(آرشیو ماه اسفند 1396)
ترسیم اطلسی از تنظیم کننده های ژنی در سلول های قلبی انسانی برای اولین بار
اطلاعات ساخت سلول های بدن در مواد ژنتیکی یا DNAی ما ذخیره می شود. این ساختار، جایی است که طرح اولیه مربوط به بیش از 20 هزار پروتئین مختلف بدن ما در آن قرار دارد. هر سلول نیازمند هزاران پروتئین مختلف به منظور عملکرد است و دستورالعمل مربوط به این هزاران پروتئین تنها در دو درصد DNA ما وجود دارد. اما 98 درصد باقی مانده ژنوم ما چه نقشی دارند؟
شنبه، 05 اسفند 1396 - 07:45
تولید اولین سلول های بنیادی با استفاده از فعال سازی ژنومی CRISPR
پژوهشگران انستیتو گلدستون، سلول های پوست موش را با فعال سازی ژنی خاص با استفاده از تکنولوژی CRISPR در سلول ها به سلول های بنیادی تبدیل کرده اند. این رویکرد خلاقانه، روشی ساده را برای تولید انواع سلول های ارزشمند و دیدگاه های مهمی را برای فرایند بازبرنامه ریزی سلولی ارائه می دهد.
پنجشنبه، 03 اسفند 1396 - 13:07
پیوند پیش سازهای قلبی عروقی مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسان برای ایسکمی شدید بطن چپ
سلول های بنیادی جنینی انسان(hESCs)، علاوه بر قابلیت تکثیر مناسب، پتانسیل قابل توجهی برای تمایز به سلول های خاص دارند.
پنجشنبه، 03 اسفند 1396 - 11:30
چرا موتاسیون هایی که ظاهرا روی همه سلول ها اثر می گذارند، تنها منجر به نقص های تولد در چهره می شوند
از هر 750 نوزادی که در آمریکا متولد می شوند، یک نفر از آن ها دچار برخی از اشکال بدریختی جمجمه ای چهره ای است که یک این بدریختی ها یک سوم نقص های تولد را شامل می شوند.
پنجشنبه، 03 اسفند 1396 - 11:00
شناسایی ژن مسئول شکل گیری مینای دندان
محققین دانشگاه زوریخ به سرپرستی دکتر تیمیوز میتسیادیس در دانشگاه روزیخ سوئیس، ژنی را شناسایی کرده اند که مسئول تشکل مینای دندان به عنوان کلیدی ترین جزء دندان است.
پنجشنبه، 03 اسفند 1396 - 10:00
نیروی مایع درون ریه های در حال تکوین، نقش حیاتی را در تکوین این اندام بازی می کند
در طی بارداری و تکوین جنین، انواع مختلف و متعدد بافت ها به صورت ساختارهای دارای عملکرد اندام ها در می آیند به نحوی که مغز دچار چین خوردگی می شود و حفرات متعدد قلبی شکل می گیرند. اخیرا مطالعه ای در دانشگاه پرینستون چنین فرایندی را در ریه ها نیز نشان داده است و دیدگاه هایی را در مورد تشکیل انشعابات ظریف و مجاری هوایی این اندام ارائه کرده است.
پنجشنبه، 03 اسفند 1396 - 09:43
شناسایی یک مکانیسم شایع پشت پرده موتاسیون پارکینسون
محققین در دانشکده پزشکی Northwestern کشف کرده اند که چگونه یک موتاسیون ژنتیکی منجر به ساخت ترکیبات سمی می شود که عامل علایم بیماری پارکینسون هستند.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 13:00
ترسیم تکوین تخمک و اسپرم انسانی
محققین سلول های بنیادی UCLA به سرپرستی دکتر آماندر کلارک اولین نقشه زیستی را ارائه کرده اند که مراحل حیاتی تکوین تخمک و اسپرم انسانی را طی زندگی جنینی نشان می دهد.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 12:31
مقایسه تکوین کلیه در انسان و موش
سه مقاله جدید به مقایسه تکوین کلیه انسانی با یک مدل موشی به خوبی مطالعه شده از تکوین کبدی پرداخته اند تا ویژگی های مشترک و یکسان آن ها را شناسایی کنند.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 12:00
ایمن کردن موش های آزمایشگاهی علیه سرطان های مختلف به کمک یک واکسن سلول های بنیادی
محققین دانشگاه استنفورد گزارش کرده اند که تزریق سلول های بنیادی پرتوان القایی واکسینه شده به موش ها منجر به شروع یک پاسخ ایمنی قوی علیه سرطان های سینه، ریه و پوست می شود. این واکنش مانع از عود مجدد تومور در جانورانی که تومورهایشان برداشته شده است نیز می شود.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 11:30
روش ویرایش ژن جدیدی که موتاسیون های ژنتیکی ناخواسته را بر می دارد
محققین روش جدیدی را طراحی کرده اند که مدیفیکاسیون های دقیق را با کمترین عقب گردهای ایمنی روی ژن های ناقص اعمال می کند.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 11:00
بافت های مصنوعی زنده می توانند آسیب های عصبی شدید را ترمیم کنند
بافت عصبی مصنوعی زنده تولید شده بوسیله محققین کمپانی ReNeuron و Sartprius با موفقیت آسیب عصبی شدید را در آزمایشگاه ترمیم کرده است. این بافت ها می توانند راه گشای درمانی جهانی برای درمان آسیب های عصبی محیطی باشند و فرد را بی نیاز از استفاده از گرافت های عصبی کنند.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 10:30
آیا زنجیره های قندی می توانند کلید رشد استخوان در استئوپورز باشند؟
محققین دانشگاه یورک نشان داده اند که تغییر ساختار زنجیره های قندی روی سطح سلول های بنیادی می تواند به پیشبرد رشد استخوان در بدن کمک کند.
چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 09:27
صفحه 9 از 9ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه