(آرشیو ماه اردیبهشت 1396)
سلول های Th17 می توانند کاربرد بالینی وسیع تر از ایمنی درمانی سازشی را تسهیل کند
پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی(MUSC) گزارش کرده اند پروتکل تکثیر طولانی مدت برای ایمنی درمانی سازشی سرطان، تاثیر سلول های Th17 علیه تومورهای بزرگ را مختل نمی کند.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 09:00
پارکینسون در ظروف آزمایشگاهی: شبیه سازی نوسانات مغزی
نوسانات غیر طبیعی در نورون هایی که حرکات را کنترل می کنند، احتمالا دلیلی بر لرزش هایی هستند که از مشخصه های بیماری پارکینسون هستند و معمولا در بیماران پارکینسونی مشاهده می شوند.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 08:00
موفقیت در بیوپرینت سه بعدی غضروف
در طبیعت، تمایز سلول های بنیادی به غضروف فرایندی نسبتا ساده است اما این امر در آزمایشگاه به مراتب پیچیده تر است.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 17:00
ایمپلنت های قابل پرینت سه بعدی ممکن است به زانوهای آسیب دیده کمک کند
یک ماده تقلید کننده غضروف بوسیله محققین دانشگاه Duke تولید شده است که ممکن است روز به محققین اجازه دهد جایگزین های سه بعدی و به شکل مورد نیاز و مختص آناتومی بیمار را برای بخش آسیب دیده زانو پرینت کنند.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 16:00
مغز استخوان مهندسی شده می تواند پیوندها را بی خطرتر سازد
مهندسین در دانشگاه کالیفرنیا، بافت استخوانی زیست تقلیدی را تولید کرده اند که می تواند روزی به عنوان یک مغز استخوان جدید برای بیماران نیازمند پیوند استفاده شود.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 15:31
سلول های ایمنی متمرکز شده در کنار سلول های سرطانی پانکرسی متابولیسم تغییر یافته ای دارند که می تواند سرطان را افزایش دهد
تشخیص سرطان پانکراس به معنی مرگ فرد است زیرا تنها سه تا 5 درصد بیماران ممکن است تا پنج سال زنده بمانند. یکی از دلایل کلیدی این نرخ بقای پایین در این سرطان، پراکنش آسان سرطان پانکراس به سایر قسمت های بدن است.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 15:00
ابزاری جدید که نقشه ای را برای تکوین سلولی فراهم می کند
محققین در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، ابزار جدیدی را برای توصیف بسیاری از راه های ممکنی که سلول برای تکوین بر می گزیند، طراحی کرده اند. این ابزار که در زمینه ریاضیات و توپولوژی ریشه دارد، ممکن است اطلاعاتی را ارائه دهد که می تواند دیدگاه های پیرامون تبدیل شدن سلول های بنیادی به سلول های تخصص یافته را تغییر دهد.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 14:24
جداسازی ژنی که پیری را معکوس می کند
محققین توانسته اند که با تزریق یک ژن مربوط به طول عمر به موش های پیر، پیری را در آن ها معکوس کنند و موجب جوان سازی سلول های بنیادی شان و احیای پتانسیل بازسازی این سلول ها شوند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 10:30
خالص سازی سلول ها برای درمان بیماری ها
بهبود بخشیدن فرایند خالص سازی سلول های درمانی می تواند استفاده از این سلول های برای درمان سرطان یا سایر بیماری ها را افزایش دهد.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 10:00
استفاده از سلول های بنیادی برای مدل سازی سناریوهای ژنتیکی مختلف دخیل در بیماری های عصبی
محققین در دانشکده پزشکی دانشگاه Case Western Reverse توانسته اند سلول های بنیادی مشتق از کودکان مبتلا به بیماری های ژنتیکی مخرب را با موفقیت کشت دهند تا نشان دهند که چگونه سابقه ژنتیکی مختلف می تواند منجر به علایم یکسان شود. این مطالعه نشان داده است که چگونه برخی از بیماری های مغزی ایجاد می شوند و چارچوبی را برای ایجاد راهکارهای درمانی فراهم می کند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 09:30
تمرکز روی مکانیک ممکن است کلیدی برای باز کردن توانایی قلب در بازسازی خودش باشد
محققین به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چرا قلب انسان توانایی بازسازی خودش را از دست می دهد و این در حالی است که سایر جانوران این توانایی را حفظ می کنند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 09:00
نقص ویتامین A برای سلول های بنیادی خونی تعیین کننده است
بسیاری از سلول های تخصص یافته مانند پوست، سلول های گوارشی یا خون دارای طول عمر چند روزه است. بنابراین، جایگزین کردن مداوم این سلول ها امری ضروری است. این سلول ها از سلول های بنیادی بالغی بوجود می آیند که به طور دائم تقسیم می شوند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 08:30
چگونه پزشکی دقیق تشخیص سرطان پروستات را بهبود می بخشد
دستورالعمل های مشتق از آمار به متخصصین مجاری تولید مثلی و ادراری کمک می کند که در تشخیص بیماران مبتلا به سرطان پروستات و غربالگری بیماری آن ها موفق تر عمل کنند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 08:00
چگونه نورون ها و سلول های گلیالی در مغزهای در حال تکوین ساخته می شوند
محققین اتریشی دریافته اند که ژن Lgl1 در کنترل تولید نورون ها و گلیاها در مغز دخالت دارد، این نقش پیش از این در تکوین عصبی مشخص نشده بود.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1396 - 07:45
استفاده از انسولین مدیفه شده و سلول های قرمز خون برای تنظیم قند خون
محققین دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، تکنیک جدیدی را ایجاد کرده اند که از انسولین مدیفه شده و سلول های قرمز خونی برای تولید یک سیستم انتقال انسولین هوشمند و پاسخ دهنده به گلوکز استفاده می کند. در مطالعات جانوری، این تکنیک جدید، سطح قند خون را به مدت 48 ساعت در یک گونه موش مبتلا به دیابت نوع یک پایین نگه داشت.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 10:00
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه