(آرشیو ماه اردیبهشت 1397)
نورون های مشتق از افراد خیلی چاق به طور متفاوتی به هورمون های اشتها پاسخ می دهند
محققین آمریکایی توانسته اند نورون های شبه هیپوتالاموسی را با موفقیت از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) که خود از سلول های خونی و پوستی افراد خیلی چاق و افراد با وزن طبیعی مشتق شده بودند، تولید کنند.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 09:00
سلول های بنیادی ویرایش ژنی شده در مبارزه با HIV در پریمات های غیر انسانی امیدوار کننده نشان داده است
ویرایش ژن سلول های بنیادی مغز استخوان در میمون های ماکائو آلوده شده به ویروس نقص ایمنی سیمیان/انسانی(SHIV) به طور قابل وجهی اندازه منابع ویروسی که خطر فعال شدن مجدد آن ها وجود دارد را افزایش می دهد.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 08:30
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض روشنایی حاصل از لامپ های الکتریکی و تلفن های همراه می تواند ریتم سیرکادین را در کودکان مختل کند و برای آن ها خطرناک باشد
مطالعه ای جدید نشان می دهد که قرار گرفتن کودکان خردسال(سن قبل از مدرسه) در معرض نور لامپ های الکتریکی قبل از خواب می تواند تولید ملاتونین را در آن ها تقریبا به طور کامل سرکوب کند. سرکوب ملاتونین می تواند مارکری برای مختل شدن ریتم سیرکادین ما باشد.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 08:00
تقویت اثرات ویتامین D برای مبارزه با دیابت
بیش از 27 میلیون نفر در سراسر آمریکا به دیابت نوع دو مبتلا هستند. با افزایش سن جمعیت و رشد درصد افراد چاق یا دارای اضافه وزن در جامعه، این آمار روز به روز افزایش نیز پیدا خواهد کرد.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 12:00
ابزار جدیدی که اشکال کشنده میکوزیس فونگوئید را پیش بینی می کند
دو بیمار مبتلا به میکوزیس فونگوئید(mycosis fungoides) می توانند در تشخیص اولیه و به ظاهر بیماری مشابهی داشه باشند اما آن ها اساسا با هم تفاوت هایی دارند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 11:30
بازبرنامه ریزی سلولی رویکردی است که به بازسازی عضلانی موش های آسیب دیده کمک می کند
محققین ایالات متحده یک رویکرد ساده اما قوی را برای بازبرنامه ریزی سلول های بالغ پوست به سلول های عضلانی نابالغ ایجاد کرده اند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 11:00
مولکولی که رشد سرطان پانکراس را حمایت می کند
نوعی مولکول بوسیله محققین شناسایی شده است که منجر به شروع تهاجم و متاستاز سرطان پانکراس به سراسر بدن می شود.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 10:30
شاخص هایی برای سلول های توموری که منجر به ارائه دیدگاه های جدید برای مهار پیشرفت سرطان می شوند
محققین در دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپائولو، شاخص هایی را معرفی کرده اند اطلاعاتی را در مورد پیش آگهی سرطان ارائه می دهند و به انتخاب یک گزینه درمانی مناسب و شناسایی اهداف بالقوه برای تکوین داروهای جدید کمک می کنند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 10:00
امکان احیای باروری در زنان مبتلا به اختلالات تخمدانی ناتوان کننده وجود دارد
مطالعه ای جدید در دانشگاه اوتاگو نشان داده است که پتانسیل احیای باروری زنانی که از سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند، وجود دارد.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 09:30
تکنولوژی سلول های بنیادی به ترمیم غضروف پرینت شده سه بعدی کمک می کند
تکنولوژی جدیدی در زمینه سلول های بنیادی بوسیله محققین در Swineburne ایجاد شده است که می تواند شمار زیادی سلول بنیادی که برای تولید غضروف و استخوان دلخواه و پرینت شده مورد نیاز هستند، را تامین کند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 09:00
تولید یک پانسمان جدید برای زخم های مزمن
گروهی از محققین در دانشگاه کاوناس لیتوانی نسل جدیدی از پانسمان های زخم شبه اسفنجی را بوسیله اسید هیالورونیک تولید کرده اند. این پانسمان ضد میکروبی، آنتی آکسیدان و ضد التهابی، بازسازی زخم را تسریع کرده و می تواند به طور موثری در درمان زخم های عمقی و دیر خوب شونده موفق باشند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 08:30
شناسایی مولکولی که از تولید سلول های خونی تحت استرس های رژیم غذایی حمایت می کند
محققین دانشگاه کانزاوا گزارش کرده اند که چگونه مولکول Spred1 در خودنوزایی سلول های بنیادی خون ساز دخیل است. آزمایش هایی که با استفاده از مدل های موشی صورت گرفت است نشان داده است که تحت شرایط طبیعی Spred1 به عنوان یک تنظیم کننده منفی عمل می کند اما تحت استرس ناشی از رژیم غذایی، می تواند از هموستازی خون ساز حمایت کند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 08:00
نقش حفاظت کندگی ژن کروموزوم Y برای لوکمیا
محققین اولین ژن حفاظت کننده لوکمیا را که مختص کروموزوم Y مردان است را کشف کرده اند. این محققین در انستیتو Wellcome Sanger و دانشگاه کمبریج دریافتند که این ژن کروموزوم Y، فرد را در برای ایجاد لوکمیای میلوئید حاد(AML) و سایر سرطان ها محافظت می کند.
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 07:30
یافته های جدید در مورد لوکمیای تهاجمی سلول های کشنده ذاتی(NK cells)، راه را برای ایجاد درمان های جدید هموار می کند
پژوهشی در دانشگاه هلسینکی فنلاند اطلاعات جدیدی را در ارتباط با شکلی نادر از لوکمیا موسوم به لوکمیای تهاجمی سلول های کشنده ذاتی(NK cells) ارائه کرده است. از آن جایی که این بیماری موجب مرگ خیلی سریع بیماران می شود، یافتن راه های درمانی بازدارنده یا معالجه کننده امری حیاتی است.
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 - 13:30
هوش مصنوعی به ریشه سرطان معده اشاره دارد
در یک مطالعه پیشگامانه، محققین در انستیتو ژنوم A*STAR سنگاپور مدل های کامپیوتری جدید یادگیری ماشینی(نوعی هوش مصنوعی) را برای تشخیص دقیق موتاسیون های سرطان ایجاد کرده اند.
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 - 13:00
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه