(آرشیو ماه آذر 1397)
سلول های بنیادی ابزاری برای مبارزه با کوری
سلول های بنیادی می توانند به زندگی کسانی که به دلیل کوری در تاریکی زندگی می کنند، روشنایی ببخشند.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 10:00
سنسورهایی برای تشخیص و اندازه گیری توانایی پراکنش سرطان
پراکنش سلول های مهاجم سرطان از جایگاه اولیه تومور تا فواصل دورتر بدن را متاستاز می دانند که دلیل اصلی مرگ در بیماران سرطانی است. محققین دانشگاه کالیفرنیا بر این ادعا هستند که سنسورهای مهندسی شده ای را طراحی و ساخته اند که می توانند پتانسیل متاستازی سلول های سرطانی منفرد را شناسایی کرده و اندازه گیری کنند.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 09:30
پیوند سلول های بنیادی اتولوگ و پیشرفت قابل مشاهده 8 بیمار از 10 بیمار
پیوند سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان یک فرد می تواند علایم بیماری مولتیپل اسکلروزیس(MS) و در برخی موارد بیماری های عصبی را در وی سرکوب کند.
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 11:00
دیدگاه های جدید در مورد این که چگونه سلول های بنیادی معمولی به یک عامل ایمنی قوی تبدیل می شوند
چگونه یک سلول منفرد در حال تکوین به یک هویت سلولی خاص متعهد می شود و به سلولی مانند سلول ایمنی، سلول عضلانی یا نورون تبدیل می شود؟
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 10:00
سوئیچی برای بازسازی عایق میلینی سلول های عصبی
تیمی بین المللی از محققین مکانیسمی را کشف کرده اند که بازسازی لایه عایق نوریت ها را تنظیم می کند. این پوشش عایق که آن را تحت عنوان غلاف میلینی نیز می شناسند برای انتقال سریع پیام بین سلول ها ضروری است و آسیب به آن طی بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس(MS) می تواند عملکرد سیستم عصبی را به طور قابل توجهی مهار کند.
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 09:30
شناسایی ژن های حیاتی ایمنی سرطان با استفاده از تکنولوژی بارکد گذاری ژنتیکی
محققان در Mount Sinai تکنولوژی جدیدی را برای افزایش حساسیت در آنالیز عملکرد هزاران ژن بدست آمده از سلول ها یافته اند. این تکنولوژی بر اساس عملکرد پروتئین جدیدی می باشد که در مقاله ی به چاپ رسیده از این مطالعه به آن اشاره گردیده است.
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 09:00
اولین ایمنی درمانی موفق سرطان سینه ی سه گانه منفی
برای نخستین بار امیدی تازه برای درمان بیماران مبتلا به نوعی سرطان سینه ی تهاجمی به نام سرطان سینه سه گانه منفی بوسیله ی روش های ایمنی درمانی بوجود آمده است.
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 08:30
نقش ژن آلکالین فسفاتاز در مهار پیری زودرس استخوان
جهش ژن آلکالن فسفاتاز (ALPL) در کبد، استخوان و کلیه باعث ایجاد هایپوفسفاتمی (HPP) و بزرگ شدن استخوان ها زودتر از زمان طبیعیشان می شود. به نظر می رسد این ژن نقش مهمی در رشد استخوان انسان دارد. با این وجود مکانیزم عمل آن در بلوغ استخوان هنوز مشخص نیست. در این مطالعه دلایل نقش داشتن آلکالن فسفاتاز در مهار پیری زودرس بررسی شده است.
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 08:00
خون بند ناف تکثیر شده مفید در استفاده در پیوند مغز استخوان بالغین
سلول های بنیادی خون بند ناف که پیش از استفاده دز پیوند مغز استخوان در بیماران بالغ مبتلا به سرطان خون، در خارج از بدن کشت شده و تکثیر می شوند می توانند در ریکاوری سریع تعداد سلول های خونی فرد موثرتر از خون بند ناف استاندارد باشند.
یکشنبه، 18 آذر 1397 - 09:30
بافت چربی ریز ریز شده: یک استراتژی درمانی مقرون به صرفه و موثر برای استئوآرتریت؟
تجزیه تدریجی غضروف مفصلی و استخوان زیر آن منجر به شروع استئوآرتریت می شود که یکی از شایع ترین آرتریت هایی است که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
یکشنبه، 18 آذر 1397 - 09:00
درمان تیروئید با استفاده از سلول های بنیادی
در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه بوستون سلول های تیروئیدی را از سلول های بنیادی تولید کرده اند و بر این باورند که می توانند از آن ها در درمان بیماری های تیروئیدی استفاده کنند.
یکشنبه، 18 آذر 1397 - 08:30
کارخانه های خون یک گام دیگر نزدیک تر به واقعیت
سلول های خونی رشد یافته در شرکت های استارت آپی یا کارخانجات تولید کننده محصولات سلولی می توانند در آینده ای نزدیک مکمل ها یا سلول های خونی جایگزین را برای مصرف انسان تولید کنند. با این حال، پروتکل های موجود برای ساخت سلول های قرمز خونی در آزمایشگاه نمی توانند این سلول ها را به آسانی و در مقیاس وسیع تولید کنند تا نیازها را مرتفع سازند.
یکشنبه، 18 آذر 1397 - 08:00
ارتباط بیان ژنتیکی اختلالات طیف اوتیسم با عملکرد نامناسب سلول های بنیادی
اختلالات طیف اوتیسم با صدها تغییر و تنوع ژنتیکی همراه هستند و شناسایی مسیرهای پیام رسانی درون سلولی مختل شده و مکانیسم های مولکولی خاص اوتیسم امری بسیار حیاتی است.
شنبه، 17 آذر 1397 - 10:00
یک ایمنی درمانی ترکیبی، موثر برای مقابله با لنفومای هاجکین مقاوم
ترکیبی جدید از سه دارو که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند در تخریب سلول های سرطانی در 95 درصد بیماران مبتلا به لنفومای هاجکین مقاوم موثر بوده است.
شنبه، 17 آذر 1397 - 09:31
موثر بودن یک داروی سرطان برای پارکینسون
مطالعه ای که با حمایت مالی انجمن پارکینسون بریتانیا صورت گرفته است نشان می دهد که داروی tasquinimod که هنوز وارد بازرا نشده است می تواند با کنترل های ژن های دخیل در بروز سرطان، به بهبود این بیماری کمک کند. این دارو با پروتئین های داخل سلول های مغز برهمکنش می کند.
شنبه، 17 آذر 1397 - 09:00
صفحه 3 از 6ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه