(آرشیو ماه خرداد 1396)
نوزاد رت ها ناگفته هایی را در مورد تولید سلول های قلبی انسانی با خود دارند
سلول های عضلانی قلب انسان می توانند در آزمایشگه تولید شوند اما محققین نمی توانند این سلول های نابالغ را به مرحله ای برسانند که برای سلول درمانی مفید باشند. این چالشی بزرگ برای محققین طب بازساختی است.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 09:30
درمان ترکیبی می تواند به ایجاد گزینه درمانی برای سرطان تخمدان کمک کند
محققین همواره به دنبال درک دلیل عود مجدد 85 درصد سرطان های تخمدانی هستند که بعد از شیمی درمانی با داروی کربوپلاتین مجددا عود می کنند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 09:30
کشف اهدافی برای داروی کلامیدیا با استفاده از CRISPR و سلول های بنیادی
محققین در انستیتو Wellcome Trust Sanger و همکارانش در دانشگاه بریتیش کلمبیا تکنیکی خلاقانه را برای مطالعه نحوه برهمکنش کلامیدیا و سیستم ایمنی انسان ایجاد کرده اند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 09:00
ساختن هر چه کوچکتر ایمپلنت های مغزی می تواند طول عمر آن ها را افزایش دهد
بسیاری از بیماران از جمله بیماران پارکینسونی می توانند بوسیله یک محرک الکتریکی صادر شده از الکترودهای ایمپلنت شده در مغز درمان شوند. با این حال این الکترودها ایجاد اسکار می کنند که موجب کاهش کارایی شان می شود و فرد را نیازمند جراحی های بعدی برای جایگزین کردن آن ها می کند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 09:00
یک تکنیک تصویربرداری جدید که برداشتن کامل سرطان بوسیله جراحان را تضمین می کند
سالانه حدود 250 هزار نفر در آمریکا مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می شوند و حدود 180 هزار جراحی نیز به منظور برداشتن بافت سرطانی صورت می گیرد که طی این جراحی ها برداشتن هر چه بهتر و کامل تر بافت سرطانی و آسیب نرساندن به بافت سالم در اولویت قرار دارد.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 08:30
ماکروفاژها فاکتوری کلیدی برای بازسازی در پستانداران
تیمی از محققین دانشگاه کنتاکی کشف کرده اند که ماکروفاژها برای بازسازی بافت های پیچیده در پستانداران ضروری هستند. ماکروفاژها نوعی از سلول های ایمنی هستند که باقی مانده های سلولی و بافت را طی بهبود طبیعی زخم پاکسازی می کنند و بافت اسکار تولید می کنند. این کشف می تواند منجر به کمک گرفتن از سلول های ایمنی برای تحریک بازسازی بافتی در انسان شود.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 08:00
محور پیام رسانی اپی ژنتیک تکثیر و خودنورایی سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی را تنظیم می کند
پروتئین های گروه پلی کامب(PcG)، کمپلکس های پلی کامپ PRC1‌ و PRC2 که با استفاده از مدیفیکاسیون هیستونی سطح بیان ژن ها را تنظیم کی کنند، مختل می کنند. اگرچه PRC1‌ و PRC2 نقش های مهمی در سلول های بنیادی سرطانی دارند، اما عملکرد آن ها در سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی(NSPCها) به میزان زیادی ناشناخته است.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 07:30
آزمایشی جدید برای عفونت پروتز مفصل ران
در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه بریستول به بررسی دلایل این امر پرداخته اند که چرا برخی از بیماران بعد از جراحی تعویض مفصل ران و زانو دچار عفونت می شوند یا چه نوع درمان جراحی مجددی برای این بیماران بهتر است.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 10:41
افزایش ده برابر سرعت بازسازی شبکه های عصبی
محققین در حال کار با کانکتومیک(connectomic) هستند که یک حوزه پژوهشی در زمینه بازسازی شبکه های عصبی در مغز است و هدف دارد که میلیون ها یا میلیاردها ارتباط نورونی موجود در مغز پستانداران را به طور کامل ترسیم کند.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 10:00
ایمنی درمانی سرطان ممکن است به روشی غیر قابل انتظار عمل کند
محققین دریافته اند که فعال سازی PD-1 فعالیت ضد سرطانی نوع دیگری از سلول های ایمنی به نام ماکروفاژها را نیز مهار می کند.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 09:30
به نظر می رسد پاسخ های حفاظتی در سلول های بنیادی عصبی بیماران مبتلا به هانتینگتون ضعیف تر است
تیمی مرکب از محققین چند انستیتو با سرپرستی محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) کشف کرده اند که چگونه یک استراتژی درمانی بالقوه برای بیماری هانتینگتون اثراتش را برجای می گذارد و عملکرد آن در سلول های انسانی را نیز شناسایی کرده اند. همچنین آن ها نقص پیش از این ناشناخته ای را در سلول های بنیادی عصبی بیماران مبتلا به هانتینگتون شناسایی کرده اند.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 09:00
مطالعات مربوط به کلیه منجر به کشف جالبی در زمینه نحوه شکل گیری قلب شده است
پژوهش های صورت گرفته در زمینه کلیه در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا به طور غیر قابل انتظاری منجر به کشفی جدید در زمینه شکل گیری قلب شده است که شامل شناسایی یک ژن مسئول برای مشکلات قلبی کشنده است.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 08:30
پلاکت ها ایمنی سلول های T علیه سرطان را سرکوب می کنند
پلاکت های خونی با سرکوب سلول های T به فرار سرطان از سیستم ایمنی کمک می کنند.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 08:00
سلول های بنیادی به شناسایی نقص های عصبی که موجب سندرم Angleman می شوند کمک می کنند
محققین در Uconn Health از سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به سندرم Angleman برای شناسایی نقص های سلولی دخیل که موجب این اختلال نوروژنتیکی نادر می شوند کمک گرفته اند تا بدین ترتیب گام مهمی را به سمت یافتن درمان های احتمالی برداشته باشند.
شنبه، 27 خرداد 1396 - 07:40
تیمار سلول های T با ریز مولکول ها پاسخ ایمنی را علیه ملانوما تقویت می کند
تیمار سلول های Th17 با ریز مولکول مورد تایید FDA به نام β- کتنین و مهارکننده های p110δ طی تکثیر آزمایشگاهی سلول های T برای ایمنی درمانی سازشی سلول هایT یا ACT اثر عمیقی روی ویژگی های درمانی این سلول ها می گذارد.
پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 11:00