(آرشیو ماه شهریور 1396)
مطالعه عملکرد ریه اطلاعاتی  را در مورد بروز آسیب های ریوی ناشی از تهویه در بیماران سالمند ارائه می دهد
تهویه مکانیکی می تواند برای بسیاری از بیمارانی که از اختلالات ریوی مانند بیماری انسداد ریوی مزمن، آسم، پنومونی و ... رنج می برند حیات بخش باشد. متاسفانه استفاده از تهویه کننده ها برای حمایت تنفس می تواند منجر به آسیب ریوی بویژه در بیماران کهنسال شود.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 11:00
مشتقات سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بند ناف علایم کولیت را در مدل های موشی کاهش داد
سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف انسانی که از بخش ژله وارتون جداسازی شده اند سلول های بنیادی چند توانی هستند که می تواند بافت های آسیب دیده را ترمیم کرده و پاسخ های ایمنی را تعدیل کنند.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 10:20
شناسایی برهمکنش بین دو پروتئین کلیدی که تکوین نورون ها را تنظیم می کنند
محققین در انستیتو سالک برهمکنش بین دو پروتئین کلیدی را شناسایی کرده اند که سلول های تولید کننده نورون ها را حفظ کرده و تنظیم می کنند. این نشان می دهد که چرا عدم تعادل بین سلول های پیش ساز و نورون ها ممکن است منجر به مشکلات ذهنی و بیماری های مغزی وابسته به سن شود.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 10:00
کاهش حافظه بعد از آسیب به سر، ممکن است با آهسته شدن رشد سلول های مغزی مهار شود
رشد انفجاری سلول های مغزی جدید بعد از آسیب ترومایی به سر، که محققین معمولا براین باورند می تواند به ریکاوری فرد کمک کند، می تواند منجر به تشنج های صرعی و کاهش عملکرد شناختی در طولانی مدت شود.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 09:40
بازسازی بافت عضلانی قلبی با استفاده از پرینتر سه بعدی
محمد ایزدی¬فر یکی از پژوهشگران U of S می گوید که با ترکیب مهندسی و پزشکی راهی را برای ترمیم قلب آسیب دیده یافته است.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 09:15
ترکیب تکنولوژی های جدید و شناسایی نقص DNA خاص دخیل در نوعی سرطان
تیمی از محققین هلندی و بریتانیایی تکنیکی را برای مطالعه نوع وراثتی از سرطان ایجاد کرده اند که تکنولوژی تولید ارگانوئید و تکنولوژی ویرایش ژنومی CRISPR/Cas9 ترکیب کرده است.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 09:00
آیا بازسازی بافت مغزی به بلوغ سلول های بنیادی مورد استفاده برای پیوند بستگی دارد؟
پژوهشی جدید نشان داده است که موفقیت پیوند سلول های بنیادی به مغز برای بازسازی بافت آسیب دیده ناشی از سکته ممکن است به بلوغ سلول های پیش ساز عصبی مورد استفاده برای پیوند بستگی داشته باشد.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 08:40
بقای مناسب بیماران تالاسمی تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT)
بیماران مبتلا با تالاسمی تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT) نرخ بقای 30 ساله ای دارند که مشابه با بیمارانی است که با روش های معمولی درمان می شوند.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 08:15
امیدواری به درمان بیماری بچه حبابی(bubble baby)
بچه های مبتلا به سندرم نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی که برای افراد سالم و عادی مشکلی ایجاد نمی کنند، بی دفاع هستند. اگر این بیماری درمان نشود منجر به مرگ کودک مبتلا به SCID در همان سال اول زندگی اش می شود.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 07:45
محدودیت کالری در موش ها موجب کاهش چربی و افزایش موهای بدن می شود
محدودیت کالری ممکن است به موش ها کمک کند که لاغر مانده و مدت بیشتری عمر کنند، اما این بدین معنی است که داشتن چربی کمتر موجب می شود آن ها در گرم نگه داشتن بدن شان به مشکل بر بخورند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 11:00
کشف یک هدف جدید برای درمان سرطان کولون
مطالعات ژنتیکی در دانشکده پزشکی اورلئان برای اولین بار پروتئین جدیدی را شناسایی کرده است که منجر به تبدیل شدن سلول های طبیعی موجود در پوشش کولون به سلول های بنیادی سرطانی بدخیم می شود و رشد و متاستاز آن ها را افزایش می دهد.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 10:30
اولین پاسخ تومورهای سیستم عصبی مرکزی به سلول های CAR T
محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) گزارش کرده اند که پاسخ درمانی قابل توجهی را در بیمارانی که در یک مطالعه بالینی مربوط به ایمنی درمانی سرطان شرکت کرده بودند، مشاهده کرده اند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 10:00
جلوگیری از ناشنوایی کودکان بعد از شیمی درمانی
محققین به تازگی اعلام کرده اند که توانسته اند با روشی جدید به جلوگیری از ناشنوایی ناشی از استفاده از داروهای شیمی درمانی کمک کنند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 09:26
پاسخ سلول های بنیادی به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه
محققین روسی در چندین انستیتو دریافته اند که چگونه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پرتوهای یونیزه کننده روی سلول های بنیادی انسانی اثر می گذارد.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 09:00
دیدگاه های جدید در  مورد مسیرهای پیام رسانی سلولی مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها
محققین دانشگاه مک مستر اطلاعاتی را در مورد تنظیم مسیرهای پیام رسانی سلولی دخیل در تکوین انواع سرطان ها از جمله سرطان کولون بدست آورده اند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 08:30
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه