(آرشیو ماه مهر 1397)
یک سوئیچ اصلی که سرطان سینه تهاجمی را کنترل می کند
تیمی از محققین انستیتو سالک سوئیچی را شناسایی کرده اند که رفتار دینامیک سلول های توموری را کنترل می کند و موجب صعب العلاج شدن برخی از سرطان ها می شود. این سوئیچ، فاکتور رونویسی Sox10 است که رشد و تهاجم نوعی متاستازیک از سرطان های سینه سه گانه منفی را به طور مستقیم کنترل می کند.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 09:30
نرخ 50 درصد بهبودی موش های مدل برای لوکمیای حاد با استفاده از یک داروی آزمایشگاهی
تیمی از محققین در مرکز لوتنبرگ یک داروی زیستی جدید را تولید کرده اند که در موش های مدل برای لوکمیای حاد، نرخ درمان 50 درصد نشان داده است.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 09:00
رشد مجدد بافت دندانی با سلول های بنیادی مشتق از دندان شیری
کودکان دائما در حال جست و خیز هستند و گاها طی بازی دچار آسیب به ناحیه دندان می شود. معمولا نیمی از کودکان دچار چنین آسیب های در زمان کودکی می شوند. زمانی که این آسیب یک دندان دائمی نابالغ را تحت تاثیر قرار دهد، می تواند مانع از خونرسانی و تکوین ریشه دندان می شود و فرایندی اتفاق می افتد که اصطلاحا آن را "مرگ دندان" می نامند.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 08:30
استفاده از بافت زنده ی پرینت شده ی سه بعدی برای آرتروز
Bioink ها یا جوهرهای زیستی برای پرینت سه بعدی بافت های زنده استفاده می شوند و با قرار گرفتن سلول های بنیادی روی آن ها و اضافه شدن به بافت آسیب دیده ی بدن باعث تحریک و خودترمیمی بافت می شوند.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 08:00
کشف نوعی جدید از سلول های ریوی که دیدگاه های حیاتی را در مورد فیبروز کیستیک ارائه می کند
محققان نوع نادری از سلول را در بافت مسیر تنفسی یافتند که قبلا در سایر مطالعات یافت نشده بود. به نظر می رسد این سلول ها نقش مهمی در بیماری فیبروز کیستیکبه عهده دارد.
یکشنبه، 08 مهر 1397 - 12:30
پیوند سلول های بنیادی به منظور درمان بیماری کرون
یک کارآزمایی بالینی آغاز شده است که از پیوند سلول های بنیادی برای رشد یک سیستم ایمنی جدید استفاده می کنند تا بیماران مبتلا به کرون را درمان نمایند. بیماری کرون یک بیماری روده ای است که حدود 115 هزار نفر را در انگلستان درگیر می کند.
یکشنبه، 08 مهر 1397 - 12:00
سلول های عضله قلبی انسان بدست آمده از سلول های بنیادی خود بیمار
سلول های در حال رشد بافت قلب که شبیه به سلول های طبیعی قلب عمل می کنند می توانند برای مطالعات بیومدیکال مورد استفاده قرار گیرند و به محققان امکان مطالعه بر روی فیزیولوژی انسان و مدل بیماری قلبی در شرایط کاملا کنترل شده را بدهند.
یکشنبه، 08 مهر 1397 - 11:15
مارکر ژنتیکی جدیدی که به تشخیص سرطان پروستات تهاجمی کمک می کند
محققین ارتباط بین موتاسیون های ژنتیکی خاص، تهاجمی بودن سرطان پروستات، خطر تکوین بیماری و نرخ بقای ضعیف تر بیماران را کشف کرده اند. این ژن ANO7 نام دارد و می تواند نقش حیاتی را در تشخیص بیماران مبتلا به سرطان پروستات بازی کند.
شنبه، 07 مهر 1397 - 14:00
طراحی سلول های T برای شناسایی دقیق سلول های سرطانی
پیشرفت های اخیر در زمینه درمان بوسیله ی سلول های T مخصوصا گیرنده ی آنتی ژن کایمریک (CAR) باعث درمان تومورهای مقاوم به درمان شده است. سلول های هدف CAR محدود می باشند و CAR فقط می تواند بر روی یک نوع تومور را شناسایی نماید و برای بافت های غیر توموری سمی است.
شنبه، 07 مهر 1397 - 13:31
اضافه شدن مدافعان ایمنی جدید به سلول های خونی
محققان زیرمجموعه ای از سلول های ایمنی را کشف نمودند که به عنوان اولین خط دفاعی بدن در مقابل عفونت می باشد.
شنبه، 07 مهر 1397 - 13:00
تبدیل سلول های پیش ساز قلبی به سرخرگ کرونری در طی تکامل
سرنوشت سلول ها در طی روند اندام زایی و ترمیم تغییر می کند. مکانیزم این روند به درستی مشخص نشده است. به عنوان مثال سیستم رگی در طی روند تکوین جنین به سیاهرگ و سرخرگ تبدیل می شود. مسیری که باعث این تبدیلات می شود شامل مسیر سیگنالینگ Notch برای تبدیل سرخرگ و COUP-TFs یا NR2F2 برای تبدیل سیاهرگ است.
شنبه، 07 مهر 1397 - 12:30
تاثیر تنوع ژنتیکی بر روی شدت بیماری
تحقیقات اخیر دلیل تفاوت بروز علائم بعضی از بیماری ها بین افراد مختلف را نشان می دهند. این پدیده در افرادی که مبتلا به بیماری رتینیت پیگمانتوزوآ (تحلیل سلول های حساس به نور در چشم) می باشند به خوبی قابل مشاهده است. بعضی از این بیماران با وجود جهش یکسان مبتلا به شب کوری می شوند و بعضی دیگر بینایی خود را از دست می دهند.
شنبه، 07 مهر 1397 - 12:14
کشف مسیر رشد سلولهای سرطان سینه در سلول های جنینی
جراح ایتالیایی به نام فرانچسکو دورنات با استفاده از یک میکروسکوپ توانست شباهت هایی را میان سلول های سرطانی که در اغلب پستانداران یکسان می باشند با سلول های جنینی هر بافت منشا سرطان، بیابد.
شنبه، 07 مهر 1397 - 12:00
مطالعات جدید نویدگر بهبود علائم آسیب نخاعی
آسیب طناب نخاعی باعث تغییر دائمی در حواس بدن و قدرت فرد برای انجام کارها می شود. امید بازگشت این بیماران تقریبا وجود ندارد. محققان در دانشگاه تل آویو بیان نمودند با تزریق یک آنزیم قوی به داخل عروق حداکثر یک ساعت پس از تصادف می توان آثار ناشی از آسیب نخاعی را کاهش داد.
شنبه، 07 مهر 1397 - 11:30
استرس نمی تواند نتایج حاصل از درمان ناباروری را تحت تاثیر قرار دهد
درمان ناباروری می تواند عواقب روحی زیادی داشته باشد. اما مطالعه ی جدیدی در این زمینه بیان می دارد استرسی که زنان در حین درمان ناباروری تحمل می کنند شانس آن ها را برای موفقیت محدود نمی کند.
شنبه، 07 مهر 1397 - 11:07