(آرشیو ماه تیر 1396)
درمان مبتنی بر سلول های بنیادی برای هدف قرار دادن سرطان های متاستازیک پوست به مغز
پژوهشگران بیمارستان زنان Brigham و انستیتو سلول های بنیادی هاروارد راه حل بالقوه ای را برای کشتن سلول های توموری که به مغز متاستاز می کنند.
شنبه، 24 تیر 1396 - 14:00
ایجاد بیماری های پوستی بوسیله انتقال اسپرمی موتاسیون کراتین
محققین دانشگاه ناگویا بیماری را شناسایی کرده اند که مبتلا به بیماری پوستی اکتیوز اپیدرمولیتیک بود که تمام بدنش را فرا گرفته بود. این بیماری ناشی از یک موتاسیون در خط زایا یا سلول جنسی پدری است که خود مبتلا به شکل ملایم تر اپیدرمولیتیک نووس(nevus) بوده است.
شنبه، 24 تیر 1396 - 13:00
سلول های بنیادی و پتانسیل درمان آسم
مطالعه ای به سرپرستی محققین دانشگاه موناش نشان داده است که یک درمان جدید مبتنی بر سلول های بنیادی برای درمان آسم مزمن امیدوار کننده نشان داده است.
جمعه، 23 تیر 1396 - 11:30
استفاده از سلول های بنیادی، زیست مهندسی شریان ها را یک گام به واقعیت نزدیک تر کرده است
زیست شناسان سلول های بنیادی سال ها در تلاش بوده اند که سلول هایی را تولید کنند که بتوانند به شریان های دارای عملکرد تبدیل شوند و گزینه ای جدید را در اختیار پزشکان قرار می دهند تا با بیماری های قلبی عروقی مبارزه کنند.
جمعه، 23 تیر 1396 - 10:29
یافتن راهی برای استفاده بهتر از داروها برای هدف قرار دادن سرطان
تیمی از محققین مک مستر ویژگی منحصربفردی از سلول های بنیادی سرطانی را شناسایی کرده اند که می تواند برای کشتن این سلول های کشنده که دلیل اصلی عود مجدد سرطان هستند استفاده شود. درک این ویژگی می تواند برای انتقال هدف مند تر داروهای سرطانی به بیماران کمک کننده باشد.
جمعه، 23 تیر 1396 - 10:00
اولین سلول های بنیادی انسانی هاپلوئید که می توانند چهره تحقیقات پزشکی را تغییر دهند
تحقیقات سلول های بنیادی پتانسیل زیادی برای استفاده در پزشکی و مطالعات مربوط به سلامت انسان دارند، بویژه سلول های بنیادی جنینی(ESCs) که توانایی زیادی برای تبدیل شدن به انواع سلول های بدن دارند و می تواند به درمان یا مهار بسیاری از بیماری ها کمک کنند.
چهارشنبه، 21 تیر 1396 - 12:00
محققین سلول های بنیادی معمای مربوط به عود مجدد لوکمیای میلوئید حاد را حل کرده اند
محققین لوکمیا به سرپرستی دکتر جان دیک توانسته اند منشا عود لوکمیای میلوئید حاد(AML) را تا سلول های بنیادی لوکمیایی مقاوم به درمان ردیابی کنند و در واقع آن ها را قبل از شروع شیمی درمانی تشخیص دهند.
چهارشنبه، 21 تیر 1396 - 12:00
ترکیب ویتامین C و آنتی بیوتیک ها برای ناک اوت کردن سلول های بنیادی سرطانی
سلول های بنیادی سرطانی که مسئول رشد و متاستاز تومورهای کشنده هستند می توانند بوسیله ترکیب آنتی بیوتیک ها و ویتامین C ناک اوت شوند.
چهارشنبه، 21 تیر 1396 - 11:15
کسب اطلاعاتی در مورد یک بیماری پوستی نادر و وراثتی و کمک به درمان اختلالات مو
مطالعه بیماری های نادر و رسیدن به اطلاعات در مورد بیماری های شایع و معمول، امری بدیهی در علم پزشکی است. محققین دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا که در حال مطالعه یک اختلال نادر و وراثتی در پوست بودند، مکانیسم هایی را شناسایی کردند که ممکن است در ایجاد طاسی الگو دار مردان یک اختلال شایع و معمولا است، مختل شده باشند.
چهارشنبه، 21 تیر 1396 - 11:00
رویکردی جدید برای مشاهده عفونت دنگی(dengue) در بدن
توموگرافی گسیل پوزیترون(PET) به همراه پروب متابولیسم گلوکز یا فلورودوکسی گلوگز(FDG)، قدیمی ترین تکنولوژی در زمینه سرطان هستند که معمولا برای تشخیص تومورهای جامد به کار می روند.
دوشنبه، 19 تیر 1396 - 12:30
ارتباطات ژنتیکی کلیدی برای حفظ تعادل در سلول
ژن های تنظیم کننده موجود در ژنوم در حال گفت و گو با یکدیگر برای حفظ تعادل در وضعیت سلول هستند.
دوشنبه، 19 تیر 1396 - 12:00
چگونه از چشم هایمان در برابر نابینایی حفاظت کنیم
یکی از مشکلاتی که با افزایش سن درصد ابتلا به آن افزایش می یاد کاهش بینایی و کم بینا یا نابینا شدن است که محققین آن را به همراه آلزایمر و سرطان از جمله نگرانی ها نظام بهداشت و سلامت می دانند. آمارها نشان داده است که سالانه حدود 50000 آمریکایی نابینا می شوند که نیمی از آن ها به دلیل بیماری های درمان شونده و قابل مهار اتفاق می افتد.
دوشنبه، 19 تیر 1396 - 11:30
ورزش می تواند به کاهش چربی استخوانی و افزایش تراکم استخوانی کمک کند
ورزش فقط باعث تخت شدن شکم شما نمی شود، بلکه می تواند ضخامت استخوان ها را افزایش دهد و بر کیفیت آن بیافزاید و تحقیقات جانوری نیز نشان می دهد که موجب زدودن چربی از استخوان ها نیز می شود.
یکشنبه، 18 تیر 1396 - 08:30
پیوند مجاری صفراوی مصنوعی رشد یافته در آزمایشگاه به موش برای درمان بیماری های کبدی
محققین کمبریج روش جدیدی را برای رشد و پیوند مجاری صفراوی مصنوعی ارائه کرده اند که می تواند در آینده به درمان بیماری های کبدی در کودکان کمک کند و نیاز به پیوند کبد را کاهش دهد.
یکشنبه، 18 تیر 1396 - 08:00
شناسایی مولکول التهابی که برای بازسازی عضلات ضروری است
مولکولی که بعد از آسیب عضلانی یا ورزش سخت، به عنوان بخشی از پاسخ التهابی آزاد می شود می تواند سلول های بنیادی عضلانی که مسئول ترمیم آسیب هستند را فعال کند.
شنبه، 17 تیر 1396 - 11:00
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه