(آرشیو ماه اسفند 1397)
دیدگاه هایی در مورد سلول درمانی دیستروفی عضلانی
محققین دانشگاه مینه سوتا درک عمیق تری در مورد سلول هایی که در شرایط آزمایشگاهی برای بازسازی عضلانی تولید می شوند، بدست آورده اند.
شنبه، 11 اسفند 1397 - 13:00
ترمیم آسیب ناشی از سرطان سینه به کمک سلول های بنیادی
جراحان بریتانیایی از یک تکنیک بازسازی جالب برای بازسازی آسیب ناشی از جراحی های سرطان سینه استفاده کرده اند.
شنبه، 11 اسفند 1397 - 12:30
سرنخ هایی در مورد تکوین اولیه اختلالات طیف اوتیسم
اختلالات طیف اوتیسم(ASD)، یک اختلالا تکوینی نسبتا شایع ارتباطی و رفتاری است که از هر 59 کودک آمریکایی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. بر خلاف شیوع بالای این بیماری، دلایل این بیماری هنوز هم ناشناخته باقی مانده است و راهکار درمانی مناسبی نیز برای آن ارائه نشده است.
شنبه، 11 اسفند 1397 - 12:00
ماکروفاژها ساکن کلیه و نقش آن ها در بهبودی آسیب های حاد کلیوی
طی تکوین جنین در رحم، سلول های ایمنی موسوم به ماکروفاژها به کلیه ها رفته و باقی عمر خود را در آن جا می گذرانند. درک نقش ترمیم کنندگی احتمالی این ماکروفاژها بعد از آسیب کلیوی، ممکن است به درمان بیمارانی که از آسیب های حاد کلیوی رنج می برند کمک کند.
شنبه، 11 اسفند 1397 - 11:36
اطلاعات جدید در مورد آسیب ناشی از پیری
برخی از آسیب های سلولی ناشی از پیری می توانند با دستکاری بخش های کوچکی از سلول مهار شود.
چهارشنبه، 08 اسفند 1397 - 13:11
سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی راه را برای ایجاد استراتژی های جدید و درمان ناباروری مردان باز می کند
با استفاده از تکنیک های پیشرفته، محققین نشان داده اند که سلول های موجود در بیضه نوزادان و بالغین می تواند راه گشای درمان ناباروری مردان با استفاده از سلول های بنیادی باشد.
چهارشنبه، 08 اسفند 1397 - 12:21
رشد سرطان در بدن می تواند از یک سلول منشا بگیرد
سرطان به صورت یک بیماری ترسناک و غالبا غیر قابل درمان باقی مانده است. عوارض جانبی سمی مربوط به شیمی درمانی و پرتو درمانی معالجه این بیماری مهلک را بسیار مشکل کرده است و متاسفانه در موارد بسیار این بیماری مجددا عود می کند و به سراسر بدن متاستاز می کند.
ﺳﻪشنبه، 07 اسفند 1397 - 09:30
چگونه سیستم ایمنی ما را در برابر سرطان روده حفاظت می کند
محققین دانشگاه برلین مکانیسمی حفاظتی را شناسایی کرده اند که بدن برای حفاظت سلول های بنیادی روده ای در برابر سرطانی شدن به کار می گیرد. سیستم ایمنی ذاتی بدن نقش حیاتی را در حفاظت سلول های بنیادی روده ای بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 07 اسفند 1397 - 09:00
سرطان: موتاسیونی که ارتباطات سه بعدی بین سلولی را تخریب می کند
درون سلول، DNA به طور تنگاتنگی پیرامون پروتئین های هیستون پیچیده شده است و به صورت ساختار سه بعدی پیچیده ای به نام کروماتین در آمده است. کروماتین نه تنها از مواد ژنتیکی ما را در برابر آسیب محافظت می کند، بلکه کل ژنوم را با تنظیم بیان ژن ها در سه بعدی، باز کردن آنها برای قرار دادن آن ها در معرض دستگاه های بیان ژنی سلولی و سپس متراکم کردن مجدد آن ها، سازماندهی می کند.
ﺳﻪشنبه، 07 اسفند 1397 - 08:30
سلول های بنیادی مزانشیمی: نقش حیاتی در ترمیم اندام های آسیب دیده
در بالغین، سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) در ابتدا در مغز استخوان کشف شدند و در ادامه وجود آن ها در بافت ها و اندام های دیگر نیز تایید شد، این سلول ها نقش حیاتی را در ترمیم اندام های آسیب دیده دارا هستند.
ﺳﻪشنبه، 07 اسفند 1397 - 08:00
نیکوتین در زمان بارداری ژن ها را تغییر می دهد
تیمی از محققین دانشگاه هوستون نشان داده اند که با دنبال کردن مسیرهایی که نورون های دوپامینرژیک را در زمان نوزادی و قرار گرفتن در معرض نیکوتین در رحم تغییر می دهند می توان به یک درمان احتمالی برای اعتیاد دست یافت.
دوشنبه، 06 اسفند 1397 - 14:03
ترکیب ژل/سلول های بنیادی ممکن است راه حلی برای درمان سوختگی های شیمیایی و سایر آسیب های چشمی شدید باشد
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه سکرتوم(فاکتورهای ترشحی) فریز درای(freeze-dried) شده سلول های بنیادی مزانشیمی که با یک ژل اسید هیالورونیکی و کندروئیتین سولفاتی(HA/CS) ترکیب شده اند، نه تنها بهبودی زخم را تسریع می کند بلکه اسکار و مشکلات بعدی را نیز کاهش می دهد.
دوشنبه، 06 اسفند 1397 - 13:25
گرافت های آزمایشگاهی جریان خون را در قلب های انفارکته شده رتی افزایش می دهد
پیشرفت در تحقیقات سلول های بنیادی امیدها را برای درمان بیمارانی که بعد از حملات قلبی دچار آسیب های عضلانی قلبی می شوند، افزایش داده است.
یکشنبه، 05 اسفند 1397 - 10:30
کشف همکاران اصلی مدیریت ژنوم در تکوین مغز
محققین در بیمارستان تحقیقات کودکان St.Jude کشف کرده اند که چگونه دو پروتئین برای کنترل صدها ژن که در ساخت مغز در حال تکوین انسان دخیل هستند، با یکدیگر برهمکنش می کنند.
یکشنبه، 05 اسفند 1397 - 10:06
کامل کردن عصبی بلاستوسیست: ابزاری جدید برای مطالعه تکوین مغز
کامل کردن بلاستوسیست شامل تزریق سلول های بنیادی جنینی اهدایی به بلاستوسیست های جهش یافته برای ایجاد یک رده سلولی از دست رفته مربوط به موتاسیون است. در حالی که این تکنیک اجازه تولید اندام های انسانی قابل پیوند در حیوانات بزرگ جثه را می دهد، کامل کردن بلاستوسیست می تواند در آنالیز عملکردی ژن هایی که عموما برای تکوین مورد نیاز هستند استفاده شود.
یکشنبه، 05 اسفند 1397 - 09:30