(آرشیو ماه شهریور 1396)
نوتروپنی خون بند ناف یک پیش بینی کننده مستقل برای سپسیس
اهمیت نوتروپنی خون بند ناف به عنوان یک ابزار غربالگری برای تشخیص شروع سپسیس تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته بود. به همین دلیل محققین دانشگاه شربروک کانادا به بررسی نقش این فاکتور در تشخیص سپسیس پرداخته اند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 08:00
استفاده از میکرووزیکول های مشتق از سلول های بنیادی استرومایی مزانشیمی ژله وارتون در مدل رتی ایسکمی کلیوی
محققین چینی در دانشگاه ژنگ ژو به بررسی اثرات درمانی احتمالی میکرووزیکول های مشتق از سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از ژله وارتون روی آسیب کلیوی بعد از پیوندهای کلیوی در مدل های رتی پرداخته اند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 07:30
تصویب داروی جدید Besponsa برای شکلی نادر از لوکمیای لنفوبلاستیک حاد
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) داروی Besponsa را برای درمان بیمارانی که مبتلا یه شکل مقاوم یا عود کرده لوکمیای لنفوبلاستیک حاد پیش سازهای سلول های B مورد تایید قرار داده است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 12:00
شناسایی موتاسیون های جدید مرتبط با تومورهای GIST
محققین مرکز سرطان دانشگاه سان دیگو نشان داده اند که ناحیه خاصی از روده کوچک به نام خم دئودنوم-ژژنوم(DJF) دارای مقادیر زیادی از تومورهای استرومایی معده ای روده ای(GISTs) با موتاسیون مربوط به ژن NF1 هستند.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 11:30
چگونه نگهدارنده های غذایی ممکن است هورمون های انسانی را مختل کنند
آیا مواد نگهدارنده ای که به مواد غذایی صبحانه یا سایر محصولات غذایی که روزانه بوسیله فرد مصرف می شوند اضافه می شوند، موجب چاقی می شوند؟ شواهد بدست آمده از مطالعات جانوری نشان داده است که جواب به این سوال مثبت است ولی برای اثبات آن در مورد انسان راه زیادی در پیش است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 11:00
ارتباط بین ساعت بیولوژیک و پیری: رژیم کم کالری بدن را جوان نگه می دارد
محققینی که به مطالعه این امر پرداخته اند که چگونه پیری کنترل ساعت بیولوژیک متابولیسم را تحت تاثیر قرار می دهد، کشف کرده اند که رژیم کم کالری می تواند این فرایند تنظیم کننده انرژی را متعادل نگه داشته و بدن را جوان تر نگه دارد.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 10:30
ساختار حلقه ای DNA‌ممکن است فرصتی برای درمان تومورهای مغزی باشد
کشف مکانیسمی که به موجب آن سلول های مغزی طبیعی بیان ژن NFIA‌را تنظیم می کند، ممکن است روزی به بهبود درمان تومورهای مغزی کمک کند. ژن NFIA هم برای تکوین طبیعی مغز و هم برای رشد مغزی ضروری است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 10:00
نانوذره های بارگیری شده با mRNA به سلول ها ویژگی مبارزه کنندگی با بیماری می بخشند
استفاده از نانوذره هایی که تغییرات ژنی گذرایی را در سلول های هدف ایجاد می کنند، می تواند یک درمان موثر برای طیف وسیعی از بیماری ها مانند سرطان، دیابت و HIV باشد. استفاده از این نانوذره ها ارزان، سریع و کنترل شده تر است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 09:30
ارتباط ویروس تب خال وراثتی با انسان های نخستین
یک مطالعه بین المللی روی ویروس HHV-6 یکپارچه شده نشان داده است که شمار اندکی از انسان های نخستین(حدود 24 هزار سال قبل)، مسئول انتقال سوش های قدیکی ویروس به افراد امروزی بوده اند که تنها در بریتانیا حدود یک میلیون نفر را مبتلا کرده اند.
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 - 09:00
ترکیب نانوذره-دارو چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند و پتانسیل درمان چاقی را دارد
در تلاش برای درمان چاقی و دیابت، محققین دانشگاه Purdue راهی را برای انتقال مستقیم دارو به سلول های چربی سفید و تبدیل آن ها به سلول های چربی قهوه ای که راحت تر سوزانده می شوند، پیدا کرده اند.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 11:30
تکه های بافتی قابل تزریق می توانند به ترمیم اندام های آسیب دیده کمک کنند
تیمی از محققین و مهندسین U of T به دنبال ترمیم بافت قلبی آسیب دیده با استفاده از یک بانداژ بافتی کوچک تر از تمبر هستند.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 11:00
انتخاب ماده ای موثر برای مهندسی بافت پالپ دندان
برای بازسازی بافت پالپ دندانی بعد از خالی کردن دندان محققین همواره به دنبال یافتن مواد زیست سازگار مناسب بوده اند.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 10:30
یافتن راهی جدید برای درمان ایدز
درمان های پزشکی که پروتئین های انسانی را به جای ویروس های موتاسیون یافته هدف قرار می دهند، ممکن است روزی به افرادی که HIV مثبت هستند و به کوکتیل های دارویی موجود مقاوم هستند، کمک کنند.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 10:15
درمان دیابت نوع یک با مهندسی جزایر پانکراسی در خارج از بدن
بسته های کوچک سلولی موسوم به جزایر در سرتاسر پانکراس، شرایط تولید انسولین را فراهم می کنند. در دیابت نوع یک، سیستم ایمنی این جزایر را تخریب می کند و بیماران نیازمند تزریق روزانه انسولین برای حفظ شرایط بهینه قند خون شان هستتند. از گذشته های دور محققین همواره به دنبال یافتن راهی مناسب برای درمان این بیماری شایع بوده اند.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 10:00
تاکید مطالعات روی مکانیسم های شکستگی های مرتبط با داروی استئوپورز
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از بیس فسفونات ها با نام تجاری Fosamax، Boniva و Reclast برای مبارزه با از دست دادن و شکنندگی استخوانی در میلیون ها بیمار مبتلا به استئوپورز تصویب شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که استفاده طولانی مدت از این داروها می تواند ترکیب استخوان را تغییر داده و موجب شکننده تر شدن آن ها شود.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 09:30
صفحه 4 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه