(آرشیو ماه آبان 1397)
۴۵% تخفیف ثبت نام سومین رویداد استارتاپی ستاد توسعه سلول های بنیادی
سومین رویداد استارتاپی در حیطه سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی و علوم مهندسی و همگرا 4 تا 6 آذر ماه 1397 در پژهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 11:30
سلول های مخچه نیازهای متابولیکی مجزایی دارند
نیازهای متابولیکی سلول ها در سراسر مغز به یک صورت نیست. محققین با ناک اوت کردن یک آنزیم تنظیم کننده میتوکندری ها نشان دادند که این امر بیش از هر جای دیگر مغز، روی مخچه اثر می گذارد.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 11:00
عضلات چگونه شکل می گیرند
همه مهره داران برای داشتن عملکرد نیازمند عضلات هستند و این بافت، فراوان ترین بافت بدن می باشد که در حرکات دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 11:00
تولید بافت قلبی سه بعدی انسانی دارای ضربان
محققین راهی را برای رشد بافت قلب انسانی که بتواند مدلی برای دهلیزهای قلبی باشد، ارائه کرده اند. این بافت قلبی که از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) تولید شده است دارای ضربان بوده و ژن های دهلیزی را بیان می کند و به تیمارهای دارویی شبیه با دهلیز واقعی قلب انسان پاسخ می دهد.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 12:00
تخصص بودجه 3/1 میلیون دلاری برای سلول درمانی نارسایی کبد
در حال حاضر، تنها درمان برای بیماری های کبدی متابولیک، پیوند کبد است. دکتر تریسی گریک شیت و همکارانش در بیمارستان کودکان لس آنجلس امیدوار هستند که بتوانند این واقعیت را تغییر دهند. آن ها بودجه ای 3/1 میلیون دلاری را از انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا(CRIM) دریافت کرده اند تا راهی برای درمان نارسایی کبد با استفاده از سلول های بنیادی بیابند.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 11:30
ژن کلیدی و اصلی مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم و شیزوفرنی
مطالعات اخیر روی اختلالات مغزی پیچیده مانند شیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم(ASD) ژن های کلیدی را شناسایی کرده اند که در مرکز شبکه ای از ژن های مهم برای عملکرد مغز قرار دارند.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 11:00
درمانی سه گانه که منجر به شروع رشد مجدد آکسون ها بعد از آسیب نخاعی می شود
متخصصین علوم اعصاب در UCLA و هاروارد درمانی سه گانه را شناسایی کرده اند که می تواند موجب شروع رشد مجدد آکسون ها بعد از آسیب کامل نخاع در مدل های جونده آسیب نخاعی شود. این آکسون ها نه تنها مجددا رشد می کنند، بلکه می توانند سیگنال ها را نیز در بافت آسیب دیده انتقال دهند.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 10:30
کیمیاگری در بهبود زخم
جراحی پلاستیک برای درمان زخم های پوستی بزرگ، شبیه به آن چه در سوختگی های شدید، زخم بستر یا بیماری های مزمن مانند دیابت می شود، رفته رفته در حال تبدیل شدن به درمانی قدیمی است.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 09:32
آیا شرایط عادی قلب می تواند باعث مرگ شود؟
تقریبا یک نفر از هر 500 نفر دارای مشکلات قلبی مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM) می باشد. این وضعیت باعث رشد دیواره و ضخیم شدن عضله ی قلب شده و در سیتم الکتریکی قلب اختلال بوجود می آورد. در هنگام ورزش HCM می تواند باعث مرگ ناگهانی بیمار شود و در غیر اینصورت ممکن است تشخیص این بیماری سال ها به طول بیانجامد و به راحتی صورت نگیرد.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 09:00
یافتن سلول های بنیادی جدید در بزرگسالان که باعث ایجاد رفتارهای تهاجمی بافت های سرطانی مختلف می شوند
محققان دانشگاه UCLA شباهت های ژنتیکی ای را میان سلول های بنیادی بالغ مسئول ترمیم بافت های اپی تلیال (که تمام ارگان ها و حفرات داخل بدن را می پوشانند) با سلول های بنیادی ای که از سرطان ها مهاجم اپی تلیالی بدست آمده است، یافتند. یافته های بدست آمده باعث درک بهتر چگونگی تهاجم و مقاومت به درمان سلول های سرطانی می شوند. که باعث تشخیص داروهای مفید برای درمان سرطان هایی مانند پروستات، ریه و مثانه کاربرد دارد.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 12:00
تشخیص یک مشخصه اپی ژنتیکی که ممکن است به افراد در مقابله با بیماری روده التهابی کمک کند
تقریبا 6/1 میلیون نفر در ایالات متحده ی آمریکا به بیماری التهابی روده (IBD) مبتلا می باشند. پزشکان مطالعات بسیاری در زمینه ی شناسایی بیماران مبتلا به التهاب روده شدید و درمان های موثر در این زمینه انجام دادند. در حال حاضر محققان تغییرات اپی ژنتیکی ای را در بیماران یافتند که با شناسایی آن می توان افراد مستعد ابتلا به بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون را شناسایی نمود.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 11:00
ریز مولکولی که همگام با پیر شدن ما، نقش بزرگی را در استخوان های ضعیف تر بازی می کند
دانشمندان معتقدند با بالا رفتن سن، بیان مولکول های کوچکی افزایش می یابد که از فعالیت مولکول پیام رسانی که به سلول های بنیادی برای تولید استخوان سالم کمک می کنند، مانع می شود.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 10:30
کشف مولکولی با خاصیت ضد پیری سیستم عروقی
براساس مطالعه ای که در دانشگاه جورجیا صورت گرفته است، موادی که از رژیم و محدود نمودن مصرف مواد غذایی حاصل می شود اثرات ضد پیری بر سیستم عروقی می گذارد که می توانند بیماری هایی که از پیری در عروق خونی حاصل می شوند مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 10:00
استفاده از آزمایش DNA برای پیش بینی احتمال عود لوسمی
گروهی از دانشمندان کانادایی و کره ای اولین آزمایش مبتنی بر DNA را طراحی نمودند که به آن ها اجازه میداد بدانند بیماری در کدام یک از بیماران مبتلا به لوسمی میلوئیدی حاد یا AML پس از دریافت شیمی درمانی و یا پیوند مغز استخوان ممکن است دوباره عود نماید.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 09:30
سلول های بنیادی می توانند به عنوان حامل دارو برای کودکان مبتلا به سرطان مغز استفاده شوند
دانشمندان دانشکده ی داروسازی UNC Eshelman پس از انجام مطالعات دریافتند چگونه مینتوانند با استفاده از سلول های بنیادی که از سلول های پوستی مشتق شده اند داروهای مورد نیاز برای درمان مدولابلاستوما در کودکان را به سلول هایی که از جراحی نجات پیدا کرده اند برسانند.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 09:00
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه