(آرشیو ماه مهر 1396)
مقدار آب موجود در سلول های بنیادی می تواند سرنوشت آن ها برای چربی شدن یا استخوانی شدن را تعیین کند
حجم سلول می تواند بدون توجه به محیطی که سلول در آن قرار دارد روی سرنوشت آن اثر بگذارد.
جمعه، 07 مهر 1396 - 12:43
چگونه می توان بافت اسکار قلبی را به عضلات قلبی سالم تبدیل کرد؟
بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا محسوب می شوند که این امر به دلیل گزینه های درمانی محدود و ناتوانی سلول های قلبی یا کاردیومیوسیت ها در ترمیم خودشان بعد از حملات قلبی است.
پنجشنبه، 06 مهر 1396 - 11:36
اشتباه ژنتیکی که موثر بودن درمان لوکمیایی را کاهش می دهد
شکلی از یک اشتباه ژنتیکی در افراد مبتلا به نوعی تهاجمی از لوکمیا شناسایی شده است که می تواند به طور قابل توجهی روی پاسخ بیمار به درمان تاثیر گذار باشد.
پنجشنبه، 06 مهر 1396 - 11:32
گامی رو به جلو برای ژن درمانی بیماران ناشنوا
محققین دانشگاه ایالتی اورگون با ایجاد راهی برای مطالعه بهتر یک پروتئین بزرگ ضروری برای شناسایی، گام مهمی را در جهت ژن درمانی بیماران ناشنوا برداشته اند.
پنجشنبه، 06 مهر 1396 - 11:00
مکانیسمی جدید برای بازسازی سلول های کبدی
یک همکاری بین محققین انستیتوها و دانشگاه های مختلف برای اولین بار نقش کلانژیوسیت ها(سلول های اپی تلیالی مجاری صفراوی) در بازسازی کبدی را نشان داده اند.
چهارشنبه، 05 مهر 1396 - 13:00
لگوهای سلولی مغناطیسی برای طب بازساختی در آینده
با وارد کردن نانوذره های مغناطیسی در سلول ها و ایجاد یک سیستم با استفاده از آهن رباهای مینیاتوری، محققین دانشگاه پاریس لگوهای سلولی مغناطیسی را تولید کرده اند.
چهارشنبه، 05 مهر 1396 - 12:30
دستورالعمل هایی برای مدیریت کردن عوارض جانبی CAR T cell درمانی
در سال های اخیر، درمان های مبتنی بر سلول های ایمنی به خط اول مبارزه با سرطان تبدیل شده اند اما این درمان با عوارض جانبی همراه است که منجر به چالش هایی برای سرطان شناسان شده است.
چهارشنبه، 05 مهر 1396 - 11:29
ارتباط یک ژن مرتبط با خطر شیزوفرنی با تکوین عصبی
یک ژن مرتبط با خطر شیزوفرنی اجزای حیاتی تکوین اولیه مغز را تنظیم می کند. این ژن در ترجمه پروتئین ها از RNA و تکثیر و مهاجرت نورون ها در مغز دخیل است. درک عملکرد این ژن می تواند به ایجاد درمان های موثر برای شیزوفرنی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 04 مهر 1396 - 09:45
استفاده از مهندسی ژنتیک برای بررسی Tourette’s
محققین دانشگاه روتگر برای اولین بار از تکنیک مهندسی ژنتیک برای ایجاد سلول های مغزی از سلول های خونی افراد یک خانواده مبتلا به سندرم Tourette استفاده کرده اند تا دلایل این بیماری را تعیین کنند.
ﺳﻪشنبه، 04 مهر 1396 - 09:15
شناسایی مکانیسمی که با از دست دادن استخوان ناشی از پیری مرتبط است
یکی از مشکلاتی که سلامتی افراد پیر را در سنین پیری تهدید می کند استئوپورز ناشی از پیری است که طی آن استخوان نازک شده و تراکم استخوان کاهش می یابد و خطر شکستگی ها نیز افزایش می یابد. این پدیده غالبا با افزایش سلول های چربی در مغز استخوان همراه است.
ﺳﻪشنبه، 04 مهر 1396 - 08:45
ارتباط واکسنHPV با بهبود باروری در برخی از خانم ها
بیش از 40 درصد نوجوانان آمریکایی در برابر پاپیلوماویروس انسانی(HPV) واکسینه می شوند اما برخلاف این که عفونت HPV با کاهش کیفیت سمن و پایین آمدن نرخ بارداری همراه است اما نگرانی هایی وجود دارد که آیا واکسن HPV نیز روی باروری اثر بگذارد یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 04 مهر 1396 - 08:15
کپسوله کردن سلول های بنیادی در نانوژل می تواند به ترمیم آسیب قلبی کمک کند
بیماری های قلبی و مشکلات مربوط به بیماری های قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا هستند اما گزینه درمانی محدودی برای آن در دسترس است. گروهی از محققین توانسته اند که سلول های بنیادی را کمک به ترمیم آسیب قلبی درون یک نانوژل کپسوله کنند.
ﺳﻪشنبه، 04 مهر 1396 - 07:45
پروتئین ضروری برای اسپرماتوژنز می تواند منجر به روش های جدید پیشگیری از بارداری شود
ناباروری را غالبا یکی از مشکلات مربوط به خانم ها می دانند اما واقعیت این گونه نیست. محققین A*STAR در مطالعات شان روی تکوین اسپرم انسانی به برخی از مشکلات در تکوین این گامت مردانه پی برده اند که می تواند دلیلی بر ناباروری مربوط به مردان باشد.
دوشنبه، 03 مهر 1396 - 15:30
هدفی جدید برای درمان، تشخیص و پیش آگهی سرطان کولون
پژوهشی ژنتیکی در دانشکده پزشکی نیواورلئان برای اولین بار نشان داده است که یک پروتئین می تواند موجب تبدیل شدن سلول های طبیعی و سالم پوشش کولون به سلول های بدخیم شود که قابلیت رشد و متاستاز دارند و دارای ویژگی هایی مانند سلول های بنیادی هستند.
دوشنبه، 03 مهر 1396 - 15:00
رد یک باور عمومی در مورد نقش پروتئین در تشکیل نورون های بینابینی حسی
سامانتا باتلر و همکارانش در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی UCLA به باور عمومی در مورد نقش کلاس خاصی از پروتئین های طناب نخاعی در تنظیم تشکیل سلول های سیستم عصبی موسوم به نورون های بینابینی حسی را به چالش کشیده اند.
دوشنبه، 03 مهر 1396 - 14:27
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه