(آرشیو ماه آبان 1397)
خون بند ناف کلیدی برای بیماری های تنفسی
مطالعات جدید نشان می دهد کودکانی که در سه ماه آخر سال در ملبورن متولد می شوند به احتمال بیشتری ممکن است مبتلا به بیماری های مرتبط با تکامل سیستم تنفسی مانند آسم شوند.
یکشنبه، 20 آبان 1397 - 08:39
ترکیب دو نوع سلول در سلول درمانی برای لوکمیا
نوع درمان سرطانی مبتنی بر ادغام کردن دو نوع سلول به صورت یک واحد، در تقویت درمان های فعلی برای لوکمیای میلوئید حاد امیدوار کننده نشان داده است. این مطالعه پلاکت های خونی را به عنوان ناقل داروهای سرطانی با سلول های بنیادی ترکیب کرده اس تا این سلول ها، پلاکت ها را به مغز استخوان یعنی جایی که لوکمیا از آن جا منشا گرفته است هدایت کنند.
شنبه، 19 آبان 1397 - 12:00
اولین گام در زیست مهندسی رحم انسانی برای درمان بیماری های اندومتر
محققین در دانشکده پزشکی Northwestern اولین گام ها را در جهت زیست مهندسی رحم انسانی و درمان اندومتریوز برداشته اند. اندومتریوز را فاکتور اصلی ناباروری و سرطان اندومتر می دانند.
شنبه، 19 آبان 1397 - 11:30
فاز دو کارآزمایی STEMTRA با استفاده از سلول های SB623 برای درمان آسیب مغزی ترومایی
کمپانی SanBio به تازگی اعلام کرده است که فاز دو کارآزمایی STEMTRA با استفاده از سلول های SB623 برای درمان آسیب مغزی ترومایی، خواسته های اولیه را برآورد کرده است.
شنبه، 19 آبان 1397 - 11:00
Celprogen با موفقیت پرینت های سه بعدی از مغز را با استفاده از سلول های بنیادی مغزی تولید کرده است
کمپانی Celprogen از پیشگاما تحقیقات سلول های بنیادی و صنعت سلول درمانی که از سال 2002 آغاز به کار کرده است، به تازگی اعلام کرده است که محققین این کمپانی توانسته اند با موفقیت پرینت های سه بعدی مغزی را با استفاده از سلول های بنیادی مغزی تولید کنند که قابل استفاده در مطالعه مراحل مختلف بیماری های عصبی است.
شنبه، 19 آبان 1397 - 10:35
تست سلول های بنیادی برای درمان ایدز در انسان
گرهارد بوئر یک محققین آمریکایی متخصص در سلول های بنیادی در کنگره انجمن خون شناسی آمریکا اعلام کرده است که تست انسانی درمان ایدز با استفاده سلول های بنیادی مهندسی ژنتیک شده ظرف پنج سال آینده آغاز خواهد شد. بوهر بیش از 10 سال است که در زمینه مهندسی ژنتیک سلول های بنیادی کار می کند و براین باور است که سیستم ایمنی مختل شده بیماران مبتلا به ایدز را درمان کند.
شنبه، 19 آبان 1397 - 10:00
یک سیستم انسانی کامل برای کشت سلول های پوستی به منظور پیوند
اخیرا مطالعه ای پیشگامانه برای کشت سلول های پوستی موسوم به کراتینوسیت و به منظور تولید گرافت های پوستی بوسیله محققین دانشکده پزشکی Duke ارائه شده است. در این مطالعه آن روشی را ارائه کرده اند که برای اولین بار از لامینین برای ایجاد یک درمان بی خطر و موثر برای سوختگی های شدید و سایر مشکلات پوستی استفاده کرده است.
شنبه، 19 آبان 1397 - 09:30
استفاده از روش های جدید برای بازبرنامه ریزی سلول های موجود در زخم به سلول های پوستی جدید
از جراحی پلاستیک برای درمان جای باقی مانده از زخم های پوستی بزرگ مانند سوختگی شدید، زخم بستر و یا زخم های مزمن مانند زخم دیابتی استفاده می شود. اما محققین در مرکز Salk از تکنیکی استفاده نمودند که می تواند بصورت مستقیم سلول های موجود در زخم باز را به سلول های پوستی جدید تبدیل کند.
ﺳﻪشنبه، 15 آبان 1397 - 12:30
کودکان متولد شده بوسیله ی روش IVF بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار می گیرند
بر اساس مطالعه ای که در سوییس انجام شد، کودکانی که از طریق روش IVF متولد شده اند ممکن است به افزایش فشارخون وریدی در کودکی مبتلا شوند.
ﺳﻪشنبه، 15 آبان 1397 - 11:21
تکثیر سلول های بنیادی به طور مستقیم بوسیله سیستم عصبی کنترل می شود
مطالعه ای جدید در دانشگاه ایلینویز برای اولین بار نشان داده است که تکثیر سلول های بنیادی به طور مستقیم بوسیله سیستم عصبی خود مختار(ANS) کنترل می شود.
دوشنبه، 14 آبان 1397 - 15:00
شناسایی نوع جدیدی از سندرم های نقص ایمنی
محققین ژاپنی و استرالیایی نوع جدیدی از سندرم نقص ایمنی را در دو بیمار مربوط به دو قاره مجزا کشف کرده اند. آن ها نشان داده اند که یک موتاسیون در ژنی به نام IKBKB سیستم ایمنی را مختل می کند و منجر به التهاب گسترده و از دست رفتن سلول های سفید خونی نوع A و B می شود.
دوشنبه، 14 آبان 1397 - 14:28
تنظیم کننده های ژنتیکی جدید برای بازسازی بافتی
محققان درآزمایشگاه زیست شناسی MDI دریافتند ماده ی ژنتیکی سلول که در گذشته به نظر می رسید کارایی خاصی ندارد و junk نامیده می شد، نقش بسیار مهمی در بازسازی موجود زنده دارد.
دوشنبه، 14 آبان 1397 - 12:21
شناسایی نوع منحصربفردی از سلول های بنیادی اسکلتی در ناحیه استراحت صفحات رشد اپی فیزی
سلول های بنیادی اسکلتی از این جهت ارزشمند هستند که تصور می شود آن ها می توانند بسیاری از انواع آسیب های استخوانی را بهبود ببخشند اما یافتن آن ها بسیار مشکل است زیرا محققین نمی دانند دقیقا در کدام بخش استخوان باید به دنبال آن ها باشند و آن ها در کجا زندگی می کنند.
یکشنبه، 13 آبان 1397 - 14:47
ماده ای جدید که کیفیت و مقاومت ایمپلنت های غضروف زانو را بهبود می بخشد
تیمی از محققین دانشگاه های پلی تکنیک والنسیا، نوتردام و اوکلند با همکاری کمپانی زیمر ماده ای جدید را تولید کرده اند که کیفیت و دوام ایمپلنت های غضروفی مفصل که در جراحی های زانو استفاده می شوند را افزایش می دهد. این ایمپلنت ها 80 درصد بیش از ایمپلنت های معمولی دوام دارند.
یکشنبه، 13 آبان 1397 - 13:40
سلول های بنیادی می توانند به نورون تمایز یابند و ممکن است برای درمان سکته مفید باشند
محققین مقایسه ای دقیق بین سلول های بنیادی چند توان القا شده بوسیله اسیکمی و تولید شده به صورت موضعی(iSC) و سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان(BM-MSCs) داشته اند تا تعیین کنند که کدام نوع سلول ظرفیت ترمیم سیستم عصبی مرکزی را دارد.
شنبه، 12 آبان 1397 - 10:30
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه