(آرشیو ماه بهمن 1397)
ژن درمانی بازسازی عصبی را بهبود می بخشد
محققین انستیتو علوم اعصاب هلند(NIN) و دانشگاه لیدن نشان داده اند که استفاده از ژن درمانی در درمان می تواند منجر به ریکاوری سریع تر آسیب عصبی شود. با ترکیب یک رویکرد ترمیم جراحی با ژن درمانی، برای اولین بار بقای سلول های عصبی و بازسازی فیبرهای عصبی در یک فاصله بلند مدت تحریک شد. این کشف می تواند گامی مهم به سمت تکوین درمانی جدید برای بیمارانی باشد که دچار آسیب عصبی شده اند.
چهارشنبه، 10 بهمن 1397 - 13:28
دیدگاه های جدید در مورد فرایند تولید نورون های جدید در مغز بالغ
محققین دانشگاه گوتنبرگ با همکاری محققین فنلاندی، کانادایی و اسلونیایی عملکرد جدید و غیر قابل انتظاری را برای نستین(nestin) شناسایی کرده اند که شناخته شده ترین مارکر سلول های بنیادی عصبی است.
ﺳﻪشنبه، 09 بهمن 1397 - 12:01
اثرات مختلف فاکتورهای پیش التهابی و استرس هایپراسموتیک روی سلول های بنیادی/پیش ساز اپی تلیالی قرنیه و ترمیم زخم
التهاب مزمن و خشکی شدید چشم دو فاکتور تاثیر گذار روی پیوند موفقیت آمیز سلول های بنیادی لیمبال کشت شده هستند.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 10:30
داربست های زیستی راه را برای تسکین دردهای زانو و ترمیم غضروف هموار می کنند
محققین یک داربست پرینت شده سه بعدی پوشیده شده از اگریکان(aggrecan) را برای بهبود بازسازی بافت غضروفی مفاصل تولید کرده اند. داربست مذکور با رویکرد شایع ریزشکستگی (microfracture) ترکیب شده و در خرگوش ها تست شده است.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 09:30
شناخت سر نخ های جدید در مورد علل ناباروری مردان
محققین دانشگاه نیوکاسل توانسته اند اهمیت یک ژن را در تنظیم تولید اسپرم کاملا دارای عملکرد نشان دهند و همین امر موجب افزایش امیدواری ها برای درمان ناباروری مردان شده است.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 09:00
کلون شدن میمون های ویرایش ژنی شده در چین
اخیرا اولین میمون های کلون شده ویرایش ژنی شده از فیبروبلاست های یک میمون دارای فنوتیپ بیمار در انستیتو علوم اعصاب(ION) چین تولید شده اند.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 08:30
پروتئینی که رشد شریان کوچک به درون بافت قلبی آسیب دیده موش را افزایش می دهد
یک همکاری بین محققین علوم پایه و محققین بالینی دانشگاه استنفورد پروتئینی را نشان داده است که رشد شریان های کوچک به سمت بافت قلبی هیپوکسی شده را در موش افزایش می دهد.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 08:00
چگونه ویروس های معمولی بعد از پیوند مجددا فعال می شوند
مطالعه ای جدید اخیرا در Science‌ به چاپ رسیده است که تئوری های قدیمی که چرا ویروس معمول سیتومگالوویروس(CMV) می توانند در بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان و سرکوب ایمنی شده اند مجددا فعال شده و تبدیل به یک عفونت تهدید کننده زندگی شوند را به چالش کشانده است.
یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 13:34
سلول های بنیادی بند ناف ممکن است به ریکاوری بینایی از دست رفته کسانی که دچار بیماری قرنیه هستند کمک کند
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه سین سیناتی ممکن است به ریکاوری بینایی از دست رفته بیمارانی که دچار اسکار قرنیه شده اند کمک کند.
یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 13:00
رویکردی جدید در زمینه سلول های بنیادی برای درمان دیابت
محققین در حال کار روی ایجاد درمانی موثرتر برای دیابت با کمک سلول های بنیادی هستند. آن ها امیدوارند که از این سلول های بنیادی برای تولید سلول های انسولین ساز و کنترل قند خون استفاده کنند. در این میان مشکلی که وجود دارد این است که چگونه مقدار انسولین تولیدی بوسیله این سلول ها کنترل شود.
یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 12:40
سلول های گلیالی ناقص می توانند نورون ها را به سمت بیماری پارکینسون سوق دهند
محققین دانشگاه بارسلونا نشان داده اند که ورژن های ناقص سلول های مغزی انسانی موسوم به آستروسیت ها با تجمع پروتئین های سمی که مشخصه بیماری پارکینسون است مرتبط است.
یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 12:03
طی تشکیل سلول عصبی، اکتین برای تنظیم ژنوم حیاتی است
مطالعه ای جدید برای اولین بار نشان داده است که اکتین(پروتئین اسکلت سلولی) برای تنظیم ژنوم طی تشکیل نورون ها یا سلول های عصبی حیاتی است.
یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 11:45
ترک باشگاه و ورزش نکردن به معنی از دست رفتن توده عضلانی نیست
عضلات ما در نتیجه ورزش و تمرین منظم رشد می کند و زمانی که به طور مکرر یا با قدرت از آن ها استفاده نشد، تحلیل می روند و این مصداق جمله ای مشهور به نام "از آن استفاده کن یا آن را از دست نده" (Use it or lose it) می باشند.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 11:30
شناسایی MANF به عنوان یک فاکتور جوان سازی کننده در پارابیوزیز
موش پیری که از طریق جراحی با یک موش جوان متصل شده است تا جریان خون مشترکی با هم داشته باشند، به موشی قوی تر و سالم تر تبدیل می شوند. این فرایند موجب شده است که پارابیوزیز(متصل کردن جریان خون دو موجود به هم) به یکی از داغ ترین موضوعات در پژوهش در زمینه پیری تبدیل شود.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 11:00
اتوگرافت زیر جلدی سلول های بنیادی لیدیگ: یک استراتژی امیدوار کننده برای افزایش تستوسترون سرومی
درمان با تستوسترون اگزوژن می تواند برای درمان نقص تستوسترون استفاده شود؛ با این حال این درمان دارای عوارض جانبی متعددی از جمله ناباروری است که بدلیل فیدبک منفی است که روی محور هیپوتالاموسی-هیپوفیز-گنادی می گذارد.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 10:35
صفحه 4 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه