(آرشیو ماه خرداد 1396)
سلول های تومور مغزی چگونه تغذیه می کنند
همه تومورهای سرطانی یک وجه اشتراک دارند: آن ها باید برای رشد و پراکنش تغذیه کنند و این در حالی است که آن ها معمولا در محیط توموری قرار دارند که مواد غذایی و اکسیژن آن محدود است.
یکشنبه، 07 خرداد 1396 - 10:00
رشد محدود غضروف مهندسی شده متورم شدن را کاهش می دهد و عملکرد را بهبود می بخشد
محققین نشان داده اند که یک محدودیت قفسی می تواند مانع از متورم شدن غضروف های مهندسی شده طی رشد در محیط کشت شود و منجر به ثبات کلاژنی بهتر و افزایش ویژگی های عملکرد غضروف شود.
یکشنبه، 07 خرداد 1396 - 09:30
چگونه ویروس HIV بافت ریوی را تخریب می کند
تقریبا 30 درصد بیماران مبتلا به ایدز که با استفاده از درمان های ضد ویروسی به نحو مناسبی درمان می شوند، به بیماری ریوی مزمن آمفیزم مبتلا می شوند. مطالعه جدید در Weill Cornell Medicine مکانیسمی را کشف کرده است که ممکن است توضیح دهد چرا این آسیب ریوی اتفاق می افتد.
یکشنبه، 07 خرداد 1396 - 09:00
استخوان های آسیب دیده بوسیله ژن درمانی و سلول درمانی بازسازی می شوند
محققین در سدراس-سینای توانسته اند با موفقیت شکستگی های شدید اندام حرکتی را در جانوران آزمایشگاهی و با استفاده از تکنیکی خلاقانه که استخوان ها را برای رشد مجدد بافت تحریک می کند، ترمیم کند. به نظر می رسد این روش ابداعی که ترکیبی از اولتراسوند، سلول درمانی و ژن درمانی است، در مورد انسان ها نیز بی خطر و موثر باشد.
یکشنبه، 07 خرداد 1396 - 08:30
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی تاندون(TSCs) ممکن است قادر باشند با تنظیم التهاب که موجب بهبودی تاندون به صورت شبه اسکار و تخریب مزمن ماتریکس می شود، به طور قابل توجهی بهبودی تاندون را افزایش دهند. این قابلیت می تواند به درمان آسیب های تاندونی حاد و بیماری های تاندونی مزمن کمک کند.
یکشنبه، 07 خرداد 1396 - 08:15
تولید سلول های بنیادی خودنوزایی کننده برای پیوند
محققین در Weill Cornell Medicine یک روش خلاقانه را ایجاد کرده اند که منبع نامحدودی از سلول های خونی سالم را از سلول های پوشاننده عروق خونی تولید می کند. این اولین باری است که محققین تولید سلول های بنیادی خون ساز با این روش را گزارش می کنند.
شنبه، 06 خرداد 1396 - 12:00
پروتئینی به نام survivin که مانع از مرگ سلول های چربی می شود، در سطوح بالایی در افراد چاق وجود دارد
مطالعه ای اخیرا در کنگره چاقی اروپا در پورتوی پرتقال ارائه شده است که حاکی از این است که سطوح بسیار بالایی از پروتئینی به نام survivin در افراد چاق وجود دارد. این پروتئین سلول های آدیپوسیت حاوی چربی را از مرگ محافظت می کند.
شنبه، 06 خرداد 1396 - 11:00
کشف موتاسیون های سرطان زا در سلول های بنیادی پرتوان
مطالعه ای به تازگی در Nature به چاپ رسیده است که بر اهمیت غربالگری های دقیق سلول های پرتوان و سلول های بالغی که این سلول ها از آن مشتق می شوند، قبل از استفاده در بالین اهمیت دارد.
شنبه، 06 خرداد 1396 - 10:30
سلول های بنیادی ممکن است با تنظیم التهاب، بهبودی تاندون را به طور قابل توجهی افزایش دهند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی تاندون(TSCs) ممکن است قادر باشند با تنظیم التهاب که موجب بهبودی تاندون به صورت شبه اسکار و تخریب مزمن ماتریکس می شود، به طور قابل توجهی بهبودی تاندون را افزایش دهند. این قابلیت می تواند به درمان آسیب های تاندونی حاد و بیماری های تاندونی مزمن کمک کند.
پنجشنبه، 04 خرداد 1396 - 08:30
شناسایی ژن تنظیمی کلیدی در تشکیل دریچه های قلبی
محققین دانشگاه بازل سوئیس یک ژن تنظیم کننده کلیدی برای تشکیل دریچه های قلبی را شناسایی کرده اند. تشکیل این دریچه ها فرایندی حیاتی برای تکوین طبیعی جنینی قلب است.
چهارشنبه، 03 خرداد 1396 - 08:30
استفاده از سلول های بیماران برای شبیه سازی شرایط نامساعد تکوینی
سد خونی مغزی را می توان معادل زیست شناسی اصطلاح شمشیر دو لبه دانست.
چهارشنبه، 03 خرداد 1396 - 08:00
کمک گرفتن از پروتئینی مهندسی شده برای مبارزه با ویروس مرس(MERS)
در سال 2012، پیرمردی 60 ساله با علایمی شبیه سرماخوردگی به بیمارستانی خصوصی در جده عربستان مراجعه کردند و دو هفته بعد وی به دلیل نارسایی اندام های مختلفش مرد. وی اولین قربانی ویروس ناشناخته ای بود که بعدها محققین آن را ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه(MERS) نامیدند.
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 - 15:00
پروتکلی قوی و با راندمان بالا برای تولید میکروگلیاها از سلول های بنیادی انسانی
محققین بنیاد سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) یک روش موثر و قوی را برای تولید میکروگلیاها از سلول های بنیادی انسانی طراحی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 - 14:00
دارویی جدید و امیدوار کننده برای نارسایی های قلبی
تیمی از محققین در انستیتو گلدستون استراتژی جدیدی را برای درمان نارسایی قلبی کشف کرده اند. برخلاف شیوع داروهای مورد تایید برای نارسایی های قلبی، حدود 40 درصد بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی ظرف 5 سال بعد از تشخیص اولیه می میرند.
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 - 13:00
سلول های پوست مشتق از بیماران اوتیسمی در مقایسه با افراد سالم رشد سریع تری دارند
سلول های مغزی مشتق از کودکانی که به برخی از مشکلات اوتیسمی مبتلا هستند، به دلیل تغییرات مجزایی که در الگوهای اساسی پیام رسانی سلولی اتفاق می افتد، سریع تر رشد می کنند.. رشد سریع سلولی می تواند منجر به فرارشد اولیه مغزی شود که در 20 تا 30 درصد کودکان اوتیسمی مشاهده می شود. اما تنوع ژنتیکی موجود بین کودکان اوتیسمی، یافتن مکانیسم های مشترک دخیل در این بیماری بین آن ها را مشکل می کند.
دوشنبه، 01 خرداد 1396 - 15:00
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه