(آرشیو ماه آذر 1396)
موثر بودن مجموعه ای دارویی موسوم به VDT PACE در مولتیپل میلومای مقاوم و عود کننده
پیش تیمار بیماران مبتلا به مولتیپل میلومای مقاوم و عود کننده(PRMM) با رژیم داروهای bortezomib، دگزامتازون، تالیدومید، سیس پلاتین، دوکسوروبیسین، سیکلوفسفامید و اتوپوزید (VDT PACE) و مدیفیکاسیون های آن ها(رژیم شبه VDT PACE یا VPLRها) موثر نشان داده است.
شنبه، 25 آذر 1396 - 09:33
داروی ایمنی درمانی که تقریبا بیماری GvHD حاد را به طور کامل حذف می کند
نتایج فاز دو یک مطالعه بالینی که در 59مین نشست سالیانه انجمن هماتولوژی‌آمریکا ارائه شده است نشان می دهد که داروی Abatacept با نام دیگر Orenica، بیماری کشنده پیوند علیه میزبان(GvHD) را در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده اند به طور کامل از بین می برد.
شنبه، 25 آذر 1396 - 09:00
یک پیوند ژن درمانی جدید برای درمان بیماری های عصبی
سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا، سیستم عصبی مرکزی را مراقبت می کنند اما نقش کلیدی نیز در بسیاری از بیماری های مخرب عصبی دارند.
شنبه، 25 آذر 1396 - 08:30
اسفروئیدهای کشت شده سه بعدی برای درمان سرطان تخمدان
تیمی از محققین فرایندی را طراحی کرده اند که به موجب آن می توان صدها توده سلولی را به صورت اسفروئیدهایی کشت داد که از تعداد اندکی از سلول های توموری مشتق شده از بیماران بوجود آمده اند.
شنبه، 25 آذر 1396 - 08:00
ترکیب ماشین و نانوذره ها برای بهبود نتایج پیوند
محققین دانشگاه ییل با استفاده از نانوذره های حامل دارو و یک ماشین حفظ کننده اندام، رویکردی را ارائه کرده اند که می تواند به نتایج طولانی مدت پیوند برای بیماران کمک کند.
پنجشنبه، 23 آذر 1396 - 11:17
سلول های بنیادی در پوشش روده می توانند اطلاعاتی را در مورد رفتار سلول های سرطانی ارائه کنند؟
پوشش روده یا اپی تلیوم، عملکردی بیش از بازجذب مواد غذایی دارد. این پوشش رشد می کند، تخریب می شود و می تواند سلول هایش را در پاسخ با شرایط محیطی(حتی ماده غذایی که می خوریم) بازآرایی کند. در این فرایندها می تواند دیدگاه هایی را در مورد رفتار سلول های سرطانی ارائه دهد.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 13:00
شناسایی ژن های دخیل در تحمل پیوند کلیوی
مطالعه ای جدید، دیدگاه هایی را در مورد مکانیسم های که به سیستم ایمنی فرد اجازه می دهند به جای رد کردن، کلیه اهدایی را بپذیرد، ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 12:30
شناسایی یک هماهنگ کننده اپی ژنتیکی سلول های سرطان پانکراس
محققین Genentech آنریمی را شناسایی کرده اند که با مدیفه کردن اپی ژنتیکی کروماتین سلولی، موجب تهاجمی تر شدن و مقاومت دارویی سلول های سرطان پانکراس می شود. هدف قرار دادن این آنزیم، سلول های سرطان پانکراس را به درمان های موجود آسیب پذیرتر می کند.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 12:00
روشی جدید برای سرکوب انکوژنSOX2  در سرطان ریه
محققین دانشگاه اوکایاما رویکردی را برای سرکوب بیان پروتئین SOX2 ارائه کرده اند. این پروتئین به عنوان یک انکوژن در سرطان ریه و مری دخالت دارد.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 11:30
استفاده از یک نرم افزار برای پیش بینی مارکرهای توموری که می توانند هدفی برای ایمنی درمانی باشند
پژوهشگران مرکز جامع سرطان لینبرگر کارولینای شمالی، برنامه ای نرم افزاری را تولید کرده اند که می تواند به طور دقیق پیش بینی کند که چه مارکرهای خاص توموری روی سلول های لوکمیایی بیمارانی که مورد سلول درمانی قرار گرفته اند وجود دارند. می تواند از این مارکرها برای ایمنی درمانی بیماران لوکمیایی استفاده کرد.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 11:00
محققین به دنبال ایجاد یک اطلس از مغز در حال تکوین انسان
مغز انسان با دارا بودن بیش از 86 میلیارد نورون مرتبط با یکدیگر و سلول های گلیالی پشتیبان، پیچیده ترین عنصر در سراسر هستی شناخته شده است. یکی از بزرگ ترین معماها در این زمینه این بوده است که چگونه این اندام چنین پیچیدگی را بدست می آورد و قادر است که اعمال خارق العاده ای از گفتن شعر گرفته تا اکتشافات علمی را انجام دهد و چگونه تعداد انگشت شماری سلول بنیادی در زمان جنینی به این اندام پیچیده تبدیل می شود.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 10:30
مهار TOR پتانسیل بازسازی کنندگی بافت های بالغ را افزایش می دهد
سلول های بنیادی بالغ، سلول های در حال مرگ را جایگزین کرده و بافت های آسیب دیده را در سراسر عمر بازسازی می کنند. با افزایش سن، بسیاری از این سلول های بنیادی نیز از بین می روند و بالطبع توان بازسازی کنندگی بدن نیز کاهش می یابد.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 10:00
استفاده از ارگانوئیدهای چشمی برای درک بهتر تکوین اولیه چشم
گیلرمو اولیور و همکارانش در دانشگاه فرایبورگ، از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) برای تولید ارگانوئیدهای چشمی که تکوین اولیه چشم را تقلید می کنند استفاده کرده اند. این ارگانوئیدها می توانند ابزاری برای شناسایی وقایع مولکولی تنظیم کننده تشکیل این اندام پیچیده باشند.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 09:30
مدل روده  مشتق از سلول های بنیادی پاسخ های ایمنی ذاتی را تقلید می کند
مدل آزمایشگاهی مشتق از سلول های بنیادی، مشخصه های کلیدی روده کوچک از جمله پاسخ ایمنی را تقلید می کند.
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 09:15
دلیل سقط جنین در زنان مبتلا به اختلال در انعقاد خون
محققین دانشگاه موناش دریافته اند که چرا زنان مبتلا به یک اختلال اتوایمن نادر موسوم به سندرم آنتی فسفولیپید(APS) مستعد سقط جنین هستند.
ﺳﻪشنبه، 21 آذر 1396 - 11:00
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه