(آرشیو ماه آذر 1396)
رژیم غذایی والدین روی سیستم ایمنی فرزندان اثر می گذارد
مطالعه ای اجمالی روی رژیم غذایی والدین و ایمنی فرزندان جانوران ارتباط نزدیکی را بین دو فاکتور نشان داده است و این می تواند در زمینه جانوری با افزایش بقای محیط زیست و پرورش دام مرتبط باشد و منجر به سلامتی انسان نیز شود.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 11:00
ارتباط بین آلودگی هوا و کیفیت پایین اسپرم
آلودگی هوا، بویژه ذرات بسیار ریز موسوم به PM2.5 می توانند منجر به پایین آمدن کیفیت اسپرم در مردان شوند.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 10:00
سطح جینستئین موجود در غذا می تواند روی باروری زنان اثر منفی بگذارد
قرار گرفتن در معرض فیتو استروژن جینستئین قبل از بارداری، ممکن است اثرات منفی را روی باروری زنان و نتایج بارداری بگذارد که این بستگی به دوز و مدت زمان قرار گرفتن در معرض این ماده دارد.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 09:30
چگونه عصاره انار ویژگی های سلول های بنیادی سرطانی را تغییر می دهد
تیمی از محققین آلبانیایی شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در انار (که عامل رنگ قرمز این میوه می باشد) می توانند ویژگی های سلول های بنیادی سرطانی را تغییر دهند و این نشان دهنده پتانسیل قوی این میوه است که قبلا نیز موثر بودن آن در درمان دیابت و بیماری های قلبی ثابت شده است.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 09:00
ژن درمانی حلزون با استفاده از کانالوستومی، امیدوار کننده در درمان ناشنوایی
محققین هاروارد روشی را برای انتقال موضعی و موثر ترانس ژن به گوش داخلی بدون آسیب رساندن به ساختارهای ظریف گوش داخلی موش یافته اند.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 08:30
ارتباط لقاح آزمایشگاهی با افزایش نقص قلبی مادرزادی
آنالیزهای جدید نشان داده است که خطر نقص های قلبی مادرزادی در نوزادان زمانی که مادران آن ها به کمک لقاح آزمایشگاهی(IVF) باردار شده باشند، تا 45 درصد افزایش می یابد.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1396 - 08:00
نانو اسفنج ها امیدوار کننده برای عفونت های چشمی کور کننده
در سال های اخیر، تعداد جراحی های مربوط به مشکلات چشمی مانند کاتاراکت و گلوکوم به طور دارماتیکی افزایش یافته است و به همین دلیل شمار عفونت های درون چشمی کور کننده نیز افزایش یافته است.
یکشنبه، 05 آذر 1396 - 12:00
بررسی الگوهای تخریب مغز در بیماری آلزایمر
بیماری آلزایمر(AD) منجر به از دست رفتن حافظه و کاهش عملکرد شناختی می شود اما سایر عملکردهای مغز سالم باقی می مانند. دلیل این که سلول ها در برخی از مناطق مغز از بین می روند و در برخی از مناطق دیگر سالم باقی مانند به میزان بسیار زیادی ناشناخته باقی مانده است.
یکشنبه، 05 آذر 1396 - 11:00
تاکید FDA به جلوگیری از پیشنهادات اغوا کننده در زمینه سلول های بنیادی
مقامات بهداشت ایالات متحده چند روز پیش برنامه هایی را اعلام کردند تا پزشکان را متقاعد سازند که از سلول های بنیادی با صرافت بیشتری استفاده کنند و بیماران را در معرض خطرات بزرگ تری قرار ندهند. طبق این برنامه، تمامی سلول درمانی های که در آمریکا صورت می گیرد تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.
شنبه، 04 آذر 1396 - 14:00
تنفس هوای آلوده خطر سقط جنین را افزایش می دهد
دود و آلودگی خطر سقط جنین زنان در ماه های اولیه بارداری را افزایش می دهد.
شنبه، 04 آذر 1396 - 13:24
داروی ضد مالاریا امیدوار کننده در درمان ویروس زیکا
دارویی که برای مهار و درمان مالاریا استفاده می شوند، ممکن اس در مبارزه با ویروس زیکا نیز موثر باشند. این دارو که کلروکوئین(Chloroquin) نام دارد سال هاست که به عنوان یک داروی ضد مالاریایی استفاده می شود و اثری روی مادران باردار ندارد و ارزان قیمت نیز می باشد.
شنبه، 04 آذر 1396 - 12:18
برنامه کامپیوتری که راهی را برای استفاده جدید از داروهای قدیمی پیشنهاد می دهد
محققین در مرکز جامع سرطان Case Western Reserve برنامه ای کامپیوتری را برای یافتن نشانه های جدید برای داروهای قدیمی ارائه کرده است. این برنامه کامپیوتری که DrugPredict نام دارد بر مبنای داده های موجود در مورد داروهای مورد تایید FDA طراحی شده است و کارایی بالقوه داروها را پیش بینی می کند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 15:00
FDA به دنبال سرعت بخشیدن به علم مهندسی بافت
استفاده از سلول های بنیادی برای تولید بافت های قلبی یا سایر بافت های بدنی جدید، تا چندی پیش بیشتر شبیه یک رویا بود اما طب بازساختی در سال های اخیر به یک واقعیت تبدیل شده است و سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) نیز نگاه ویژه ای به آن دارد.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 14:00
موفقیت در اصلاح جهش ژنی سلول های بنیادی نوید بخش درمان بیماری های تنفسی
برای اولین بار، محققان راهی را برای تبدیل سلول های بنیادی چندتوان به نوع خاصی از سلول های ریه ی بالغ به نام سلول های اپی تلیالی آلوئولار نوع دو (AEC2s) یافتند؛ تا با اصلاح عملکرد ژنی که در این سلول ها عملکرد طبیعی خود را از دست داده است و عامل بیماری زجر تنفسی در نوزادان شده است به درمان این بیماری کمک کنند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 10:30
تولید سازه های شبه بافت قلبی سه بعدی و مناسب برای پیوند
تولید سازه های شبه بافت قلبی، چسب زخم موثر و مناسبی را برای ترمیم انفارکته های میوکاردی ارائه می کند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 10:00
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه