(آرشیو ماه تیر 1396)
یک موتاسیون ژنی می تواند منجر به بدشکلی مغزی در کودکان می شود
محققین دانشگاه های کاردیف و بروکسل دریافته اند که چگونه عملکرد یک ژن کلیدی می تواند اثر بارزی روی رشد سلول های بنیادی عصبی بگذارد و چگونه در اثر موتاسیون یا تنظیم نامناسب می تواند منجر به تکوین غیر طبیعی مغز در جنین شود.
شنبه، 17 تیر 1396 - 10:00
آموزش سلول های ایمنی بیمار برای کمک به مبارزه با دیابت
مطالعه ای جدید نشان داده است که درمانی جدید موسوم به درمان تعلیم دهنده سلول های بنیادی(Stem Cell Educator therapy) برای درمان دیابت های نوع یک و دو بی خطر و موثر است.
شنبه، 17 تیر 1396 - 09:30
کارشناسان خواستار توجه و سخت گیری بیشتر در زمینه توریسم پزشکی(بویژه سلول های بنیادی) هستند
کارشناسان می گویند کشورهای مختلف باید در برای تبلیغات کاذب و ناخوشایند روی درمان هایی که هنوز مورد تایید و تصویب قرار نگرفته اند(از جمله سلول های بنیادی)، با یکدیگر متحد شوند.
شنبه، 17 تیر 1396 - 09:00
یک سیستم دو قسمتی می تواند سلول های بنیادی را به هر آن چه که شما می خواهید تبدیل کند
تشخیص این که آیا با استفاده از سلول های بنیادی جنینی یا بالغ می توان سلول های تمایز یافته ای را بدست بیاوریم که کاملا دلخواه ما باشد مشکل است. اینک تیمی از محققین سیستم دو قسمتی را ارائه کرده اند که می تواند سلول های بنیادی را به سلول های هدف تبدیل کند و حاشیه های مربوط به این تمایزها را حذف کنند و تنها DNA مطلوب برای تقسیم و همانند سازی سلول هدف را برجای بگذارد.
شنبه، 17 تیر 1396 - 08:30
شناسایی یک مهارکننده آنزیمی برای درمان علایم بیماری جنگ خلیج
حداقل 100000 سرباز نظامی که بین سال های 1990 تا 1991 در جنگ خلیج فارس مشغول خدمت بودند بعد از این که آمریکا یک انبار مهمات را در خامسیه عراق بمباران کردند، در معرض سلاح ها و مواد شیمیایی قرار گرفتند. امروزه بسیاری از آن ها از مشکلی به نام بیماری جنگ خلیج فارس رنج می برند که بیماری با علایم متعدد ناشی از سارین و سیکلو سارین است.
شنبه، 17 تیر 1396 - 08:00
مدل سلولی پوست به شناسایی جهش های ژنتیکی مرتبط با بیماری های قلبی و سکته کمک می کند
با استفاده از یک مدل جدید سلول پوست، محققین توانسته اند سدی که مانع موجود بر سر راه مطالعه بافت های زنده افراد مبتلا به بیماری قلبی و سکته را بردارند. ‌این مطالعه می تواند منجر به درک جدیدی از پیشرفت بیماری در آنوریسم آئورتی شود که متورم شدن شریان بزرگ موجود در قفسه سینه است که خون را از قلب به سایر اندام های بدن می رساند.
پنجشنبه، 15 تیر 1396 - 14:00
انزوا و گوشه گیری می تواند خطر بیماری ها را افزایش دهد
انزوای اجتماعی با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مرتبط است و می تواند به کوتاه شدن عمر در انسان ها و جانوران بیانجامد.
پنجشنبه، 15 تیر 1396 - 13:00
ارتباط سلول های ایمنی مغزی با بیماری های آلزایمر، پارکینسون و شیزوفرنی
محققین برای اولین بار مارکرهای مولکولی را شناسایی کرده اند که اولین خط دفاعی مغز در برابر بیماری ها یعنی سلول های میکروگلیا را منحصربفرد می سازند.
پنجشنبه، 15 تیر 1396 - 12:19
تولید اولین اپلیکیشن تلفن های هوشمند برای جمع آوری داده از بیماران مبتلا به MS
چه اتفاقی می افتد اگر یک اپلیکیشن تلفن های هوشمند بتواند معمای مربوط به مولتیپل اسکلروزیس(MS) را حل کند و موجب ایجاد درمان های جدید شود؟ این ایده ای است که بوسیله یک نورولوژیست به نام دانیل پلاتیر در دانشکده پزشکی Keck‌مطرح شده است.
پنجشنبه، 15 تیر 1396 - 11:41
استفاده از موش در فضا برای تست داروی استخوان ساز
تیمی از محققین UCLA سعی کرده اند سه عنصر فضا، جوندگان و پروتئین استخوان ساز را در کنار هم قرار دهند تا یک داروی تجربی را برای درمان استئوپورز تست کنند، بیماری که بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 14:00
گامی بزرگ در درمان بیماری های ژنتیکی
محققین دانشگاه کوئین از ابزار ویرایش ژنتیکی برای درمان بیماری های ژنتیکی استفاده کرده اند. این دستاورد گام مهمی به سمت درمان بیماری های نادر کبدی و یا اختلالات ناشی از موتاسیون های ژنتیکی محسوب می شود.
چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 13:30
کارایی و بی خطر بودن استفاده از سلول های غضروف بیماران برای ترمیم آسیب زانو
ترمیم آسیب های زانویی دردناک و ناتوان کننده ممکن است خیلی زود با رشد غضروف جدید درمان شوند.
چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 13:00
مدل سازی چگونگی پراکنش سلول ها در محیط های فیبری
در مطالعه ای در زمینه مکانوبیولوژی محققین دانشگاه پنسیلوانیا به مطالعه چگونگی تاثیر نیروهای فیزیکی روی فرایندهای زیستی پرداخته اند تا به برهمکنش بین سلول ها و محیط شان پی ببرند.
چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 12:30
یک هدف سلولی که ممکن است به صورت ترمزی برای توانایی پراکنش سرطان عمل کند
تیمی از محققین جان هاپکینز یک فرایند پیام رسانی بیوشیمیایی را کشف کرده اند که موجب می شود که سلول های سرطانی که به صورت فشرده به هم و متراکم هستند،از تومور کنده شده و به سایر بخش های بدن پراکنده شوند و به اصطلاح متاستاز دهند. هم چنین آن ها نشان داده اند که ترکیب دو دارویی که در حال حاضر در بازار وجود دارند می تواند با مهار این فرایند مانع از متاستاز سلول های سرطانی شود.
چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 12:00
ارزیابی شیمیایی- مکانیکی نقص قلبی
الاستین و کلاژن به عنوان بلوک های ساختاری بدن عمل می کنند و قدرت کششی و الاستیسیته ای را برای شماری از اندام ها و بافت ها مانند عضلات فراهم می آورند. هر موتاسیون ژنتیکی که روی عملکرد این پروتئین ها اثر بگذارد می تواند به تخریب بافت ها و حتی مرگ بیانجامد.
ﺳﻪشنبه، 13 تیر 1396 - 12:00
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه