(آرشیو ماه آبان 1397)
پروتوتیپ جدید غربالگری ایمنی درمانی به پزشکان کمک می کند که به طور موثر تومورها را هدف قرار دهند
یک پروتوتیپ غربالگری جدید ایمنی درمانی بوسیله دانشگاه کالیفرنیا ایجاد شده است که می تواند خیلی سریع درمان های سرطانی فردی را ایجاد کند و به پزشکان اجازه می دهد که به طور موثری تومورها را بدون متحمل شدن عوارض جانبی مربوط به داروهای سرطانی استاندارد، ریشه کن کنند.
شنبه، 26 آبان 1397 - 10:00
هدف درمانی امیدوار کننده برای نوعی تهاجمی از سرطان سینه
مطالعه ای جدید بوسیله محققین مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی نشان می دهد که آنزیمی به نام P4HA1 یک هدف درمانی بالقوه برای سرطان سینه سه گانه منفی است.
شنبه، 26 آبان 1397 - 09:30
میکرو وزیکول ها، امیدهای جدیدی را در زمینه طب بازساختی ایجاد کرده اند
در حالی که خود سلول های بنیادی بیشترین پتانسیل درمانی را دارا هستند، ممکن است نفع طب بازساختی در استفاده از وزیکول های خارج سلولی مشتق از این سلول های بنیادی باشد.
شنبه، 26 آبان 1397 - 09:00
فشار خون بالا و خطرناک، با پیام های مغز به سلول های بنیادی در مغز استخوان مرتبط است
تصور می شود که فشار خون بالا یک ریسک فاکتور برای بیماری های قلبی است، هر چند این امر به خوبی درک نشده است.
شنبه، 26 آبان 1397 - 08:25
چگونه استرس کودکی روی نگرانی و افسردگی اثر می گذارد
پژوهشی جدید می تواند توضیح دهد که چرا استرس در اویل زندگی افراد می تواند آن ها را اختلالات رفتاری مانند نگرانی و افسردگی آسیب پذیر سازد.
شنبه، 26 آبان 1397 - 08:00
آیا می توانیم به سلول های قلبی رشد کردن را یاد بدهیم؟!
دانشمندان در سراسر دنیا سعی بر جایگزینی بافت قلبی آسیب دیده با سلول های عضله ی قلبی (cardiomyocytes) ساخته شده در آزمایشگاه دارند. می توان این سلول ها را از طریق تزریق به قلب نیز وارد نمود اما نتایجی که تا به حال به دست آمده مطلوب نبوده است.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 14:00
کارآزمایی های بالینی راه را برای بررسی گسترده تر و استفاده از سلول های بنیادی دندانی هموار می کند
تقریبا نیمی از کودکان از آسیب های دندانی در دوران کودکی خود رنج می برند. زمانی که آسیبی در دندان های دائمی آن ها بوجود می آید باعث کاهش خون رسانی به دندان آسیب دیده شده و مانع از رشد ریشه می شود در نتیجه باعث مرگ دندان می شود.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 13:30
مطالعه روی گورخرماهی راهی برای یافتن درمان سرطان و هدف قرار دادن تعدیل کننده های توموری
آزمایشگاهی در بیمارستان کودکان بوستون سلول های بنیادی خونی را برای مقاصد درمانی استفاده نمود. در مسیر یافتن راهی برای مقاصد خود از گورخر ماهی به عنوان مدل مطالعه استفاده نمودند آن ها ژن MYB که مارکری برای سلول های بنیادی خونی است را تغییر دادند و به آن یک نشانگر فلورسنت که به راحتی در جنین گورخرماهی قابل مشاهده است قرار دادند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 13:00
پروتئین هایی که در ویروس زیکا قرار دارند بر رشد مغز تاثیر گذارند
در افراد سالم ویروس زیکا باعث علائمی مانند سرماخوردگی می شود. اگر زنان باردار به این بیماری مبتلا شوند، کودک آن ها به دلایل ناشناخته ای مبتلا به نارسایی های مغزی شدید می شوند. براساس تحقیقات موسسه ی مکس پلانک و دانشگاه مونیخ، پروتئینی در ویروس زیکا به پروتئینی در سلول مغز متصل می شود که برای رشد طبیعی مورد نیاز است.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 12:32
بهبود جراحی های صورت گرفته در تومورهای بدخیم مغزی
در مطالعه ی مهمی که توسط موسسه عصب شناسی Barrow صورت گرفت محققان از یک تکنیک تصویربرداری جدید برای بررسی تومورهای بدخیم مغزی استفاده نمودند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 12:00
زنانی که حداقل 5 ماه به فرزندان خود شیر می دهند تعداد فرزندان بیشتری دارند
خانم هایی که در اولین بارداری خود، فرزندشان را تا پنج ماه یا بیشتر با شیر مادر تغذیه می کنند احتمال بیشتری دارد که در آینده سه یا چهار فرزند در مقایسه با مادرانی که کودکانشان را کمتر از 5 ماه با شیر مادر تغذیه می کنند یا اصلا تغذیه نمی کنند، داشته باشند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 11:00
مطالعات جدید می توانند به بهبود فرآیند پیوند پوستی کمک کنند
محققین دانشگاه کلورادو کلید مکانیزمی که بوسیله ی آن سلول های پوستی در جنین شروع به رشد می کنند را یافتند و همچنین سایه روشنی از ریشه های ژنتیکی نقص های هنگام تولد مانند شکاف کامی را نشان دادند و مسیری را برای پیوند پوست روشن ساختند که درمان برای قربانیان سوختگی بسیار کاربرد دارد.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 10:30
راه جدید برای مهار بیماری های قلبی در دیابت نوع یک
محققین مکانیسمی را شناسایی کرده اند که اجازه می دهد یک دارو که پیش از این برای درمان دیابت نوع دو تجویز می شد، به مهار بیماری های قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک نیز کمک می کند و می تواند درمانی جدید برای این عارضه باشد.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 13:30
مطالعات موشی از سلول درمانی برای درمان فلج مغزی حمایت می کند
سلول های بنیادی عصبی می توانند بخش های آسیب دیده مغز را ترمیم کنند و اختلالات حرکتی را در موشی که ویژگی های فلج مغزی را نشان می دهد بهبود ببخشند. این نتایج نشان می دهد که استفاده از سلول های بنیادی می تواند راه حلی برای درمان آسیب مغزی باشد که منجر به اختلالات حرکتی مغز می شوند.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 13:00
باروری آینده: امید دادن به مردانی که در کودکی مورد درمان های سرطانی قرار می گیرند
محققین راهی را برای کشت سلول های بنیادی انسانی و تبدیل آن ها به اسپرم های بالغ یافته اند و امیدوارند که این امر بتواند گزینه ای برای باروری مردانی باشد که در زمان کودکی مبتلا به سرطان شناخته شده و مورد شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار گرفته اند.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 12:30
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه