(آرشیو ماه مرداد 1397)
کمک سلول های بنیادی به بیمار مبتلا به آنژین و بیماری های قلبی
در حالی که در آمریکا تمرکز روی استفاده از سلول های بنیادی جنینی در تحقیقات به جای استفاده از سلول های بنیادی بالغ است، بسیاری از محققین از مزایای سلول های بنیادی بالغ برای درمان غافل شده اند. تعداد بیمارانی که برای بیماری های قلبی و آنژین در آمریکا تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گرفته اند، روز به روز در حال افزایش است.
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 - 10:00
تولید مجاری هوایی از آئورت
جراح فرانسوی امانوئل مارتینود و همکارانش براین باورند که می توان، به بیمارانی که به دلایلی مانند سرطان یا سایر بیماری ها مجاری هوایی شان آسیب دیده است، برای زنده ماندن و یا بهبود کیفیت زندگی کمک کرد.
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 - 09:00
سلول های ایمنی تهاجمی، بیماری پارکینسون را تشدید می کنند
بیماری پارکینسون، یکی از شایع ترین بیماری هایی است که حرکات و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد. محققین دانشگاه نورنبرگ یک دلیل احتمالی این بیماری را سیستم ایمنی می دانند.
ﺳﻪشنبه، 09 مرداد 1397 - 10:10
تکنیک زیست مهندسی جدید برای تولید گرافت های استخوانی شخصی
محققین در انستیتو تحقیقات متعلق به بنیاد سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) تکنیک مهندسی بافت جدیدی موسوم به مهندسی بافت افزودن قطعه ای(SATE) را ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 09 مرداد 1397 - 09:49
وزنه برداران آماتور بعد از استفاده از ترکیبات استروئیدی قوی دچار بیماری قلبی می شوند
پزشکان می گویند وزنه برداران آماتور بعد از استفاده از ترکیبات استروئیدی قوی(آنابولیک-آندروژنیک) دچار مشکلات قلبی شدید می شوند.
دوشنبه، 08 مرداد 1397 - 12:45
چرا برخی اختلالات نادر به طور ناگهانی منجر به فلجی می شوند
محققین دانشگاه واشنگتن نشان داده اند که یک اختلال ژنتیکی نادر که در آن افراد به طور ناگهانی دچار ضعف عضلانی شدید و فلجی می شوند، بدلیل ایجاد سوراخ در یک پروتئین غشایی اتفاق می افتد که به یون های سدیم اجازه می دهد که از خلال غشای سلول نشت کنند.
دوشنبه، 08 مرداد 1397 - 12:15
ویرایش ژنوم برای کاهش کلسترول در مدل های جانوری بزرگ
محققین دانشگاه پنسیلوانیا توانسته اند از تکنیک های ویرایش ژنومی برای غیر فعال کردن پروتئینی موسوم به PCSK9 استفاده کنند که می تواند به طور موثری منجر به کاهش سطح کلسترول در میمون های رزوس شود.
دوشنبه، 08 مرداد 1397 - 11:45
ساخت مدل سه بعدی از بطن قلب انسانی
زیست مهندسین توانسته اند مدلی مناسب از بطن های قلبی را تولید کنند که قادر است بتپد و برای چندین ماه در آزمایشگاه زنده بماند.
دوشنبه، 08 مرداد 1397 - 11:15
استفاده از ژن درمانی برای بیماری های کلیوی مزمن
به دنبال تایید FDA برای درمان بیماری های ارثی شبکیه و لوکمیا، ژن درمانی در یک سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
دوشنبه، 08 مرداد 1397 - 10:45
تولید مقادیر زیاد پدوسیت های انسانی بالغ از سلول های بنیادی به منظور مدل سازی بیماری های کلیوی و کشف دارو
سلول های بنیادی انسانی با توجه به ویژگی خودنوزایی و پتانسیل تمایزشان به انواع مختلف سلول ها، در زمینه طب بازساختی و پژوهش های پزشکی از توجه زیادی برخوردار هستند. در حالی که در بدن فرد بالغ در نواحی محدود و خاصی سلول های بنیادی وجود دارند، در این میان می توان سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) که قابل تولید از هر سلول سوماتیکی هستند را منبع نامحدودی از این سلول ها معرفی کرد.
یکشنبه، 07 مرداد 1397 - 11:00
احیای شنوایی در موش صحرایی با ایمپلنت حلزونی مبتنی بر نور شنوایی
تیمی از محققین آلمانی نوع جدیدی از ایمپلنت حلزونی را تولید کرده اند که اساس آن نوری است.
یکشنبه، 07 مرداد 1397 - 10:30
کار تیمی بین سلول ها موجب تقویت تومورهای مغزی تهاجمی کودکان می شود
محققین کشف کرده اند سلول های سرطانی در نوعی تهاجمی از تومورهای مغزی کودکان برای نفوذ به مغز به صورت تیمی کار می کنند. این یافته می تواند به ایجاد درمان های موثرتری منجر شود.
یکشنبه، 07 مرداد 1397 - 09:45
سیستم ایمنی جنینی، مادر را در زایمان های زودرس رد می کند
زایمان زودرس به عنوان یک مشکل شایع در بارداری، همیشه برای محققین به صورت یک معما بوده است. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه سن فرانسیسکو نشان داده اند که گهگاهی اتفاق می افند که سیستم ایمنی جنین خیلی زود بیدار شده و شروع به رد مادر می کند و در نتیجه رحم شروع به منقبض شدن می کند.
شنبه، 06 مرداد 1397 - 13:00
می توان از ویروس زیکا برای درمان تومورهای متاستازیک سیستم عصبی مرکزی انسانی استفاده کرد
مطالعه ای از محققین برزیلی به تازگی در مجله Cancer Research به چاپ رسیده است که برای اولین بار در در شرایط in vivo نشان داده است که ویروس زیکا می تواند ابزاری برای درمان تومورهای تهاجمی سیستم عصبی مرکزی انسان باشد.
شنبه، 06 مرداد 1397 - 12:00
بقای طولانی مدت نورون های مشتق از سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی شده در مدل خوکی آسیب نخاعی
مشکلات اصلی در استفاده از سلول های بنیادی عصبی مشتق از اهدا کننده هایی که از نظر ژنتیکی با گیرندگان متفاوت هستند در شرایط مانند آسیب های نخاعی، خطر دائمی رد پیوند، لزوم استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی و یا تکنیک هایی است که بتواند پاسخ ایمنی میزبان را سرکوب کند.
شنبه، 06 مرداد 1397 - 11:30