(آرشیو ماه شهریور 1397)
حل معمای کلیدی در مورد حافظه سلولی
سلول ها در بدن ما دائما در حال تکثیر و تمایز هستند اما این که سلول ها چگونه برای تبدیل شدن به سلول پوستی، روده ای و کبدی و ... متعهد می شوند، سوالی است که سال هاست ذهن محققین را به خود مشغول کرده است.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1397 - 10:35
استفاده از نور برای مبارزه با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD)
فتوفرزیز اکستراکورپورال(ECP) برای درمن بیماری پیوند علیه میزبان مزمن(cGvHD) استفاده می شود که مشکلی است که بعد از پیوند مغز استخوان یا سلول های بنیادی اتفاق می افتد و سلول های اهدایی بافت های فرد گیرنده را مورد هجوم قرار می دهند. این که ECP چگونه عمل می کند مشخص نیست و نیاز به ایجاد دستورالعمل های استاندارد سازی شده برای انجام این فرایند است.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 12:30
استفاده از پرینترهای سه بعدی برای ایجاد فانتوم ها یا شبح های تصویر برداری پزشکی
محققین دانشگاه پوردو راهی را برای استفاده از پرینترهای سه بعدی ارائه کرده اند که تضمین می کند که تکنیک های تصویربرداری پزشکی بهترین کارایی خود را داشته باشند.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 12:00
ریز محیط سلولی کلیدی برای سلول درمانی های آینده
سلول های بنیادی بالغ و هم چنین سلول های پیش ساز، همیشه مورد توجه پزشکان و محققین بوده اند تا از پتانسیل آن ها برای تولید سلول های تخصص یافته و درمان بیماری ها استفاده شود. اما سوالی که همیشه وجود دارد این است که چه چیزی سرنوشت نهایی سلول های بنیادی یا پیش ساز را تعیین می کند؟. دکتر مارک لابرگ و همکارانش سعی داشته اند به این سوال پاسخ دهند.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 11:30
تولید سلول های سرطانی مغز در آزمایشگاه
برای اولین بار محققان موسسه ی IMBA ارگانوئیدی را تولید نمودند که مراحل آغازین تومور مغزی را شبیه سازی می کند. این روش نه تنها روشن کننده ی واقعیت هایی در زمینه ی تومور مغزی انسان می باشد بلکه کاربردهای بالینی بسیاری نیز دارد.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 11:00
یافتن سیستمی برای کاهش تحلیل اعصاب در بیماری هانتینگتون
محققان دانشگاه Cologne's Cluster مکانیزمی که باعث درمان بیماری هانتینگتون می شود را یافتند. آن ها سیستمی را یافتند که مانع از تجمع پروتئین های مضر می شود این پروتئین ها در هنگام بیماری باعث از بین رفتن بافت عصبی می شوند.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 10:30
شناسایی عملکرد جدید فاکتور خودنوزایی کننده سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی
محققین عملکرد جدیدی را برای فاکتور رشد فیبروبلاستی2(FGF2) به عنوان یک فاکتور خودنوزایی برای سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی شناسایی کرده اند. این سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی منشا تولید اسپرم هستند.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 10:00
پیوند سلول های بنیادی موجب قوی تر شدن رابطه پدر و فرزند
35 سال بعد از این که یک مرد اهل آریزونا جان فرزندش که در لبنان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود را نجات داد، فرزند وی دین خود به پدر را ادا کرد.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 09:30
وجود بیماری تحلیل برنده ی اعصاب در میمون ها
محققان OHSU دریافتند نوعی بیماری در میمون ها وجود دارد که مانند یکی از بیماری های کشنده تحلیل برنده ی اعصاب در کودکان می باشد. یافته ای که باعث یافتن روش ژن درمانی جدید برای پیشرفت در درمان بیماری ها می باشد.
یکشنبه، 25 شهریور 1397 - 09:00
نرخ تولدهای حاصل از IVF در بالاترین میزان خود تاکنون قرار دارد
در سال 2017-2016، نرخ تولد حاصل از فرایند IVF به بیشترین میزان خود طی 40 سال گذشته رسیده است.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 14:00
تحقیقات روی استئوآرتریت به درک تکوین غضروف کمک می کند
سالانه بیش از سه میلیون نفر در آمریکا به آرتریت مبتلا می شوند که شایع ترین نوع آن استئوآرتریت است. در این بیماران از بین رفتن غضروف سر استخوان ها موجب سایش استخوان ها به یکدیگر می شود که با تورم، سختی و درد همراه است.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 13:30
حمله قلبی: تولید جایگزین های عضلانی به لطف سلول های بنیادی
انفارکته میوکاردی که عموم آن را تحت عنوان حملات قلبی می شناسند، هنوز هم دلیل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می شود.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 13:00
ارگانوئیدهای ریوی مشتق از سلول های بنیادی که تکوین ریه انسانی را مدل سازی می کنند
محققین در مطالعه ای جدید ارگانوئیدهای ریوی را از سلول های بنیادی جنینی(hESCs) تولید کرده اند که بعد از ایملپلنت کردن به موش می توانند سلول های آلوئولار بالغ نوع یک و نوع دو(AT1 و AT2) را تولید کنند و ساختاری تقریبا شبیه ریه انسان را شکل دهند. این استراتژی برای اولین بار منجر به تولید سلول های پیش ساز دیستال و سلول های شبه AT1 بالغ شده است.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 12:30
تکنولوژی های ژنی، اطلاعات بیشتری را در مورد دلایل دیابت فراهم می آورند
دلیل اصلی همه اشکال دیابت، عملکرد نامناسب سلول های بتای پانکراسی است. سلول های بتا که در جزایر لانگرهانس پانکراس وجود دارند، انسولین را ذخیره و آزاد می کنند
شنبه، 24 شهریور 1397 - 12:00
دستگاه الکترونیکی ایمپلنت شده به مغز می تواند تشنج را متوقف کند
محققین توانسته اند با موفقیت نشان دهند که چگونه یک دستگاه الکترونیکی که به صورت مستقیم به مغز ایمپلنت می شود می تواند تشنج های صرعی را تشخیص داده، متوقف و حتی مهار کند.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 11:30
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه