(آرشیو ماه فروردین 1397)
سلول های کبدی بیان کننده تلومراز، این اندام را بازسازی می کنند
سلول های بنیادی کبدی که سطوح بالایی از تلومراز را بیان می کنند، طی ترن آور طبیعی سلولی یا آسیب بافتی در بازسازی اندام دخالت می کنند. این سلول های بنیادی که در سراسر لوب های کبدی پراکنده شده اند، این امکان را فراهم می کنند که کبد بدون توجه به جایگاه آسیب خیلی سریع خودش را ترمیم کند.
یکشنبه، 19 فروردین 1397 - 09:45
تکنولوژی ویرایش ژنی CRISRP/Cas9 پتانسیل درمان بیماری کم خونی داسی شکل را دارد
محققین توانسته اند با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISRP/Cas9، 20 تا 40 درصد سلول های بنیادی و پیش ساز مشتق از بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل را ترمیم کنند. به نظر می رسد که این رویکرد می تواند در آینده ای نه چندان دور منجر به درمان کم خونی داسی شکل شود.
یکشنبه، 19 فروردین 1397 - 09:30
تولید کیت های جدید و دقیق کشت سلول های سرطانی برای درمان شخصی  دقیق سرطان
تیمی از محققین در انستیتو مکانوبیولوژی سنگاپور(MBI) و دانشگاه ملی سرطان، یک تست مبتنی بر سلول های سرطانی را طراحی کرده اند که می تواند به محققین در تشخیص سرطان، مونیتور کردن وضعیت بیماری و تولید سفارشی داروها برای هر بیمار کمک کند.
شنبه، 18 فروردین 1397 - 11:00
تولید یک بانداژ قابل تزریق
آسیب های عمقی ناشی از ترکش ها، یکی از مشکلات جدی در غلبه بر زخم های ایجاد شده در میدان های جنگ است که می توانند منجر به مرگ شوند. نرخ بالای مرگ و میر ناشی از خونریزی مربوط به این زخم ها، نیاز به مواد زیستی که بتوانند خیلی زود مانع از خونریزی شوند را تبدیل به امری ضروری کرده است.
شنبه، 18 فروردین 1397 - 10:00
چگونه سلول های بنیادی مزانشیمی مربوط به بافت لثه بهبود زخم را تسریع می کنند
بافت لثه قادر است که با سرعتی تقریبا دو برابر در مقایسه با بافت پوست خودش را ترمیم کند. یکی از دلایل این امر می توانند وجود سلول های بنیادی مزانشیمی لثه ای(GMSCs) یا gingival mesenchymal stem cells باشد که می توانند به انواع سلول های مختلف تبدیل شوند.
شنبه، 18 فروردین 1397 - 09:45
70 درصد ژن های مرتبط با مرگ پری ناتال روی جفت اثر می گذارند
در سال های اخیر، نقش جفت در تکوین جنینی سالم به شدت مورد بررسی قرار گرفته است.
شنبه، 18 فروردین 1397 - 09:15
مصرف شیرین کننده های کم کالری ممکن است افراد دارای وزن بالا را مستعد دیابت کند
مطالعه ای جدید روی سلول های بنیادی مشتق از چربی انسانی و نمونه های چربی پیشنهاد می کند که مصرف شیرین کننده های کم کالری می تواند سندرم متابولیک را افزایش دهد و افراد (بویژه آن هایی که چاق هستند) را مستعد دیابت می کنند.
شنبه، 18 فروردین 1397 - 08:45
درمان نارسایی کبدی با سلول های کبدی مشتق از سلول های بنیادی در آینده
یک همکاری تحقیقاتی بین محققین دانشگاه های A*STAR سنگاپور و استنفورد، منجر به کشف روشی شده است که می تواند به طور موثر جمعیتی خالص از سلول های کبدی را از سلول های بنیادی انسانی تولید کند. این دستاورد می تواند منجر به راهی برای درمان نارسایی کبدی شود.
ﺳﻪشنبه، 14 فروردین 1397 - 12:34
کلاژن مشتق از فلس ماهی ها موثر در بهبود زخم
محققین دانشگاه نانیانگ سنگاپور ثابت کرده اند که کلاژن مشتق از فلس های ماهی می تواند برای کاربردهای زیست پزشکی مانند بهبود زخم موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 14 فروردین 1397 - 12:29
پیشرفت در درک چگونگی تکوین سلول های قرمز خونی
با جست و جوی دقیق در مورد مکانیسم مولکولی کم خونی دیاموند-بلکفان، محققین کشف جدیدی در مورد عوامل تکوین سلول های قرمز خونی بالغ از سلول های بنیادی خون ساز داشته باشند.
ﺳﻪشنبه، 14 فروردین 1397 - 08:00
ایجاد مدل سه بعدی بافت قلبی در حال تکوین انسان
قلب اولین اندامی است که در رحم تکوین می یابد و اولین عاملی است که نگرانی هایی را برای بسیاری از والدین ایجاد می کند.
دوشنبه، 13 فروردین 1397 - 10:08
گامی به جلو در تحقیقات مربوط به دستکاری ژنتیکی بافت روده و کبد
پیش از اینکه علم پزشکی بتواند ارگان های مهندسی ژنی شده بدن انسان را در یک آزمایشگاه برای استفاده درمانی در نظر بگیرد، دو محدودیت وجود دارد. اول اینکه از ثبات ژنتیکی اطمینان حاصل کند. بدین ترتیب ایجاد خطر رشد تومور در اندام ها کاهش پیدا می کند و دوم اینکه بافت به اندازه و حجم کافی برای پیوند به افراد تولید شود.
یکشنبه، 05 فروردین 1397 - 13:06
طراحی و ساخت داروهای شیمایی برای درمان دیابت بدون عوارض جانبی خطرناک
محققین شیمی دان چگونگی کنترل سطح گلوکز را در جریان خون بدون عوارض جانبی معمول مانند تهوع و استفراغ طراحی کرده است.
یکشنبه، 05 فروردین 1397 - 13:00
کشف درمان های جدید برای بیماری دیابت
دانشمندان آزمایشگاه بیولوژی MDI گزارش دادند آنزیمی که قبلا شناسایی کرده بودند و نقش مهمی در نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی سرطان داشت نقش در نوروپاتی محیطی ناشی از دیابت نیز دارد.
یکشنبه، 05 فروردین 1397 - 12:53
ایجاد همه اجزای قلب به جز بطن راست با استفاده از سلول های پیش ساز
دانشمندان موفق شده اند با استفاده از سلول های پیش ساز که نوعی سلول های تمایز نیافته هستند همه اجزای قلب به جز بطن راست را در آزمایشگاه ایجاد کنند.امید است که این کشف منجر به درک بیشتر مکانیسم های مورد استفاده در طول تکامل قلب شود وسبب پیشرفت و بهبود در بکار بردن سیستم های القایی برای تمایز کاردیومیوسیت ها در آزمایشگاه شده و پیشبرد درمان های باززایی بافت قلب را موجب می شود.
یکشنبه، 05 فروردین 1397 - 12:48