(آرشیو ماه شهریور 1397)
سلول های بنیادی، امیدوار کننده به عنوان ابزاری برای انتقال دارو در سرطان مغزی کودکان
پیشرفت های تحقیقاتی و پزشکی که در سال های اخیر صورت گرفته است منجر به درمان موثرتر سرطان های مغزی شایع در کودکان شده است.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 11:00
سرمایه گذاری  در پروژه ای جدید برای مبارزه با فیبروز مربوط به دیستروفی عضلانی دوشن
دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) یکی از شایع ترین بیماری های مادرزادی در جهان است که از هر 3500 کودک یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری بدلیل موتاسیون در ژن دیستروفین رخ می دهد و منجر به تخریب عضلانی پیشرونده می شود و متاسفانه درمان موثری برای آن وجود ندارد.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 10:45
راهی جدید برای هدف قرار دادن هرپس ویروس ها
سیتومگالوویروس های انسانی، دلیل اصلی نواقص تولد و نارسایی های پیوند هستند. این ویروس های خانواده هرپس، طی روند تکامل راهی را برای دور زدن مکانیسم های دفاعی بدن پیدا کرده اند. تاکنون محققین راهی را برای مدیریت کردن این ویروس ها نیافته اند.
شنبه، 24 شهریور 1397 - 10:25
استفاده از کاهش اکسیژن می تواند سرطان ها را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم ریشه کن کند
محققین دانشگاه بریستول توانسته اند راهی برای هدف قرار دادن سرطان، بدون آسیب رساندن به بافت های سالم بیابند.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 11:00
احتمال بروز ناهنجاری در نوزادان حاصل از پدران پیر بیشتر است
در گذشته محققین دریافته اند که سن بالای پدر می تواند خطر این که فرزند وی دچار اختلالاتی مانند اوتیسم، شیزوفرنی و حتی دوآرفیسم شود را افزایش می دهد.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 10:30
مولکولی که سلول های بنیادی را در مغز استخوان هدایت می کند
یک مولکول آنتن که قادر به هدایت سلول های بنیادی خونی به خانه طبیعی آن ها یعنی مغز استخوان است کشف شده است.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 10:00
گسترش برنامه پیوند خون و مغز استخوان بوسیله مرکز سرطان Langone’s Perlmutter
برای پیشرفت بیشتر در مطالعه و درمان سرطان های خون، مرکز سرطان Langone’s Perlmutter نیویورک برنامه جامعی را در مورد گسترش پیوند خون و مغز استخوان ارائه کرده است.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 09:31
ایمپلنت های بافت کبدی سه بعدی ساخته شده از سلول های بنیادی عملکرد کبدی را در موش حمایت می کند
محققین مرکز مشاوره تحقیقات پزشکی و طب بازساختی دانشگاه ادینبورگ توانسته اند به کمک سلول های بنیادی، بافت کبدی انسانی سه بعدی را تولید کنند و نشان دهند که ایمپلنت کردن این بافت کبدی سه بعدی به موش مبتلا به بیماری کبدی موجب بهبود عملکرد کبدی می شود.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 09:00
تست ترکیبات دارویی جدید علیه سخت ترین سرطان های سینه
محققین دانشگاه کالیفرنیا فاز Ib یک کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی ایمنی و قابل تحمل بودن ترکیب داروی cirmtuzumab با شیمی درمانی های استاندارد و به منظور درمان سرطان سینه متاستازیک یا پیشرفته که قابل برداشتن به وسیله جراحی نیستند، آغاز کرده اند.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 08:30
آسیب ژنتیکی حاصل استفاده از تکنیک ویرایش ژنی CRISPR/Cas9
محققان در موسسه ی سنگر دریافتند استفاده از ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 می تواند آسیبی بزرگتر از آن چه در گذشته متصور می شد به ژنوم وارد نماید. این نتایج به این مفهوم است که استفاده از CRISPR/Cas9 بعنوان ژن درمانی می تواند باعث تغییراتی شود که به سلول ها آسیب زیادی می زنند.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 08:00
برای زنانی که متحمل IVF‌می شوند، انتقال جنین تازه بهتر است یا جنین فریز شده؟
اولین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی(IVF)، تابستان امسال 40 ساله شد، اما بعد از گذشت چهار دهه، IVF هنوز هم یک زمینه جدید محسوب می شود و محققین همواره بدنبال یافتن بهترین راه برای رسیدن به بهترین نتیجه برای زوج هایی بوده اند که مشکل ناباروری دارند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 14:00
زیست پرینت مواد جایگزین استخوان با جوهر زیستی حاوی سلول
مهندسی بافت استخوان(BTE) یک زمینه علمی در حال تکوین در علم مواد و مهندسی زیستی است که در آن مخققین سعی دارند مواد ایده آل و الهام گرفته از زیست شناسی را برای کمک به ترمیم استخوان بکار گیرند. به همین منظور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در علم مواد و تکنولوژی های ساخت زیست مواد صورت گرفته است تا سلول ها، پروتئین ها و زیست مواد را با هم ترکیب کنند و یک جایگزین بافتی مناسب را طراحی کنند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 13:10
دستور ساده ی تولید سلول های عصبی برای مطالعه بر روی بیماری های عصبی
محققان مرکز تحقیقات اسکریپت روشی را ابداع نمودند که به آن کتاب آشپزی نورون می گویند و بوسیله ی آن سلول های پوستی را به نورون ها تمایز می دهند. نتایج حاصل از این مطالعات راهی برای درمان بیماری های شیزوفرنی، اوتیسم، اعتیاد و آلزایمر با ایجاد شرایط طبیعی مغز در آزمایشگاه می باشند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 12:45
درمان بیماران مبتلا به بیماری های مخرب عصبی با فعال سازی سلول های بنیادی شبکیه
محققین مونت سینای توانسته اند با موفقیت بینایی موش ها را از طریق فعال سازی سلول های بنیادی شبکیه احیا کنند، درمانی که تاکنون محقق نشده است. این مطالعه که به تازگی در Nature منتشر شده است می تواند انقلابی در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مخرب عصبی باشد.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 12:10
 STAT3یک هدف درمانی برای عفونت EBV مزمن فعال
مطالعه در دانشکده دندانپزشکی توکیو نشان می دهد که مهار فعالیت STAT3 بواسطه ruxolitinib، بقای سلول های T و سلول های کشنده ذاتی تکثیر کننده آلوده به ویروس اپستئین-بار(EBV) را بلوک می کند و تولید سیتوکین های های پیش التهابی را کاهش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 11:40