(آرشیو ماه آبان 1397)
سلول های بنیادی می توانند به نورون ها تمایز پیدا کنند و ممکن است درمان مفیدی برای سکته باشند
محققین نشان داده اند که القای موضعی سلول های بنیادی ناحیه آسیب می تواند راهکار درمانی مناسبی برای سکته باشد.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 09:00
چگونه تحریکات الکتریکی می توانند اختلالات گوارشی را درمان کنند
بیش از 60 میلیون نفر در آمریکا از اختلالات مجرای گوارشی رنج می برند و مطالعات مختلف نشان داده اند که این مشکلات می توانند با استفاده از تحریک الکتریکی درمان شوند، اما محققین دلیل اثرات درمانی این تحریکات الکتریکی روی سیستم گوارشی را نمی دانند.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 08:30
مبارزه با طاسی با استفاده از سلول های بنیادی
طاسی یک مشکل ناخواسته است که هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و بین بعضی از خانواده ها وسعت طاسی بسیار قابل توجه است. مطالعه ای جدید روی سلول های بنیادی در موش نشان داده است که استفاده از این سلول های بنیادی می تواند در آینده ای نزدیک راه کاری درمانی برای از دست دادن مو باشد.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 08:00
بیماری زایی ویروس زیکا در سلول های مغزی
در افراد سالم ورود ویروس زیکا به بدن انسان باعث بروز علائمی مانند سرماخوردگی می شود و در کودکان متولد نشده باعث غیرطبیعی شدن بافت مغز می شود. هنوز مکانیزمی برای این اتفاقات یافت نشده است. مطالعه ای که توسط دانشگاه مونیخ صورت گرفت نشان داد پروتئین ویروس زیکا به پروتئین سلولی متصل شده است که برای رشد سلول های نورونی حیاتی می باشد.
شنبه، 05 آبان 1397 - 09:30
تاثیر قابل توجه استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران فلج مغزی
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد:تزریق سلول‌های مزانشیمال بندناف در بیماران فلج مغزی برای اولین بار در کشور در سطح گسترده در این دانشگاه انجام شده است و نتایج یکساله نشانگر تاثیر قابل توجه آن در درمان بیماران است.
شنبه، 05 آبان 1397 - 09:07
مری مهندسی شده دارای عملکرد می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد
اولین مری مهندسی شده از سلول های بنیادی بوسیله محققین دانشگاه UCLA در شرایط آزمایشگاهی تولید شده و با موفقیت به موش پیوند شده است.
شنبه، 05 آبان 1397 - 09:00
رشد دوباره بافت دندان با استفاده از سلول های بنیادی دندان کودک
گاهی اوقات کودکان در حین بازی کردن زمین می خورند و دندان آن ها آسیب می بیند. تقریبا این موضوع برای نیمی از کودکان آزار دهنده است. زمانی که دندان های نابالغ دائمی آسیب می بینند خونرسانی به آن منطقه و ریشه ی دندان قطع شده و دندان پس از مدتی می میرد.
شنبه، 05 آبان 1397 - 08:00
مولکول تولید شده طی گرسنگی دارای اثرات ضد پیری روی سیستم عروقی است
یک مولکول تولید شده طی گرسنگی یا محدودیت کالری دارای اثرات ضد پیری روی سیستم عروقی است که این امر می تواند وقوع و شدت بیماری های انسانی مربوط به عروق خونی مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 13:30
سلول های بنیادی ممکن است به احیای بینایی بعد از سوختگی های شیمیایی شدید کمک کنند
بیش از نیم میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل آسیب های چشمی دچار نابینایی شده اند و اغلب آن ها را مردان جوان 18 تا 25 سال تشکیل می دهند. در این میان بین 11 تا 22 درصد آسیب های چشمی به دلیل تروماهای چشمی ناشی از سوختگی های آلکالینی است که منجر به تخریب قرنیه می شوند.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 13:00
تکنیکی جدید برای استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای ترمیم اولیه شکاف کامی
تکنیکی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف می تواند به رویکردی امیدوار کننده برای ترمیم شکاف کامی در نوزادان تبدیل شود.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 12:40
تولید سلول های مویی حسی در آزمایشگاه برای کمک به شنوایی
محققین دانشگاه برن برای اولین بار در شرایط آزمایشگاهی پیش سازهای سوماتیک را به سلول های گوش داخلی انسان موسوم به سلول های مویی تمایز داده اند تا منشا آن ها را بررسی کنند. این مطالعه می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای اختلالات شنوایی در آینده شود.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 12:17
اطلاعات جدید در مورد زنانی که با ناباروری مواجه هستند
مطالعه ای جدید در مجله Journal of Obstetrics and Gynaecology Research اطلاعات جدیدی را در اختیار زنان ناباروری که قصد باردار شدن دارند قرار می دهد و به آن ها کمک می کند درمان بهینه ای را با توجه به ریسک فاکتورهای متنوع موجود انتخاب کنند.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 11:50
برداشتن تخمدان برای حفظ باروری در دختر بچه ها بی خطر نشان داده است
در مطالعه ای که اخیرا محققین دانشگاه شیکاگو منتشر کرده اند گزارش کرده اند که رویکردی که به موجب آن و با استفاده از لاپروسکوپی یک تخمدان به منظور حفظ باروری دختران برداشته می شود، هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. این امر موجب می شود که دخترانی که ناچار به استفاده از درمان هایی مانند سرطان و ... هستند، نیازی به تاخیر انداختن درمان شان نداشته باشند.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 11:20