن در آزمایشگاه
تیمی از محققین دانشگاه آمریکایی و آلمانی از رویکرد ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 برای تولید عضلات قلبی سالم از سلول های بنیادی پرتوان مشتق از بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن استفاده کرده اند.
یکشنبه، 06 اسفند 1396 - 08:30
هک کردن بیولوژی سلول برای ایجاد اشکال سه بعدی از بافت های زنده
بسیاری از اشکال پیچیده تاخورده که بافت های پستانداران را شکل می دهند می توانند با دستورالعمل هایی بسیار ساده تولید شوند.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 10:45
سلول های بنیادی برای ساخت استخوان و مبارزه با سرطان
در سالی که گذشت بسیاری از مطالعات پژوهشی به دنبال استفاده از رویکرد سلول درمانی برای دو مشکل شایع بودند: یکی آسیب های استخوانی خوب نشدنی که سالانه بیش از 5 میلیون نفر را درگیر می کنند و دیگر نوروبلاستوما که شایع ترین تومور جامد در کودکان است. در زیر به دو مورد از این مطالعات اشاره می کنیم.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 10:00
جداسازی و رشد سلول های بنیادی تروفوبلاستی انسانی برای اولین بار
در یک دستاورد قابل توجه برای درک بهتر تکوین و عملکرد جفت انسانی، محققین سلول های بنیادی تروفوبلاستی را برای اولین بار جداسازی کرده و رشد داده اند.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 09:45
درمانی بالقوه برای سرطان سینه مهاجم
انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا در دانشگاه کاردیف از یک درمان سرطانی رایج موسوم به TRAIL برای یافتن درمانی جدید برای اشکال پیشرفته سرطان که به درمان های ضد هورمونی مقاوم هستند، استفاده کرده است.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 09:15
سلول های بنیادی برای مدل  سازی بیماری های عصبی التهابی
تیم بین المللی از دانشمندان با مدیریت دانشکده پزشکی دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا مدلی مبتنی برسلول های بنیادی انسانی طراحی نمودند که مقلد بیماری عصبی خودایمنی نادری به نام سندروم Aicardi-Goutieres (AGS) بود.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 08:45
شبیه سازی عروق خونی رو چیپ می تواند اثرات داروهای ضد سرطانی روی سلول های انسانی را نشان دهد
محققین ژاپنی در دانشگاه توکیو، تکنولوژی جدید organ-on-a-chip را برای مطالعه تشکیل عروق خونی و تست داروها روی آن اراده کرده اند.
شنبه، 05 اسفند 1396 - 08:15
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه