(آرشیو ماه آذر 1396)
درمانی موثر علیه گلیوبلاستوما بوسیله حمله به تلومرها
محققین در مرکز جامع سرطان اسپانیا(CNIO) نشان داده اند که بلوک کردن رشد گلیوبلاستوماهای موشی و انسانی در مدل های موشی، از طریق بلوک کردن پروتئین TRF1 ممکن است. این پروتئین، جزئی ضروری در کمپلکس محافظت کننده تلومر موسوم به شلترین(shelterin) است.
شنبه، 11 آذر 1396 - 10:00
شیزوفرنی منشا در اوایل بارداری دارد
علایم شیزوفرنی معمولا در بلوغ یا اوایل بزرگسالی بروز می کند اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که چنین بیماری های مغزی احتمالا در مراحل اولیه تکوین و در انتهای سه ماهه اول بارداری آغاز می شوند. این یافته راه را برای درک بهتر این بیماری عصبی مخرب و یافتن راهکار درمانی برای آن باز می کند.
شنبه، 11 آذر 1396 - 09:30
حذف فاکتور سلول های بنیادی ریکاوری آسیب مغزی ترومایی را در موش ها افزایش می دهد
زیست شناسان مولکولی دانشگاه UT Southwestern نشان دادند که حذف انتخابی فاکتور رونویسی سلول های بنیادی در موش های بالغ ریکاوری بعد از آسیب مغزی ترومایی(TBI) را افزایش می دهد.
شنبه، 11 آذر 1396 - 09:00
پیشرفت در زمینه تکنولوژی های سلول های بنیادی و امیدواری به درمان بیماری Creutzfeldt-Jakob
محققین سیستم جدیدی را برای مطالعه بیماری Creutzfeldt-Jakob در آزمایشگاه طراحی کرده اند که راه را برای پژوهش بیشتر برای یافتن راهکارهای درمانی برای این بیماری مغزی کشنده هموار می کند. با استفاده از این سیستم جدید آن ها قادر خواهند بود پروتئین های غیر طبیعی مسئول این بیماری را در سلول های مشتق از سلول های بنیادی بررسی کنند.
شنبه، 11 آذر 1396 - 08:20
کشف نوع جدیدی از سلول های سینه بوسیله محققین
مطالعه ای گسترده بوسیله محققین سرطان سینه و متخصصین بیوانفورماتیک، دیدگاه های جدیدی را در مور تغییرات مولکولی که منجر به تکوین سینه می شوند ارائه کرده است.
شنبه، 11 آذر 1396 - 08:00
کودکانی که از آب شیر(تصفیه نشده) استفاده نمی کنند، علی رغم این که سطح سرب خون شان پایین است اما دچار فساد دندان می شوند.
جمعه، 10 آذر 1396 - 22:40
محققین در مرکز جامع سرطان اسپانیا(CNIO) نشان داده اند که بلوک کردن رشد گلیوبلاستوماهای موشی و انسانی در مدل های موشی، از طریق بلوک کردن پروتئین TRF1 ممکن است. این پروتئین، جزئی ضروری در کمپلکس محافظت کننده تلومر موسوم به شلترین(shelterin) است.
جمعه، 10 آذر 1396 - 20:59
یک پروتئین پیام رسان کلیدی برای رشد عضلات
محققین دانشگاه لوئیزویل اهمیت پروتئینی به نام MyD88 را در تکوین و بازسازی عضلات نشان داده اند. به عقیده دکتر آشوک کومار و همکارانش نشان داده اند که این پروتئینی نقش حیاتی در رشد و ترمیم عضلات اسکلتی(در تکوین بعد از تولد و در بازسازی عضلات بالغ آسیب دیده) بازی می کند.
جمعه، 10 آذر 1396 - 14:00
یک فرایند ویرایش ژنی پیشرفته برای دیستروفی عضلانی دوشن
محققین طب بازساختی در مرکز پزشکی UT Southwestern یک تکنیکی ویرایش ژنی تقویت شده و ساده شده را با استفاده از CRISPR/Cas9 برای تصحیح موتاسیون های ژنی که منجر به دیستروفی عضلانی دوشن ارائه کرده اند. استفاده از این روش برای مدل های موشی دیستروفی، منجر به بهبود کیفیت و قدرت عضلانی جانور شده است.
جمعه، 10 آذر 1396 - 13:00
خون بند ناف عملکرد حرکتی افراد مبتلا به فلج مغزی را بهبود می بخشد
تزریق خون بند ناف اتولوگ ارتباطات کامل مغزی و عملکرد حرکتی را کودکان مبتلا به فلج مغزی(CP) بهبود می بخشد.
جمعه، 10 آذر 1396 - 12:00
ساعت بدنی ما موجب می شود که زخم ها در شب آهسته تر ترمیم شوند
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه ساعت بدنی ما موجب می شود که زخم ها(بریدگی یا سوختگی) در صورتی که در روز اتفاق افتاده باشند در مقایسه با زخمی که در شب ایجاد شده باشد، تا 60 درصد زودتر بهبود می یابند. این یافته می تواند در استفاده از رویکردهای پزشکی مانند جراحی و یا تکوین داروها به منظور بهبود زخم کاربرد داشته باشد.
چهارشنبه، 08 آذر 1396 - 10:30
ارتباط آستروسیت های مغزی با بیماری آلزایمر
آستروسیت ها به عنوان سلول های پشتیبان مغز می توانند نقش بارزی در ایجاد بیماری آلزایمر(AD) داشته باشند. این اولین بار است که محققین ارتباط مستقیم بین آستروسیت ها و آلزایمر را نشان داده اند.
چهارشنبه، 08 آذر 1396 - 09:45
حسگری برای مهم ترین ژن در زمینه سرطان انسان
حسگرهایس مولکولی(detector) شایع ترین موتاسیون های سرطانی را در سلول ها شناسایی می کنند و شروع به کشتن آن ها می کنند.
چهارشنبه، 08 آذر 1396 - 09:15
بازسازی مجدد طناب نخاعی با استفاده از مهندسی بافت
مانند یک زلزله که راه ارتباطی را تخریب می کند، آسیب های نخاعی ترومایی نیز بزرگراه های عصبی را غیر قابل عبور می کند. تاکنون درمان موثری که بتوانند این ارتباطات گسسته شده را به طور موثر برقرار کند و منجر به ارتباط مغز با اندام های حرکتی شود ایجاد نشده است.
چهارشنبه، 08 آذر 1396 - 08:45
دیابت نوع یک: آیا سلول های بنیادی خونی مدیفه شده می توانند منجر به درمان شود یا خیر؟
محققین بیمارستان کودکان بوستون در ماساچوست نشان داده اند که می توان با تغییر دادن سلول های بنیادی خونی برای افزایش تولید پروتئینی به نام PD-L1، هایپرگلیسمی را در موش ها معکوس کرد.
چهارشنبه، 08 آذر 1396 - 08:15
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه