(آرشیو ماه آبان 1396)
نقش میکروRNAها در تنظیم قدرت حرکتی سلول های توموری
سلول های سرطانی قادر هستند که فرایند سلولی را مجددا فعال کنند که بخش ضروری از تکوین جنینی است. این به سلول های سرطانی اجازه می دهد که تومور اولیه را ترک کرده و به بافت ها و اندام های پیرامون متاستاز کنند. محققین دانشگاه بازل دیدگاه های مولکولی را در مورد چگونگی تنظیم این فرایند ارائه کرده اند.
یکشنبه، 07 آبان 1396 - 08:00
بلوک کردن مسیرهای کلیدی، راهی برای شکست دادن سلول های بنیادی سرطانی
محققین در مرکز تحقیقات ریکن در ژاپن دریافته اند که در یک موش انسانی شده(humanized mice)، کوکتیلی از داروها که مسیرهای کلیدی خاصی را بلوک می کنند در حذف لوکمیای میلوئید حاد(AML) موثر بوده اند. این بیماری سالانه بیش از 250 هزار نفر را در سراسر دنیا می کشد.
شنبه، 06 آبان 1396 - 15:00
 "عصاره پلاکتی" رتبه نخست را کسب کرد
در اولین رویداد کارآفرینی رویان تک
نخستین رویداد کارآفرینی رویان تک روز پنج شنبه با استقبال ایده پردازان این حوزه در محل همایش های پژوهشگاه رویان برگزار شد و از میان 8 طرح راه یافته به مرحله دوم داوری، 3 ایده از سوی داوران جهت سرمایه گزاری انتخاب شد.
شنبه، 06 آبان 1396 - 14:30
 رویداد کارآفرینی رویان تک؛ نقطه آغازی برای توسعه کسب و کار‌ها در حوزه سلول های بنیادی
در گفتگو با دکتر مرتضی ضرابی
مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان در نخستین رویداد کارآفرینی رویان تک که در مرکز همایش‌های رویان برگزاری شد، در خصوص این رویداد اظهار کرد: این رویداد کارآفرینی به عنوان اولین رویداد علوم زیستی است که با استفاده از ضایعات زایمانی که عمدتا دور ریخته می‌شوند به ارائه مدل تجاری می‌پردازند.
شنبه، 06 آبان 1396 - 14:16
روشی برای تسریع بلوغ سلول های بنیادی و تبدیل شدن آن ها به نورون ها
اطلاعات اندکی در مورد چگونگی تولید نورون ها از سلول های بنیادی وجود دارد. محققین دانشگاه های گوتنبرگ و ماینز تکنیک امیدوار کننده ای را ایجاد کرده اند که تمایز سلول های بنیادی به نورون ها را تسهیل می کند که این امر بیشتر مربوط به تسریع فرایندهای بلوغ آن ها است.
شنبه، 06 آبان 1396 - 14:00
سلول های بنیادی خون ساز پیوند شده آسیب ناشی اختلالات عصبی عضلانی را معکوس می کنند
محققین دانشگاه کالیفرنیا گزارش کرده اند که یک بار تزریق سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز طبیعی(HSPCs) به مدل موشی آتاکسی فردریش(FA) آسیب سلولی ایجاد شده بدلیل این بیماری مخرب را متوقف می کند.
شنبه، 06 آبان 1396 - 13:30
استفاده از مدل های جانوری در طب بازساختی و مهندسی بافت
رویکردهای جدید برای مهندسی بافت و طب بازساختی ابتدا در مدل های جانوری بهینه سازی شده و سپس در تست های بالینی برای انسان به کار برده می شود. به همین دلیل و برای این که استفاده از تکنیک ها و مواد جدید در این حوزه ها به درستی صورت گیرد، انتخاب مدل جانوری و رویکرد آزمایشگاهی نیز باید به درستی صورت گیرد.
شنبه، 06 آبان 1396 - 13:00
نانو دیاموندها به ریکاوری از روت کانال کمک می کنند
افرادی که متحمل روت کانال می شوند ممکن است خیلی زود دچار عفونت هایی شوند که عدم جلوگیری از آن ها می تواند موفقیت درمان را به خطر اندازد.
پنجشنبه، 04 آبان 1396 - 11:00
هورمون های استروئیدی می توانند سرنخ های بیشتری درباره پوکی استخوان وابسته به سن داشته باشند
محققان در دانشگاه جورجیا دیدگاه جدیدی در ارتباط با بعضی از هورمون های استروئیدی در زمینه ی از بین رفتن استخوان و تخریب آن در سنین پیری ارائه نمودند.
پنجشنبه، 04 آبان 1396 - 10:00
مهندسان از قدرت چاپ سه بعدی برای کمک به جراحان در کاهش زمان جراحی استفاده نمودند
تیمی از مهندسان و جراحان ارتوپدی کودک از چاپ سه بعدی برای کمک به جراحی و کاهش زمان جراحی استفاده نمودند.
پنجشنبه، 04 آبان 1396 - 09:31
بیوپسی مایع، راه جدیدی برای تشخیص زودهنگام و سریع سرطان کبد
تیمی از محققین دانشگاه کالیفرنیا با همکاری محققین در مرکز سرطان دانشگاه Yet-sun روش تشخیصی و پیش آگهی جدیدی را برای تشخیص زودهنگام کارسینومای هپاتوسلولار(HCC) بر مبنای یک نمونه خون ساده حاوی DNA تومورهای موجود در گردش خون طراحی کرده اند.
پنجشنبه، 04 آبان 1396 - 09:00
راهی جدید برای تولید سلول های مغزی از سلول های iPS
در مورد بیماری های عصبی، در حال حاضر بیشتر داروهایی که سنتز می شوند باید روی سلول های انسانی تست شوند تا نتایج اولیه ای از سودمند بودن آن ها برای انسان بدست آید. تاکنون، معمولا این تست ها روی سلول های سرطانی انجام می شده است که از نظر زیستی به اندازه کافی با سلول های مغزی انسانی مطابق نیستند.
پنجشنبه، 04 آبان 1396 - 08:32
بهبود نتایج روت کانال با استفاده از یک ژل ضد میکروبی
طبق آمار ارائه شده بوسیله انجمن دندانپزشکان آمریکا، سالانه بیش از 15 میلیون روت کانال انجام می شود.
چهارشنبه، 03 آبان 1396 - 10:30
میکروکپسول های جدید به عنوان وکتوری امیدوار کننده برای ویرایش ژنوم
محققین در دانشگاه پلی تکنیک Tomsk دریافته اند که میکرو کپسول های پلیمری پوشیده با سیلیکای هیبرید برای استفاده در سیستم CRISPR/Cas9 بسیار موثر هستند. این موجب می شود که استفاده از این تکنولوژی ویرایش ژنومی راحت تر شود.
چهارشنبه، 03 آبان 1396 - 10:00
سیستمی جدید برای آنالیزهای آزمایشگاهی سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی گورخرماهی
آسیب های نخاعی معمولا ناشی از یک تروما یا برخی بیماری های خاصی هستند و معمولا با درد شدید، از دست دادن حس در انگشتان و پاها، از دست دادن کنترل برخی نقاط بدن، حس غیر طبیعی در تعادل و بسیاری از علایم دیگر همراه هستند.
چهارشنبه، 03 آبان 1396 - 09:30
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه