(آرشیو ماه شهریور 1397)
تولید نوعی خون همگانی با استفاده از آنزیم باکتری های گوارشی
محققین آنزیمی را در میکروبیوم گوارشی انسانی کشف کرده اند که بیش از 30 برابر در مقایسه با آنزیم هایی که پیش از این برای تبدیل گروه های خونی نوع A و B به نوع O استفاده شده اند، موثر بوده است.
یکشنبه، 11 شهریور 1397 - 13:20
پیشبرد بهبودی با جوان نگه داشتن سلول های بنیادی اسکلتی
محققین به دنبال یافتن راه های جدید برای مبارزه با مشکلاتی از آرتریت و استئوپورز گرفته تا استخوان های شکسته هستند و در این راه یک بازیگر مولکولی کلیدی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی را جوان نگه می دارد. این قابلیت می تواند در آینده ای نزدیک برای درمان بیمارانی که دچار مشکلات عضلانی هستند استفاده شود.
یکشنبه، 11 شهریور 1397 - 12:19
رژیم غذایی پدر روی سلامتی طولانی مدت فرزندان اثر می گذارد
پژوهشی جدید نشان داده است که فقدان پروتئین در رژیم غذایی پداران روی کیفیت اسپرم تاثیر می گذارد و می تواند اثر مستقیمی روی سلامت طولانی مدت فرزندان داشته باشد.
شنبه، 10 شهریور 1397 - 09:30
پیوند ماکروفاژهای درمانی به منظور بهبود بیماری های ریوی
پروتئینوز آلوئولار ریوی ارثی(herPAP)، یک بیماری نادر است که بوسیله ساخت آهسته مواد لیپو-پروتئینی در ریه ها ایجاد می شود که این امر خود بدلیل ناکارآمدی ماکروفاژهای ریوی است که عملکرد اصلی شان برداشتن مواد زاید از فضاهای هوایی ریوی است.
شنبه، 10 شهریور 1397 - 09:00
ماتریکسی برای انتقال سلول های بنیادی بهبود بخش برای عضلات پیر آسیب دیده
بیماران دیستروفی عضلانی می توانند در آینده ای نزدیک از هیدروژل های ناقل سلول های بنیادی سود ببرند که با موفقیت در موش ها تست شده اند.
شنبه، 10 شهریور 1397 - 08:30
دندان های زیست مهندسی شده برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته
از دست دادن دندان به عنوان یک چالش بزرگ برای افراد، محققین را برآن داشته است که به دنبال راهکاری برای جایگزینی این دندان های از دست رفته باشند.
شنبه، 10 شهریور 1397 - 08:00
بهبود کاردیومیوپاتی در جنین انسان
محققین برای اولین بار یک موتاسیون بیماری زا را در مراحل اولیه جنینی با استفاده از تکنیک ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9 ترمیم کرده اند. این تکنیک موتاسیون مربوط به یک مشکل قلبی را در اولیه ترین مراحل تکوین جنینی تصحیح می کند و در نتیجه این مشکل به نسل های بعدی منتقل نمی شود.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1397 - 10:30
سلول های بنیادی می توانند دلیل مفید بودن شیر مادر باشند
مدت هاست که شیر مادر به خاطر مزایای تغذیه ای که برای نوزاد دارد، مورد تاکید پزشکان و محققین است و از منظر تکوینی نیز برای نوزاد مهم است. محققین سه نوع سلول بنیادی را در شیر مادر کشف کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1397 - 10:00
یافتن چگونگی پراکنش سلول های سرطانی در بدن بوسیله کشف سلول های هیبریدی سرطانی
مطالعات دانشمندان بر روی سرطان پوست و سینه در موش های تغییر ژنتیکی یافته نشان داد که سلول های سرطانی دارای ویژگی هایی متفاوت از سلول های دیگر می باشند. این مطالعات نشان دادند که سلول های سرطانی چگونه وارد فاز متاستازی می شوند و اهداف جدیدی را برای درمان پیش روی قرار دادند.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1397 - 09:00
تکنولوژی ویرایش ژن در خدمت پیش بینی ریسک ابتلا به بیماری قلبی
محققین مرکز قلب آمریکا دریافته اند که با استفاده از تکنیک ویرایش ژنی و سلول های بنیادی می توان تفاوت های ژنومی که در هر فرد متفاوت است را تشخیص داد و با استفاده از این تفاوت ها احتمال بروز بیماری های قلبی را در آن فرد پیش بینی نمود.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1397 - 08:35
تحقیقات سلول های بنیادی به شناسایی منشا شیزوفرنی کمک می کند
پژوهشی جدید در دانشگاه بوفالو نشان می دهد که چگونه نقص در یک مسیر عصبی مهم دخیل در تکوین اولیه منجر به شروع شیزوفرنی در سال های بعدی زندگی فرد می شود.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1397 - 08:00
هنوز شواهدی برای مفید بودن ویتامین ث در درمان سرطان وجود ندارد
اگر در جایی این تیتر را دیدیم که رژیم غذایی با ماده ی غذایی خاصی می تواند به درمان سرطان کمک کند، باید با دید نقادانه تری به آن بنگریم. ویتامین ث مثال خوبی از این دست مواد خوراکی است.
دوشنبه، 05 شهریور 1397 - 11:00
فعال شدن چندین مسیر سرطانی بوسیله ی پروتئین موجود در سطح سلول های لوسمی میلومای حاد
محققین کالج پزشکی انیشتن در نیویورک دریافتند در بیماران مبتلا به لوسمی میلوئیدی حاد (AML) ، پروتئین هایی وجود دارند که در سیگنالینگ نقشی مهمتر از آنچه در گذشته تصور می شد در بیماری زایی شان دارند. هدف قرار دادن این پروتئین ها می تواند رویکرد مناسبی برای درمان این بیماری و سایر سرطان های مربوط به خون باشد.
دوشنبه، 05 شهریور 1397 - 10:00
پتانسیل یک آنزیم جهش یافته جدید در درمان بیماری کم خونی داسی شکل
محققین دانشگاه استنفورد یک موتانت جدید از Cas9 را معرفی کرده اند که به صورت تخصصی تر عمل می کند و فعالیت بالای خود را زمانی که برای فرمت ریبونوکلئوپروتئین(RNP) پزشکی استفاده می شود، حفظ می کند. این Cas9 جدید قابلیت استفاده پزشکی برای سلول های بنیادی خون ساز انسانی و تصحیح ژن بتا هموگلوبین مسئول کم خونی داسی شکل را دارد.
دوشنبه، 05 شهریور 1397 - 09:00
دلیل تفاوت بازسازی دم در سمندرها و مارمولک ها چیست؟ بازسازی کامل و ناقص
سلول های بنیادی عصبی موجود در طناب نخاعی مانع از بازسازی سلول های عصبی خزندگان می شود.
دوشنبه، 05 شهریور 1397 - 08:32
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه