(آرشیو ماه اردیبهشت 1397)
تولید سلول های بنیادی از خون بوسیله کمپانی مادیسون
کمپانی مادیسون به تازگی اعلام کرده است که محققین این کمپانی سلول های بنیادی را از نمونه های معمولی خون انسان تولید کرده اند که می توانند امیدواری های زیادی را در زمینه پزشکی شخصی ایجاد کنند.
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 - 12:00
وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی سرطان مغز با سلول های سرطانی که آن ها تولید می کنند تفاوت چشمگیری دارد
وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی گلیومای که به گلیوبلاستوماهای کشنده تبدیل می شوند، به طور قابل توجهی با سلول های سرطانی مغزی حاصل از این سلول های بنیادی متفاوت است و این امر به مقاومت درمانی آن ها و عود مجدد سرطان کمک می کند.
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 - 11:22
شناسایی ژنی که می تواند پیری را معکوس کند
محققین با تزریق ژن مربوط به طول عمر به موش های پیر موجب جوان سازی مجدد سلول های بنیادی و معکوس کردن پیری در آن ها شده اند.
ﺳﻪشنبه، 18 اردیبهشت 1397 - 15:00
پایدار بودن دمای سرد، اپی ژنتیک سلول های چربی را تغییر می دهد
مطالعه ای جدید در سلول های چربی مکانیسم مولکولی را آشکار ساخته است که نحوه انتخاب شیوه زندگی و نحوه اثر محیط بیرونی روی بیان ژن را کنترل می کند. این مکانیسم شامل اهداف بالقوه برای ایجاد نسل جدید داروها برای درمان بیماری های متابولیک از جمله دیابت و چاقی است.
ﺳﻪشنبه، 18 اردیبهشت 1397 - 14:00
چگونه نیچ مغز استخوان موجبات رشد سلول های بنیادی را فراهم می کند
سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) کلاسی از سلول های بنیادی هستند که در مغز استخوان قرار دارند. این سلول های بنیادی قادرند همه انواع سلول های خونی را تولید کنند. در این میان مغز استخوان نیچ یا ریز محیطی را برای نگهداری و تنظیم سلول های بنیادی خونساز فراهم می کند تا تشکیل سلول های خونی را تضمین کند اما مکانیسم عمل تاثیر نیچ روی سلول های بنیادی به خوبی شناخته نشده است.
ﺳﻪشنبه، 18 اردیبهشت 1397 - 13:00
روزه داری و گرسنه ماندن ظرفیت بازسازی کنندگی سلول های بنیادی را افزایش می دهد
با پیر شدن افراد، سلول های بنیادی روده ای آن ها شروع به از دست دادن توانایی بازسازی شان می کنند. این سلول های بنیادی منبعی برای سلول های روده ای جدید محسوب می شوند و از دست رفتن آن ها به معنی مشکل شدن ریکاوری مجرای گوارشی بعد از عفونت ها یا سایر مشکلاتی است که روده را تحت تاثیر قرار می دهند.
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1397 - 16:06
استفاده از خون بند ناف برای کاهش علایم اوتیسم
دکتر آن اسیمت(Ann Smith)، مدیر علمی کمپانی Smart Cells International است که با داشتن سابقه ای 29 ساله در زمینه فرآوری سلول های بنیادی، ذخیره آن ها، پیوند این سلول ها و قوانین و استانداردهای مربوط به سلول های بنیادی در حال فعالیت در این کمپانی است.
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1397 - 15:36
حمایت گرافت های عضلانی سلول زدایی شده از بازسازی عضلات اسکلتی
مطالعه مقایسه ای جدید مزیت های استفاده از عضلات اهدایی سلول زدایی شده را برای بهبود بازسازی عملکرد بافت عضلانی اسکلتی نشان داده است.
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1397 - 15:00
کمک به بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی
چربی دور کمر را یک فاکتور موثر در بروز حملات قلبی می دانند. اما جالب است که محققین براین باورند که می توان از سلول های بنیادی مشتق از این چربی ها برای ممانعت از آسیب های طولانی مدت ناشی از حملات قلبی استفاده کرد.
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1397 - 14:01
سلول های سرطانی در بافت های سفت رشد می کنند
بافت سینه ای سفت تر، محیط مناسب تری برای ایجاد سرطان است و اجازه تداخل بیماری با بافت های سالم پیرامونی را می دهد.
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 - 09:00
شفاف سازی هویت سلول های بنیادی مغزی
سیستم عصبی انسان، ساختار پیچیده ای است که سیگنال های الکتریکی را از مغز به سایر نقاط بدن می فرستند و ما را قادر به حرکت و فکر کردن می سازد. متاسفانه، زمانی که سلول های مغزی به دلیل تروما یا بیماری آسیب می بینند، به خودی خود قادر به بازسازی نیستند و این می تواند منجر به یک ناتوانی دائمی شود.
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 - 08:00
ایجاد فرایندی جدید برای تمایز سلول های بنیادی به دیسک های بین مهره ای
دردهای گردن و کمر بسیار آزار دهنده بوده و هزینه درمان آن ها نیز بالاست: برآوردها حاکی از این است که 80 درصد افراد از یکی از این مشکل طی زندگی شان رنح می برند که در کشوری مانند آمریکا هزینه ای بالغ بر 86 میلیارد دلار را به فرد و دولت تحمیل می کند.
شنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 11:00
ترکیب ضد باروری مردان که بدون تاثیر گذاری روی هورمون ها، قابلیت حرکتی اسپرم را سرکوب می کند
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه ترکیبی به نام EP055 به پروتئین های اسپرم متصل می شود و به طور قابل توجهی حرکت کلی اسپرم را بدون تاثیر گذاری روی هورمون ها آهسته می کند. این ترکیب می تواند بدون داشتن عوارض جانبی به صورت قرص مصرف شود.
شنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 10:30
سلول درمانی ALS در رت ها بیماری را به تاخیر می اندازد و طول عمر آن ها را افزایش می دهد
پژوهشگران سدارس-سینای راه جدیدی را برای درمان اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) کشف کرده اند که شامل پیوند سلول های عصبی مهندسی شدده به مغز است. مطالعه آن ها نشان داده است که سلول های پیوند شده پیشرفت بیماری را به تاخیر انداخته و بقای مدل های جانوری این بیماری را افزایش می دهد.
شنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 10:00
تکوین مغز تحت تاثیر سیستم ایمنی قرار دارد
پژوهشی در دانشگاه کوئینزلند ارتباط بین تکوین جنینی مغز و شروع بیماری های تکوینی مانند شیزوفرنی را نشان داده است.
شنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 09:30
صفحه 5 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه