(آرشیو ماه آبان 1396)
چگونه قرنیه های مصنوعی را تولید کنیم؟
محققین دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا با همکاری دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را برای تولید قرنیه های انسانی در شرایط آزمایشگاهی ارائه کرده اند که از طریق کنترل رفتار سلول ها در ظروف آزمایشگاهی صورت گرفت.
چهارشنبه، 03 آبان 1396 - 09:00
تایید استفاده از سلول های بنیادی برای بهبود زخم ها بوسیله FDA
استنفورد دومین مطالعات بالینی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی برای زخم های پای بهبود نیابنده را آغاز کرده است.
چهارشنبه، 03 آبان 1396 - 08:30
شواهد حاکی از نقش باکتری های دهانی در بروز بیماری های روده ای است
محققین چینی شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد انواع خاصی از باکتری های دهانی ممکن است منجر به اختلالات روده ای شوند.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1396 - 11:00
نقشه فنوژنتیکی برای مدل سلول های بنیادی بیماری های عصبی
در تلاش برای درک بهتر بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و ALS و ایجاد راه های درمانی برای آن ها، محققین دانشگاه ایالتی اوهایو اولین متا آنالیزها را روی همه مدل های سلول های بنیادی پرتوان القایی مربوط به بیماری های عصبی و مخرب عصبی انجام داده اند و اطلسی از ویژگی های مربوط به هر فنوتیپ را رسم نموده اند.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1396 - 10:45
نقش سلول های پشتیبان ملتهب در برخی از انواع اوتیسم
مدل سازی تعامل بین نورون ها و آستروسیت های مشتق از کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD)، نشان داده است که حداقل در برخی از اشکال این بیماری، التهاب نقش مهمی را در عملکرد مناسب نورون ها بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1396 - 10:00
نقش مواد غذایی موجود در گردش خون در حمایت رشد تومورها
تومورها نیازمند مواد غذایی برای تولید انرژی و بلوک های ساختاری برای رشد و بقا در بدن بیمار هستند. اگرچه این مواد غذایی عمدتا بوسیله جریان خون تامین می شود اما درک ما در مورد این که این مواد غذایی چه چیزهایی هستند و چگونه بوسیله تومورها مصرف می شوند، کافی نیست.
دوشنبه، 01 آبان 1396 - 15:00
ذرات نانو-شیمیایی برای درمان سرطان مثانه
محققین جان هاپکینز در مطالعات صورت گرفته روی موش و رت، راهی را برای انتقال موفقیت آمیز داروهای شیمی درمانی مبتنی بر پلاتینیوم و با اندازه نانو برای درمان سرطان مثانه کشف کرده اند.
دوشنبه، 01 آبان 1396 - 14:00
ایمنی درمانی جدید سرطان ریه
مطالعه ای در دانشگاه برن نشان می دهد که سلول های شبه پری وسکولار(پیرامون عروقی) مشتق از تومورهای ریوی، رفتاری غیر طبیعی دارند. آن ها نه تنها ساختارهای عروقی را حمایت می کنند بلکه ممکن است فعالانه پاسخ های التهابی و ایمنی را نیز تعدیل کنند. این یافته ها می تواند هدفی جدید برای سرطان های استرومایی باشد.
دوشنبه، 01 آبان 1396 - 13:14
صفحه 10 از 10ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه