(آرشیو ماه خرداد 1397)
سلول های بنیادی مغز می توانند تقسیم شده و به نورون های تبدیل شوند که در عملکردهای مختلف مغز از جمله حافظه نقش دارند.
شنبه، 19 خرداد 1397 - 09:30
تنظیم ژن جنینی از طریق نیروهای مکانیکی
طی تکوین جنینی، آبشارهای ژنتیکی فعالیت ژنی و تمایز سلولی را کنترل می کنند. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه وین گزارش کرده اند که در کنار برنامه ژنتیکی، سرنخ های مکانیکی نیز می توانند در تنظیم بیان ژن طی تکوین نقش داشته اند. مقایسه با سایر جانوران نشان می دهد که این اصل تنظیمی منشا تکاملی دارد.
شنبه، 19 خرداد 1397 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای کمک به تعویض مفصل ران
پزشکان و محققین ساوتهمپتون توانسته اند اولین جراحی مفصل ران را با یک ایمپلنت سه بعدی پرینت شده و گرافت سلول های بنیادی استخوانی انجام دهند.
شنبه، 19 خرداد 1397 - 08:30
رویکردی جدید که سمیت CAR T cell درمانی را در لوکمیای میلوئید حاد محدود می کند
رویکردی جدید بوسیله محققین دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است که می تواند منجر به مسیری جدید در درمان لوکمیای میلوئید حاد(AML) برای CAR T cell درمانی شود.
شنبه، 19 خرداد 1397 - 08:00
نقص ویتامین D در زنانی که پیش از این سابقه از دست دادن بارداری داشته اند منجر به سقط جنین مجدد می شود
در بین زنانی که برنامه دارند بدنبال از دست دادن یک بار بارداری، بار دیگر بارداری شوند، داشتن سطح کافی ویتامین Dمی تواند تولد فرزند زنده بوسیله آن ها را تضمین کند. نداشتن سطح کافی از ویتامین D می تواند منجر به سقط جنین در آن ها شود.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 11:38
امیدوار کننده بودن فاز یک سلول درمانی برای آسیب های نخاعی
محققین دانشکده پزشکی سین دیگو در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند که فاز یک مطالعه ای بالینی و انسانی مبنی بر پیوند سلول های بنیادی عصبی به بیمارانی که دچار آسیب نخاعی بودند، منجر به بهبودی قابل توجه سه چهارم بیماران شده است و عوارض جانبی نیز ایجاد نکرده است.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 11:00
چگونه مولکول Spred1 از هموستازی سلول های بنیادی خون ساز تحت استرس ناشی از رژیم غذایی محافظت کند
محققین دانشگاه کانازاوا گزارش کرده اند که چگونه مولکول Spred1 در خودنوزایی سلول های بنیادی خونساز دخیل هستند. آزمایشات با مدل موشی نشان داده است که تحت شرایط طبیعی، Spred1 به عنوان یک تنظیم کننده منفی عمل می کند، در حالی که تحت استرس ناشی از رژیم غذایی، از هموستازی خون سازی حفاظت می کند.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 10:30
مطالعه ای در فاز یک نشان داده است که یک داروی آزمایشگاهی برای درمان لوکمیای لنفوسیتی مزمن بی خطر است
نتایج منتشر شده از فاز یک مطالعه ای بالینی در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که درمان با cirmtuzumab به عنوان یک داروی مبتنی بر آنتی بادی های منوکلونال می تواند بنیادینگی سلول های سرطان لوکمیای مزمن(CLL) را مهار کرده و مانع از خودنوزایی و مقاومت آن ها در برابر پیری شود.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 10:00
یک ترکیب موجود در روغن مرکبات می تواند خشکی دهان را در بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن کاهش دهد
ترکیبی در روغن مرکبات وجود دارد که می تواند خشکی دهان ناشی از پرتو درمانی را در بیمارانی که متحمل سرطان سر و گردن شده اند کاهش دهد.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 09:30
حل معمای مربوط به مقاومت HIV
به لطف پیشرفت در تکوین درمان های ضد رتروویروس ها(ART)، بیماران مبتلا به HIV می توانند بیش از گذشته عمر کنند. اما هنوز هم، حتی در بیمارانی که ART بسیار موثر نشان داده است، HIV دوام آورده و فرد را نیازمند داروهای ضد ویروسی بلند مدت می سازد.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 09:00
کاوش در مورد مشکلات اخلاقی پیرامون سلول های بنیادی
بحث در مورد مباحث اخلاقی مربوط به سلول های بنیادی سال هاست که مرسوم است اما مطالعه ای جدید در Perspectives in Biology and Medicine به چاپ رسیده است که نگاهی عمیق تر به جدیدترین و پیچیده ترین مباحث در این زمینه از جمله فروش مستقیم محصولات و خدمات تست نشده و فروش محصولات تایید نشده از سلول های بنیادی فوکوس کرده است.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 08:30
سلول درمانی می تواند عملکرد مغزی را در بیماران مبتلا به آلزایمر بهبود ببخشد
شبیه یک ارکستر بزرگ، مغز نیز برای انجام عملکرد مناسب نیازمند هماهنگی کامل بسیاری از عناصر است. اگر یکی از این عناصر از هماهنگی خارج شود می تواند کل مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد. در بیماری آلزایمر، آسیب به نورون های خاص می تواند ریتم مدار بندی مغز را آسیب بزند و منجر به از دست رفتن عملکرد شناختی شود.
یکشنبه، 13 خرداد 1397 - 08:00
پزشکان و محققین ساوتهمپتون توانسته اند اولین جراحی مفصل ران را با یک ایمپلنت سه بعدی پرینت شده و گرافت سلول های بنیادی استخوانی انجام دهند.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 22:11
بعد از جراحی های کاهش وزن، تغییر در روده ممکن است منجر به معکوس شدن دیابت شود
مطالعه ای جدید نشان داده است که تغییرات روده ممکن است مسئول معکوس شدن دیابت در بیمارانی باشد که متحمل نوعی جراحی های چاقی موسوم به جراحی بای پس معدی Roux-en-Y یا RYGB می شوند.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 11:00
استفاده از یک ژل زیست مهندسی شده برای رشد بافت مغزی در مدل های موشی سکته
در دستاوردی که در نوع خود اولین محسوب می شود، محققین یک ژل بهبود دهنده سکته را تولید کرده اند که به رشد نورون ها و عروق خونی در موش هایی که مغز آن ها بدلیل سکته آسیب دیده است کمک می کند.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 10:30
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه