(آرشیو ماه خرداد 1397)
در مورد نورون ها، بدست آوردن ویژگی های مشابه می تواند به طور مختلفی محقق شود
مکانیسم های مولکولی مجزا می توانند ویژگی های مشابهی را در نورون های مختلف ایجاد کنند. این یافته می تواند درک ما از تکوین سلولی مغز را افزایش دهد.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 13:00
اطلاعاتی جدید در مورد نحوه حرکت سلول های بنیادی
محققین دانشگاه نیوکاسل یافته های مهمی را در مورد نحوه حرکت سلول های بنیادی بدست آورده اند. این یافته ها می تواند توانایی محققین برای رشد کلونی های سلول های بنیادی در آزمایشگاه را افزایش دهد.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 12:00
نواقص موجود در بافت ها منجر به شروع تغییر شکل سلول ها و بروز بیماری می شود
صاحبان خانه ها می دانند که یک موریانه کوچک می تواند فاجعه ای بزرگ را رقم بزند. در حالی که موریانه ها منجر به فساد چوب می شوند، یک شکستگی در چوب می تواند آسیب های بیشتری را در پی داشته باشد.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 11:00
استفاده از مسکن ها در زمان بارداری ممکن است روی باروری بچه در آینده تاثیرگذار باشد
مصرف مسکن ها در زمان بارداری می تواند باروری فرزند متولد نشده را در مراحل بعدی زندگیش تحت تاثیر قرار دهد.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 10:00
داروی لوکمیا و لنفوما که می تواند برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما نیز مفید باشد
پژوهشی در کلینیک کلیولند برای اولین بار نشان داده است که دارای ibrutinib به عنوان یک داروی مورد تایید FDA برای لوکمیا و لنفوما، می تواند به درمان گلیوبلاستومای مغزی نیز کمک کند و منجر به افزایش بقای آن ها شود.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 09:00
تولید ژلی که می تواند به رشد مجدد مینای دندان کمک کند
فاسد شدن و سوراخ شدن دندان می تواند منشا درد و ناتوانی باشد: این مشکل روی 35 درصد جمعیت دنیا اثر می گذارد و می تواند بار اقتصادی صدها میلیارد دلاری را به افراد جامعه و دولت ها تحمل کند. هنوز هم درمان این سوراخ های دندانی و از بین رفتن مینای دندانی با درد، هزینه و استفاده از مته ها همراه است.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 08:30
محققین دانشگاه دیویس ثابت کرده اند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ، بقای بیمارانی که از مولتیپل میلوما رنج می برند را افزایش می دهد.
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 08:00
تولید ارگانوئیدهای مغزی پیشرفته برای مدل سازی سکته و غربالگری داروها
محققین انستیتو ویک فارست برای طب بازساختی(WFIRM) یک ارگانوئید مغزی سه بعدی را تولید کرده اند که می تواند کاربردهای بالقوه ای در کشف داروها و مدل سازی بیماری ها داشته باشد. این اولین بافت مهندسی شده است که از نظر آناتومی بسیار شبیه مغز انسانی طبیعی است که هر شش نوع سلول اصلی مغز از جمله نورون ها و سلول های ایمنی را دارا است.
یکشنبه، 27 خرداد 1397 - 11:30
ارتباط بین HPV و سرطان بعد از پیوند کلیه
انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا در دانشگاه کاردیف به ارتباط بین تکوین سرطان پوست و پیوند کلیه اشاره داشته است و اهمیت این امر که پزشکان باید بیماران پیوندی را برای سرطان های ناشی از ویروس ها مورد مونیتور قرار دهنده، مورد تاکید قرار داده است.
یکشنبه، 27 خرداد 1397 - 10:30
پیوند سلول های بنیادی خون ساز بقای بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما را بهبود می بخشد
محققین دانشگاه دیویس ثابت کرده اند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ، بقای بیمارانی که از مولتیپل میلوما رنج می برند را افزایش می دهد.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 19:40
تلاش برای استفاده از سلول های بنیادی برای تولید گوشت خوک در آزمایشگاه
محققین توانسته اند با موفقیت سلول های بنیادی خوک را به رشته های از گوشت تبدیل کنند و براین باورند که این محصول می تواند در آینده ای نزدیک جایگزینی سبز برای کاهش کشتار دام ها و رفع معضل گرسنگی در دنیا باشد.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 19:31
یک دستگاه شبیه خودکار برای ترمیم استخوان های شکسته
با تولید یک دستگاه شبه خودکار که می تواند سلول های انسانی را به طور مستقیم به نواحی آسیب دیده بیماران منتقل کند، پزشکان قادر خواهند بود استخوان، پوست و عضله جدیدی را برای بیماران ایجاد کنند.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 19:11
ابزارهای ویرایش ژنوم می تواند خطر سرطان را افزایش دهد
استفاده درمانی از ویرایش ژنوم و تکنیک CRISPR/Cas9 می تواند خطر سرطان را به صورت غیر قابل بازگشت افزایش دهد.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 19:03
مقابله با مقاومت درمانی لوکمیای لنفوبلاستیک حاد
پژوهشی جدید به سرپرستی محققین سرطان دانشگاه بریستول نشان داده است که سلول های مغز استخوان می توانند از سلول های سرطانی در برابر یک ماده ضد سرطانی مشتق از گیاه موسوم به Parthenolide محافظت کنند.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 00:29
استارت آپ سلول های بنیادی برای مبارزه با ALS
محققین امیدوارند بتوانند از پتانسیل موجود در زمینه سلول های بنیادی، مهارت های نرم افزاری و تدارک مالی مناسب برای مقابله با ALS استفاده کنند.
شنبه، 26 خرداد 1397 - 00:22
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه