(آرشیو ماه مهر 1397)
چگونه برخی از سلول های کبدی ماهیت خود را عوض می کنند تا بتوانند کبد را بازسازی کنند
محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) با مطالعه بر روی بیماری نادر کبدی به نام سندروم آلاژیل مکانیزمی که باعث بازسازی غیرعادی بافت شده و بیمار را به پیوند عضو نیازمند می سازد را یافتند.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 11:00
کنترل ژنتیکی عملکرد تیموس انسان: سوزنی در انبار کاه
مطالعه ای در دانشگاه پاریس و انستیتو پاستور، وجود یک فاکتور ژنتیکی تاثیرگذار روی عملکرد تیموس انسانی را نشان می دهد.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 10:00
پیوند میکروبیوم مدفوع به احیای باکتری های سودمند در بیماران سرطانی کمک می کند
محققین مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering نشان داده اند که پیوند میکروبیوم مدفوع اتولوگ(auto-FMT) یک روش بی خطر و موثر برای کمک به جایگزین کردن باکتری های گوارشی سودمند در بیماران سرطانی است که طی پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن به دلیل مصرف شدید آنتی بیوتیک ها این باکتری های سودمند را از دست می دهند.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 09:25
شبیه سازی اثرات آسیب ترومایی مغز در ظروف آزمایشگاهی
محققین دانشگاه جورجیا توانسته اند اثرات آسیب مغزی ترومایی و ریکاوری تحریک شده را در نورون های مشتق از سلول های بنیادی و رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی شبیه سازی کنند.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 09:00
قلب نوزاد خوک می تواند بعد از حمله قلبی بهبود یابد
محققان دریافتند قلب نوزادان خوک یک توانایی قابل توجه دارد. آن ها می توانند تقریبا به طور کامل بعد از حملات قلبی خود را درمان کنند. این ظرفیت بازیابی کوتاه مدت است و تا سه روز بعد از تولد از بین می رود.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 08:29
تولید داربستی مناسب برای مهندسی بافت استخوان
محققین دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (PolyU) یک داربست چند کاربردی با چندین شکل از فوم های هیدروکسی آپاتیت (ترکیب معدنی اصلی بافت استخوان) را ساختند. این ساختارمناسب برای کاشته شدن دراستخوان بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی است و باعث بازسازی بافت استخوان هنگام آسیب های استخوانی می شود.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 08:00
پرینت سه بعدی سلول ها به منظور تولید بافت هایی مانند لیگامنت و تاندون
به لطف پیشرفت های صورت گرفته در علم، امکان پرینت سه بعدی مجسمه ها، بخش های مکانیکی، پروتزها و حتی اسلحه و غذا نیز وجود دارد. اما تیمی از محققین مهندسی پزشکی در دانشگاه یوتا یک روش پرینت سه بعدی سلول را برای تولید بافت های انسانی مانند لیگامنت و تاندون ارائه کرده اند که می تواند به میزان بسیار زیادی موجب ریکاوری بیماران شود.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 07:45
ارتباط بین لوله فالوپ و تخمدان ممکن است منشا متاستاز سرطان تخمدان باشد
پژوهشی جدید در دانشگاه ایلینویز شیکاگو نشان می دهد که سلول های سرطانی در لوله فالوپ پیامر سانی شیمیایی طبیعی بین بافت های تولید مثلی را تحت تاثیر قرار می دهد و آزادسازی نوراپی نفرین از تخمدان را تحریک می کند.
شنبه، 21 مهر 1397 - 12:30
ژنتیک اجازه پیش بینی بیماری های شخصی را برای سرطان های خونی مزمن می دهد
محققین روشی موفقیت آمیز را ارائه کرده اند که پیش بینی های شخصی صحیح را برای نتایج آینده بیماری و بیماران مبتلا به انواع خاص سرطان های خونی مزمن می دهد.
شنبه، 21 مهر 1397 - 12:00
مصرف قند بوسیله سلول های بنیادی به آن ها در مبارزه با التهاب کمک می کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که متابولیسم انرژی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی(hMSCs) می تواند هدف قرار گیرد و توانایی آن ها برای تقویت بازسازی بافت را افزایش دهد. این مطالعه استراتژی را ارائه می کند که پتانسیل کاربرد در سلول درمانی ها را دارد.
شنبه، 21 مهر 1397 - 12:00
استفاده از تکنولوژی های ویرایش ژنومی برای تولید موش هایی با دو والد یکسان
برای اولین بار، محققین موشی با دو پدر تولید کرده اند. هیچ موش ماده ای در ساختار ژنیکی این موش نقش نداشته است.
شنبه، 21 مهر 1397 - 11:38
شجره نامه تولید خون صدها هزار سلول بنیادی را آشکار ساخته است
انسان های بالغ در مقایسه با آن چه تاکنون تصور می شد، سلول های بنیادی خون ساز بیشتری دارند و مطالعات نشان داده است که این تعداد بین 50 تا 200 هزار سلول بنیادی متغیر است. محققین انستیتو Wellcome Sanger بنیادی بر مبنای یک رویکرد مورد استفاده در اکولوژی، رویکرد جدیدی را برای مطالعه سلول های ارائه کرده اند.
شنبه، 21 مهر 1397 - 11:00
تولید مدل های مغزی سفارشی با پیشینه ژنتیکی دلخواه
محققین در تلاش بر نحوه اثر گذاری ژنتیک روی بیماری های مغزی به دنبال یافتن مدل های آزمایشگاهی بهتر هستند.
شنبه، 21 مهر 1397 - 10:30
طراحی دستگاهی که قابلیت شناسایی و به دام انداختن سلول های سرطانی موجود در گردش خون را دارد
محققین دانشگاه تگزاس در آرلینگتون توانسته اند یک دستگاه پزشکی قابل پیوند را در اروپا ثبت اختراع کنند که سلول های سرطانی موجود در گردش خون را جذب می کند و می کشد. این دام سرطانی می تواند به عنوان ابزاری تشخیصی و درمانی برای سرطان متاستازی استفاده شود.
شنبه، 21 مهر 1397 - 10:00
رویکردی جدید که می تواند بعد از آسیب طناب نخاعی موجب بهبود تنفس شود
تیمی تحقیقاتی در انستیتو تحقیقاتی کرومبیل تورنتو یک استراتژی خلاقانه را ارائه کرده اند که می تواند به احیای تنفس بعد از آسیب ترومایی طناب نخاعی کمک کند.
شنبه، 21 مهر 1397 - 09:30
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه